Problem att byta ringsignal

Diskussion i 'Blade' startad av zoddan, 27 jan 2011.

  1. zoddan

    zoddan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har problem att ändra till en egen signal t:ex mp3 låt. Jag väljer set as ringtone men inget händer och provar man ringa till telefonen så är det bara en av dom som finns med som standard.

    Försökt kopiera över filen i ringstones mappen men det går inte, Antar det är rättigheter. Ska även säga att den är rootad och kör RLS7.
     
  2. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Låter konstigt. Jag kör med .mp3-filer som både ringsignal och avisering, visserligen nedladdade från Zedge men ändå. Du kan ju installera t.ex. TonePicker och se om det fungerar på det viset.
     
  3. Redzo

    Redzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S7
    tryck långt på mp3 fil du vill använda som ringsignal i din "utforskare" och använd kontexktmenyer där (du kan välja "välj som ringsignal).
    då bör det funka.
     
  4. zoddan

    zoddan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är precis det jag skrev som inte fungerade... "Jag väljer set as ringtone men inget händer"
    Underlättar om man läser :)
     
  5. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Vill minnas att det strulade för mig med att välja ringtone i JJ RLS7 (strular in RLS9 med).
    Minns inte riktigt vad jag gjorde som fixade det men om du går in under inställningar->ljud->ringsignal se om du kan få rätt genom att byta den vägen.
    Jag hade rings extended som jag försökte använda till att välja en mp3 som ringsignal men när jag kollade vilken som användes var det standard (Beat Plucker).
    Funkar dock när jag använder astro file manager, långtrycker, music options och sen set as ringtone.
    Efter det så dyker mp3 låten också upp i ringsignalväljaren under inställningar.
     
  6. Redzo

    Redzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S7
    du skrev att det inte fungerar men inte om du valde genom attt gå till inställningar osv eller genom astro....
    och det underlättar att få hjälp om man inte beter sig som en otacksam k** när folk försöker hjälpa en !
     
  7. zoddan

    zoddan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Med tanke på hur jag har provat att byta signal så känns det ganska så uppenbart. Samt att apps har oftast mindre rättigheter än systemet själv.
    T:ex när man försöker kopiera in filer.

    Men uppenbarligen så är där problem enligt inlägg ovan.

    Påtal om otacksam så säger jag samma sak om att bli behandlad som en person som aldrig startat en telefon.. Och undrar du på vilka sätt man provat på t:ex genom diverse apps då skriver man den frågan istället för att man ska tolka kryptiska svar.
     
  8. micke.800

    micke.800 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vet inte om det är till någon hjälp.

    Men min telefon tappade alla ringsignaler som hade jag kopierade in själv till /sd/ringtones/. När jag gick in i ES File Explorer och tittade låg fortfarande alla mp3 filer kvar där.
    Så jag testa att kopiera dem till /sd/media/audio/ringtones/ men det funkade inte ändå. Tillslut så flyttade jag alla mp3 filer till en annan mapp raderade den tomma ringtones mappen och skapade en ny och kopierade tillbaka alla mp3 filer och då fick jag det att funka igen.