Någon som har handlat på Tabletkungen.se?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Cylon, 12 feb 2011.

  1. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

  2. GlacierMan

    GlacierMan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hoppas man kan lita pa dom da dom har valdigt bra priser
     
  3. fatjoe

    fatjoe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    notera att priset är exkl moms.
    varorna skickas direkt från kina vilket betyder att du även åker på tull och postens avgifter.
     
  4. TabletKungen.se

    TabletKungen.se Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej!

    Ni kan lita på oss. Vi skickar direkt med DHL och skickar även spårningsnummer så att ni kan spåra paketet hela tiden. Vi säljer även på Tradera och skickar likadant där, vi har över 30+ positiva omdömen och inget negativt angående våra produkter och leveranstid. Leveranstiden är vanligtvis 3 dagar.

    Angående moms/tull så tullar DHL in paketet, och moms tillkommer med endast 169:- per surfplatta.

    Ni kan även läsa en recension om en av våra produkter hos Falknet här: http://falknet.se/index.php/zenithink-zt-180-epad/

    Har ni frågor så kan jag gärna svara på dom här :)
     
    ZaxxeN, Cylon, DrG och 1 annan gillar detta.
  5. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Varför beställa av en som beställer från kina och när man åker på tull/moms? Varför inte beställa själv då och få den billigare pga ingen mellanhand?

    Hajjar inte, vad är dealen? :)

    /R
     
  6. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    De måste följa svenska lagar (garanti mm), det behöver inte de som du köper från om du importerar själv.

    Jag hade dock beställt från Kina själv.
     
  7. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Ja du tänker så, då är jag med. Mer action att köpa från kina direkt dock.
    Men man gör som man behagar.

    /R
     
  8. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Precis, man får väga riskerna mot kostnaden. Jag valde dock i slutändan att lägga till och inte köpa en kina-platta alls.
     
  9. christer.croneld

    christer.croneld Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köp ingen TabletKung-platta. Företag med säte i Kina kan rikskfritt utlova vilka garantier som helst. Dom väljer själva vilka mail dom vill svara på och inte är det reklamationerna!
     
  10. plutoorjan

    plutoorjan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    hmmm...

    Är du dum eller spelar du dum?
    Det är ju knappast ett företag som har sitt "...säte i Kina" utan ett företag (om den ens är ett reggat företag) som finns i Sverige med direktlevereras från Kina. Det är en väldigt skillnad!

    Det som är riskabelt är väl om företaget nu är registrerat etc. och sedan "läggs ned/konkurs" så tappar du garantin direkt. Då är det säkrare att köpa direkt från Kina från en stor tillverkare, och min erfarenhet är att dom är större "kinaföretag" är mycket tillmötesgående.

    Det största problemet med totalt utebliven support har jag haft med stora, välkända svenska företag. Försök att skicka in en mobiltelefon för garantirep så förstår du vad jag menar...
     
  11. christer.croneld

    christer.croneld Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm Utan pajkastning kan jag bara konstatera att min platta redan var använd, hade mailkonto med mail, att bruksanvisning saknas samt att bland annat Svtplay och SR inte funkar på den.
    Tabletkungen säger sig ha "sitt säte i Kina", har ingen adress, orgnr eller telefon. Plattan sänd från NordicTelecom HongKong och betalningen går till Kalatolimi. Känns mönstret igen från Plus i TV igår? Återkommer.
     
  12. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det känns ju inte så seriöst att moms tillkommer med ca: 169 kr per platta. Det betyder att de uppger för tullen att plattan är värd ca 800 kr. Med andra ord så försöker de blåsa staten på momspengar.

    Är inte företaget registrerat i Sverige så är det mycket svårt att hävda garanti. Jag tror inte att christer.croneld är dum ett företag med "säte i Kina" bryr sig nog inte speciellt mycket om sina kunder och svarar nog på de mail de känner ger goodwill.

    Är företaget ett stort seriöst företag från Kina kan nog situationen vara annan, men fuskar de med moms så är det nog inte fallet.

    Jag hade dragit öronen åt mig. Men det är ju bara jag.
     
  13. kivimart

    kivimart Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sant

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  14. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Dessutom behöver det inte stämma med momsen, anser tullen att varas värde är för lågt deklarerad kommer de kräva kvitto för att släppa igenom den. Då blir det dyrare.
     
  15. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Man blir trots allt ganska fundersam när ni inte har några uppgifter alls på hemsidan, enbart en email.

    Varför har ni inga kontaktuppgifter? T.o.m domänen är registrerad "privat".

    Jag hade då inte köpt något från "tabletkungen".

    Edit:
    http://tradera.msn.se/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=1057552 om detta är gubbarna hos tabletkungen.

    Tittarna man på tradera om det är deras konto så verkar det ganska reko. Men som alla påpekar ska man nog inte lita på att man får någon garanti eller hjälp när shit hits the fan så att säga.
    Är dock fortfarande skeptisk mot de då deras sida inte innehåller några vettiga uppgifter alls.
     
    Last edited: 19 feb 2011
  16. plutoorjan

    plutoorjan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sorry!

    Ber om ursäkt då jag skrev först och tänkte sedan...

    Det jag reagerade på var den generella "dissningen" av, som jag tolkade det, att handla från Kina. Mitt syfte var att nyansera bilden av den "perfekta" svenska handeln.

    Om det är ett schysst företag/registrerat företag i Sverige så spelar det ju ingen roll vart dom tar sina saker, då det är dom som ska stå för garanti etc.

    När jag nu har läst på lite på hemsidan för just TabletKungen .se så håller jag med om att det inte verkar vara speciellt seriöst. Troligtvis så är det en privatperson som bara handlar via Ebay och agerar mellanhand, då det inte finns något registerat företag som heter Tabletkungen. Garanti är som sagt bara att glömma om du inte går dirket till "hans" leverantör vilket är svårt då du inte ens står som köpare.

    Nä, förstår inte rikigt vitsen med att köpa därifrån.
    Mycket bättre att handla själv via Ebay eller via egan kontakter med Kina. (Vilket jag har gjort själv väldigt många gånger)
    Då har du skydd från Ebay och Paypal om det skulle bli strul.
    Tror tex. att det är säkrare att handla från en säljare i Kina som har 50000st positiva omdömmen på Ebay, jämfört med en nystartad svens "svenne i källaren".
     
  17. iggypop

    iggypop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40
    Platta:
    iPad pro
    jag har köpt ZT-180 Epad från TabletKungen och kan bara säga positiva saker om honom/dem... svarar på mail direkt, skickar varan på utlovad tid, man får referens nummer och följer paket... egentligen fick jag Epad för testens skull men köpte plattan till slut... trots det var en demo ex. fick jag 3 månaders fabriks garanti... Sen om han sitter i Kina eller här i Sverige bryr jag mig inte om så mycket i detta fallet... Det stämmer att plattan sänds från NordicTelecom HongKong... De 169:- betalade jag aldrig... kanske kommer sedan... Nu när jag köpte den flashade jag plattan med senaste firmware o Android 2.2... funkar bra, lite segare men det funkar problemfritt...
     
  18. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Du känns inte direkt pålitlig. Reggad idag, ett inlägg som är detta. Tåls att tänka på. Nu säger jag inte att du ljuger och tk blåser folk utan jag uppmanar till försiktighet.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  19. iggypop

    iggypop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40
    Platta:
    iPad pro
    jag känns inte pålitlig efter ett enda inlägg... nämen kom igen... anledning att jag är med i den diskussion är att jag märkte en del trafik till min blogg (falknet.se) som nån där uppe hänvisade till... jag har ingen anledning att blåsa folk här utan ville bara skriva om mina erfarenheter... läser swedroid forum nästan varje dag i med att jag har en mobil blogg och är Hero ägare... så lugnt nu, ingen blåsning från min sida...
     
  20. johanrosvall

    johanrosvall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nja, jag är inte riktigt överrens med dig om detta.

    Det finns två olika typer av garanti, tillverkargaranti och säljargaranti.

    Tillverkargarantin följer med varan och ges från Tillverkaren, dvs, om den får en ny ägare har denne fortfarande möjlighet att nyttja garantin.

    Säljargaranti, tecknas oftas mellan säljaren och köpare. Denna följer inte med då varan byter ägare. (Denna tappar du om företaget i fråga läggs ner)

    Med andra ord, att erbjuda Tillverkargaranti ger större trygghet, då det inte spelar någon roll om Tabletkungen köper via Ebay för att sedan skicka till Sverige.

    Rätta mig gärna om jag har fel!

    EDIT: 215kr i frakt för ett mjukt fodral på kanske 100 gram? Det får ni nog ta och se över..
     
    Last edited: 22 feb 2011