Gingerbread (2.3.3) är nu officiellt släppt till N1!

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Hessi, 23 feb 2011.

  1. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 188
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Äntligen har Google tagit tummen ur och släppt Gingerbread till Nexus One!

    Detta verkar dessutom vara en uppdaterad version, Android 2.3.3.
    Har för närvarande ingen changelog, men redigerar detta inlägg när jag hittat det!

    Källa: http://twitter.com/googlenexus/statuses/40221838743179264

    Edit: Android 2.3.3 verkar till största dels innehålla ett bättre NFC-stöd. Vilket, om jag förstått det rätt, inte påverkar er N1-ägare något. Eftersom telefonen inte har något NFC-stöd ö.h.t.
     
    Last edited: 23 feb 2011
  2. the_slain_man

    the_slain_man Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  3. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 010
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Äntligen!
    Men... Barilla har ju sagt att Google pissar på Nexus One och att de övergivit den?
    Sen var det massor av andra telefoner som skulle komma ut med 2.3 före Nexus One. Vad hände med de lurarna?

    Nåja. Nu blir det evigt incheckande hela dagen och jakt efter länk till uppdateringen :P
     
  4. mupp

    mupp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    "Be patient, may take a few weeks for OTA to complete."

    a few weeks? Låter ju inte jättebra när vi pratar googleveckor ;)
     
  5. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 157
    Mottagna gillanden:
    787
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Du kommer kunna uppdatera manuellt... en update.zip kommer säkerligen ut redan idag...
     
  6. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Står fast vid att man behandlat Nexus som skit... får se hur lång tid det tar innan man får den ota...
     
  7. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Fast egentligen: Allt som hänt är att Google hittat en "bug" i sitt system, som gjort att 2.3 för N1 tog längre tid.

    "Behandlat Nexus One som skit" är alltså att de inte gått ut offentligt med detta?

    (Samt att de kanske "svek" när de kom med NS som hade 2.3 innan N1)

    /Söder
     
  8. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Eftersom de inte kommit ut med någon information, hur vet du att det är "en bugg" som hållit tillbaks 2.3 till N1? I så fall är det extremt dålig stil mot Nexus S ägarna och släppa en trasig mjukvara. Så antingen har man blåst Nexus S ägarna eller så har man blåst Nexus one ägarna, oavsett vilket så är det extremt dåligt och oseriöst agerat av Google.

    Men nu släpper vi det och håller tråden till vad den ska handla om. Dvs när folk får denna uppdateringen, eller hur man installerar den manuellt.
     
  9. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Nexus S var väl inte helt stabil när den kom ut heller. Random reboot är ju ett ganska så allvarlig problem. Kan hålla med om att det har tagit allt för lång tid med att få fram uppdateringen. Men nu när den är här är jag inte ens säker på om jag kommer att lägga in den. Stock ROM känns inte likande lockande längre nu när jag fått ordning min custom rom.
     
  10. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Läste runt lite och hittade förklaringen till "a few weeks" gällande utrullningen till Nexus One.

    "Seems like an awfully long time to roll out an update. I didn't think there were all that many N1s sold..."

    "It's not only the N1's that are getting the update, the Nexus S is getting it as well, and that sold better (the why still escapes me since it's a Samsung).
    Nexus S will probably be a priority target for the update, so Nexus One will probably get it in about 2 weeks, maybe even more, and that is a conservative estimate."


    Så vi får snällt sitt och vänta till alla Nexus S ägare fått sina uppdateringar, sen får vi...
    Så ni som sitter och kör checkins för att ni tror att ni kommer att få den idag kan glömma det och somna om i två veckor, eller mer.
     
  11. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Med lite tur så kan den manuella komma ut lite snabbare då har du ju i alla fall möjligheten att lägga in den manuellt. OTA är inte fel men det tar ju lång tid innan det kommer fram.
     
  12. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jo, blir nog att dra in den manuellt, har väntat länge nog...
    Men om det jag skrev innan gäller så kommer ingen N1´a att få den förens tidigast om två veckor ändå. Hade varit trevligt om google slängde upp en länk för manuell uppdatering. Men jag tvivlar.
     
  13. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Håller ögonen öppna för en länk till för nerladdning. Så kommer att posta så fort jag hittar den. Om den redan inte är postad det vill säga.
     
  14. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Google borde lägga ut en Torrent eller något för folk som vill ha ner den snabbare... Känns lite 2004 att sitta och vänta på en uppdatering.

    Säga vad man vill om Apple, men deras sätt att uppdatera och rulla ut det samtidigt till ALLA mobiler är överlägset bättre.
     
  15. yarr

    yarr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Kan ingen skriva till google på twitter eller vart det nu är dom uttalar sig och säga att ni verkligen hoppas på en downloadlänk snarast.
    Det är det minsta vi kan begära!

    Om dom har den helt klar och börjar utskick, och det bara är OTAutskicket som tar tid, så borde det bara finnas fördelar med att lägga ut den... både för oss och dom?
     
  16. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Förmodligen är det som jag skrev, att alla Nexus S ska ha den först av två anledningar. Att det är det nya flaggskeppet och ska behandlas därefter och att dom tydligen haft problem med spontana omstarter. Nexus one har i alla fall fungerat stabilt (om du inte har en CM då är det kaoz). Därför kommer vi få vänta ett "par veckor" innan den börjar rullas på Nexus one mest troligt.
     
  17. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    LOL. Min N1 med CM7 har sprungit cirklar med sin svarta notifybar (som du så gärna vill åt) kring din gamla stock N1 nu i flera veckor. Precis lika stabil som din.

    Att ANDRA må ha buggar på sina telefoner skyller jag på dem själva. :)

    /Söder
     
  18. JonasE

    JonasE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2009
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    update.zip or it didn't happen....
     
  19. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    XDA säger annorlunda... Där längtar alla tills de slipper buggskiten som är CM7. Men du vet nog bättre.

    Back to topic.
     
  20. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Det stämmer att vissa har EN viss bugg med phone.apk, som det dock funnits en temp fix för hela tiden.

    Men hur många buggar finns inte i stock ROM liksom. :) Dessutom hade det funnits fler om du hade fått som du ville och fått en buggig 2.3 i julas. :)

    /Söder