Gingerbread rullas ut?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av djstoffe, 6 dec 2010.

  1. JacobVF

    JacobVF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Även om det är en mycket klen tröst så har ju i vart fall SE Arc inte släppts till försäljning ännu. Det är jättekul att se att det ändå sakteliga rör på sig för att få ut gingerbread till N1. Tyvärr blev det på fel sida av årsskiftet med råge.
    Hade varit kul med en officiell förklaring till varför och vad det innebär för deras syn på Nexus. I mina ögon skulle man på sin höjd släppt Nexus S och uppdateringen till Nexus One med högst en veckas fördröjning. De kan rädda varumärket om kommande uppdateringar i vart fall kommer samtidigt till båda nexusarna.
     
  3. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Samsung släpper sin andra gingerbreadlur denna månad, Galaxy 2. Det blir en sådan istället, google kan ta sin nexus serie och stoppa upp någonstans.
     
  4. Androidfantast

    Androidfantast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag måste medge att jag är grymt besviken på att Gingerbread inte släppts till Nexus One än, okej att Nexus S får den några veckor tidigare men inte månader, om den ens kommer!
     
  5. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Tycker att det känns rätt surt för android om inte ens google själv klarar av att släppa uppdateringar till en telefon som är under ett år gammal. Man får hoppas att de bara håller tillbaka för att dom snart skall släppa en stor uppdatering till 2.3, men det kanske är att hoppas för mycket.
     
  6. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag tycker en sak är ganska konstig. Du verkar inte vara en utvecklare, utan en vanlig person som använder sin mobil mycket i arbetet. Därför kunde du inte tänkta dig att lägga in en annan ROM på din telefon och "testa" nya funktioner den vägen.

    Men samtidigt bryr du dig mer om vilken version du har på ditt android, än vilken telefon du har?

    Om du köper en Samsung-telefon nu som kommer med 2.3, vad är säger att den kommer få 2.4 tex, eller att den skulle vara "bättre" än de 2.3-rom's som finns till Nexus One? Eller bättre än den 2.2.x som du har redan...

    /Söder
     
  7. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Det handlar om principer. Jag jobbar i en bransch som är stenhård, gör man ett misstag och lovar något man inte kan hålla så är man ute, för alltid.

    Därför lever jag efter samma standarder privat. Google har lovat massor men har bevisligen ljugit. Det tänker inte jag acceptera. Man har dessutom den dåliga smaken att inte gå ut och förklara varför folk som har köpt en i sammanhanget dyr mobil och gett Google en chans mot ett löfte om att få uppdateringar snabbt nu får vänta månader på att få sina utlovade uppdateringar. Så gör man bara inte. Men ni verkar böja er fram och låta google ta er bakifrån en gång till, men det är inte min grej riktigt.
     
    TrueDesire gillar detta.
  8. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Hörrö, tagga ner med att dra alla över en kam. Eller så var du bara lite för snabb med just den här motiveringen.
     
  9. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jaja, men se det istället som att 2.3 inte är en klar produkt, och eftersom Nexus One tillhör google på samma sätt som Android gör det, så kanske det inte lämpar sig att släppa den ännu. Det har ju uppenbarligen hänt något som inte skulle ha hänt hos Google.

    Att Nexus S redan fått det beror ju säkert på att de på "årsdagen" av N1 vill komma med något, och innan alla andra nya fetare (än NS) kom ut.

    Tycker hur som helst bara det är lite lustigt att du lever stenhårt efter dina "principer" (som speglas av ditt arbete) och tycker det är viktigare även om Googles telefoner kanske ändå fortfarande är det bästa alternativet. :)

    /Söder
     
  10. Androidfantast

    Androidfantast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan inte "söder" och Barilla få en egen tråd ;)

    För att hålla sig mer till tråden så är det ännu mer frustrerande att Sony Ericsson lyckas skicka ut 2.3 på sina nya mobiler före Google släpper det till deras första mobil Nexus One.
     
  11. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 143
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Vilken SE lur kan du köpa med Gingerbread i dagsläget?
     
  12. RickStar

    RickStar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    de har visat lurar med gingerbread officiellt, det räcker väl för att förstå att Google håller inne på uppdatering till N1'an!? Det är ju vad som diskuterats från början i tråden...
     
    Androidfantast gillar detta.
  13. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För att konspirera vidare så skulle det kunna vara så att dom håller inne med 2.3 för att minska fragmenteringen
     
  14. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Om Arcen kommer ut innan Nexus one har fått GB så har hela idén med telefoner från Google falerat. Det betyder att jag inte kommer köpa Nexus efterträdare framöver.
     
  15. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Va? Den är ju redan ute. Hur tänker du nu?
     
  16. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Var köper du den då? Vad kostar den? Kan jag få den innan helgen?

    /Söder
     
  17. djstoffe

    djstoffe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Dessutom kan man ju även fråga sig som Arc:en är buggig? Bara för att det finns några klipp och bilder där den kör 2.3 betyder inte automatiskt att den går att köra till dagligbruk.
     
  18. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det var menat som ett svar gällande gingerbread inte arc och nej du ska inte köpa en ny så att vi får 12 nya trådar i veckan från dig som vill ha hjälp med allt mellan himmel och jord. ;)
     
  19. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Sedan jag bytte till CM behöver jag inte så mycket hjälp. ;) Dessutom var mitt inlägg ironiskt för att visa att Arc:en visst inte finns att köpa.

    /Söder
     
  20. phrusher

    phrusher Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Antagligen var 2.3 framstressat för att Nexus S skulle få den vid lansering. De kunde inte gärna vänta med lanseringen av Nexus S eftersom den skulle då få konkurrera med betydligt mer kraftfulla mobiler redan från start så de fick kapa bort viss funktionalitet, som tex NFC write, och släppa den ändå.

    Min gissning är att även den funktionaliteten som ryktas komma med 2.4 skulle egentligen redan ingått i 2.3 och av den anledningen kommer nog inte N1 få 2.3.x alls utan det blir nog instället 2.4 direkt. Iom att även 2.4 ryktas heta Gingerbread så har Google inte ljugit när de har sagt att Gingerbread ska komma till N1, bara förvrängt tidsperspektivet en aaaaning...

    Även 3.0 sägs ju vara ganska försenat och skulle egentligen ha släppts under November förra året så antagligen arbetar hela Android-teamet för högtryck och halkar efter tidsplanen mer och mer.