Vad är nytt/förbättrat med 2.2.1

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av korikou, 18 jan 2011.

  1. zorikal

    zorikal Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet någon vad man får med 2.2.1 på benchmark? Jag får runt 1500 med 2.2 voodoo lagfix..
     
  2. havretigern

    havretigern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ja sitter på darkys 9.0 med speedmodkernel. Lagfix och tweaks på och kör runt 1500 i quadrant. Det ska dock vara sagt att qd är lite missvisande. Gå på känslan istället!
     
  3. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ja, jag fick högre quadrant score med OCLF än med Voodoo, men den förstnämnda var inte helt mjuk i praktiken medan Voodoo flöt klockrent. Resultatet är med andra ord totalt värdelöst och inkluderandet av sådana testresultat är i princip det enda dåliga med Swedroid-recensioner.

    2.2.1 flyter klockrent för mig utan någon lagfix. Jag har inte märkt någon som helst försämring mot när jag körde speedmod kernel.
     
  4. emilh

    emilh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    runt 1300 med 2.2.1, men känslan är bättre än med voodoo lagfix som jag hade förut
     
  5. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Quadrant är helt värdelöst som måttstock på praktisk prestanda.

    Med rätt kernel och lagfix så får man +2000p men telefonen är inte alls så snabb/mjuk som med JPU/X/Y, JS3 helt utan lagfix som ger ca 1100p i quadrant.

    Personligen så tycker jag att luren är mera smooth utan lagfix sedan JPU FW, har testat en hel del med olika ext4 varianter men återkommer till slutsatsen att det är mjukare och stabilare prestanda helt utan lagfix. Detta gäller custom ROM/kernel sedan JPU.
     
    Last edited: 24 jan 2011
  6. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Kommer du in i recovery så du kan flasha in en update.zip?
     
  7. minibite3

    minibite3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Orkar inte läsa hela tråden men är det bara jag som upplever att "avsluta samtal" knappen behöver mer tryck för att fungera?

    I så fall är det ju jättebra! Vet inte hur många samtal jag råkat bryta för att Samsungens skärm e så tryckkänlig. Det är bra att den är det, men inte hela tiden.
     
  8. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    vart får man tag på 2.2.1 :)
     
  9. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Alla firmwares finns att ladda hem från www.samfirmware.com. Där finns även instruktioner hur du gör för att flasha in dem i din telefon, vilket det också går att hitta på detta forum. Du måste dock skapa ett konto där för att komma åt filerna.
     
  10. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    Intressant

    Kontaktade Samsung idag och påtalade för dem att min mobil laggar väldigt mycket med 2.2. och undrade vad jag skulle göra och fick då till svar att vänta i några dagar tills 2.2.1. åter finns på Kies. Skumt, igår när jag kontaktade dem sa de att ingen info fanns tillgänglig om när den beräknas komma tillbaka. Vet inte om de ljuger, hittar på eller helt enkelt avråder från att inlämna på service.
     
  11. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    alvin då är du den första som fått ett ganska positivt svar då. jag mailade dom igår om 2.2.1 uppdateringen men har inte fått nått svar än.

    drm felet borde väll inte vara så svårt att fixa tycker man, fast dom kanske hittade andra fel oxå?
     
  12. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Alvin kanske mailade till den tekniskt ansvarige han fabricerade dagen innan uppdateringen till 2.2 kom och han (och bara han) fick höra att den skulle dröja ytterligare ett par månader?
     
  13. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    aha, ja vi får se vad som händer då. några dagar borde vara i slutet av denna vecka, alternativt under helgen.
     
  14. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    You are so full of it. Om jag fick ett felaktigt svar av den ansvarige då är det väl knappast mitt fel eller? Samsung verkar ju inte vara speciellt synkroniserade eller vad säger du? Ibland får man ett svävande svar, ibland får man ett konkret svar och i vissa fall vet de inte ens vilken firmware version som finns.

    Sedan var ju Froyo ingen höjdare i sig, jag anser att telefonen är segare nu än med Eclair så det blev ingen förbättring.
     
  15. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Nä nä, Hela Swedroid går runt och tycker att det var *jag* som var "full of it" typ en miljon gånger i den tråden - Fortsätt tro det du.

    Jag frågade dig då upprepade gånger vad människan som lämnat så fullständigt felaktiga svar (och som bara råkade sammanfalla med vad just du predikade) hette, men det kunde du inte svara på trots att du postade ett antal inlägg i tråden efter det.
     
  16. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    Om du prompt måste veta vad han heter (vilket jag finner helt irrelevant) och det rör mig inte i ryggen det minsta huruvida du eller andra tror på detta är det Erik Johannesson. Lägg ner din smutskastning, tror du inte på det jag skriver do not bother reading it or commenting.
     
  17. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Har denna tråden fått dispens från off-topic och skitsnack eller? Det känns som att det är mer sådant i denna tråd än relevanta svar...

    Handlar inte tråden om vad som är nytt/förändrat i 2.2.1-uppdateringen?
     
  18. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Med tanke på hur hårt du gick ut för att smutskasta Samsung och hävda att allt skulle gå dåligt har du endast dig själv att skylla att du fått ett dåligt rykte. Det var ju inte bara så att du vidarebefodrade information du fått utan du skrev massor av subjektiva saker samt var väldigt nedlåtande mot de som inte delade din uppfattning. Handlingar har konsekvenser och har du inte lärt dig det tidigare är detta en bra läxa.
     
  19. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Jo, jag håller med.

    Ni som tjafsar om trovärdighet osv får fortsätta med det via PM.

    Åter till topic
     
  20. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Tycker iaf att 2 2 1 flyter på sjukt bra utan lag fix

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk