CyanogenMod-tråden

Diskussion i 'Nexus S - ROM-filer och utveckling' startad av robban87, 22 feb 2011.

  1. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tänkte vi kunde slaska ihop en lite rolig tråd om CM7, samla folkets röst så att säga, utbyta erfarenheter och hjälpa varandra!

    Jag vill bara säga att jag flashade denna igår och är galet nöjd! Kombinerade med en annan kernel också och telefonen går ruggigt bra!
     
  2. Deas

    Deas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har kört CM7-rc1 nu sen i lördags och är också nöjd. Någon enstaka reboot och låsning. Annars fungerar den bra.

    Dock kör jag med stock kernel, några för-/nackdelar med att byta kärna? Har du någon länk till din du kör med, och hur gör man om man vill gå tillbaka till standard kärnan igen?
     
  3. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 618
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    kört CM7 sedan jag fick min Nexus S (provade alltså inte ens stock utan kopplade mobilen till datorn, låste upp bootloadern och roota samt in med CM7) kör senaste nightly #4 med Netarchy 1.2.4 CFS kernel i 1.3GHz, fungerar utan problem, har aldrig stött på några omstarter eller dylikt..

    @Deas, denna ska du köra med, du får bättre ljud från högtalarna, bättre ljud vid video inspelning samt att du kalibrerar skärmen (in i market och sök på voodoo) och så installerar du programmet voodoo control app (bocka för Anti-jitter, high perf.play samt High perf.record), här kan du läsa mer om det: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=935637

    KERNEL:http://qap.la/~netarchy/netarchy-nexus-1.2.4-cfs-cm7-compat-signed.zip

    btw, du kommer inte vilja gå tillbaka till standard kernel, de kan jag lova dig
     
    Last edited: 22 feb 2011
  4. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag kör denna: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=893851

    Anledningen är väl egentligen mestadels voodoo-grejjerna. Annars känns det som att skillnaden mellan dagens kernels är marginell :P

    Vill du gå tillbaka till stock-kernel måste du göra en nandroid innan du flashar ny kernel. Sedan så ligger ju kernelen kvar i nandroid-backupen så man flashar bara den för att få tillbaka luren som den var innan du flashade ny kernel :)
     
    Last edited: 22 feb 2011
  5. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan tillägga att web-browsern känns mycket stabilare i stock-romen. Tycker den hänger sig ofta om man är inne på tunga hemsidor. Någon annan som har detta?

    Edit: nåt skumt hände när jag ändrade OC från 1200 till 1300. Får asmycket random-reboots och FC...
     
    Last edited: 22 feb 2011
  6. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 618
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    har inga problem med web-browsern, kan ju iofs bero på att jag inte använder den då jag raderar den från system mappen och enbart kör Dolphin Browser HD, inga problem alls..

    @robban87, prova den kernel jag kör istället, skall vara stabilare...

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=893851
     
  7. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ok, jag gillar inte Dolphin. För mycket lull-lull, även i Lite-versionen. Jo jag ska prova en annan kernel, tror det kan bero på att vMax hade högre voltage vilken pajjade saker. Just nu har jag gått tillbaka till unrootat (mitt i veckan, måste ha en stabil lur då :P) så får ta tag i det där i helgen ;)
     
  8. jaqob

    jaqob Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Försökt läsa på lite, men blir inte riktigt klok på det. Whats in it for me med CM7?
    Vad får jag som jag saknar i stock? Vad som finns i stock funkar bättre i CM7?
     
  9. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    I CM7 får du mer funktionalitet då det finns fler inställningar man kan pilla med i systemet. Dessutom innehåller det en rad optimeringar i systemet för bättre prestanda. Dessutom finns det stöd för svenska i alla menyer. Laddar du sedan in en custom kernel som har voodoo sound drivers så får du förbättrat ljud vid in- och uppspelning. Dock ska man vara försiktig med just kernels då de kan ställa till med mycket! Jag kör t. Ex en kernel som är helt stock med tillägg av just voodoo.

    Hoppas nu du fått en bättre bild av CM7 :)
     
  10. Blu3D

    Blu3D Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag körde CM rc1 i några dagar, och testade även nightly 5 igår, både med stock kernel och netarchys 1.2.4 bfs. Hade dock problem med att telefonen inte ville koppla upp med 3g, trots att det är påslaget i inställningarna. Någon som varit med om liknande? Flashade flera gånger både med och utan wipe med samma resultat.

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  11. Fysme

    Fysme Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har inte de problemen med CM7. Kollat att APN-inställningarna stämmer?
     
  12. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag har problemet att det kan ibland dröja någon halvminut innan förfrågan om pinkod för mitt simkort kommer, verkar vara kopplat till kernel för det kommer direkt med CM7 stock kernel

    Kör med Netarchys 1.2.4 bfs också
     
  13. Blu3D

    Blu3D Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jodå, APN stämde åtminstone till synes. Gav mig telias automatiskt, precis som på stock. Fungerar utmärkt på stock, så det har ju någonting med CM7 att göra i alla fall, frågan är vad.
     
  14. Viktator

    Viktator Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Körde in CM7 men var inte imponerad. App-drawen var aningen seg. Tyckte hela telefonen kändes mindre fräsch :) Zeam fungerade inte bra. Främst app-drawen som kändes två steg bakåt.

    Kör istället stock 2.3.3 + netarchy + zeam. Klockad till 1.3. Fungerar sjukt bra.
     
  15. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Drog in CM7 under kvällen och det lilla jag testat verkar det flyta på riktigt fint, får nog återkomma efter lite mer testande dock om man ska vara säker :)
    Btw. Någon som har en massa "Jitter" i sitt headset när man lysnar på musik när DSP är aktivt? För låter riktigt fint men har massa jitter på min..
     
  16. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 618
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    du kanske ska prova denna kernel samt ladda ner Voodoo Control från market och kryssa för anti-jitter...

    http://qap.la/~netarchy/netarchy-nexus-1.2.7-cfs-2.3.3-cm7-compat-signed.zip
     
  17. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    jo, den jag kollade på..men finns ju också netarchy-nexus-1.2.5a-cfs-2.3.3-cm7-compat-signed som sägs/låter vara lite mer "Stable" :)
     
  18. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    La in 1.2.5 och verkar fungera riktigt smutt..får prova den ett par dagar och se.

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  19. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Någon mer som inte behövde ändra recovery filen efter man satt in clockworkmod? för den ska ju enligt många sätta tillbaka orginal så man ska behöva ändra filen på recovery men den fanns inte ens på min svenska NS och efter en Reboot så hade jag kvar Clockwork recovery ..
     
  20. Fysme

    Fysme Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Verkar som Koush(han som gör Clockworkmod) fixat så att den skrivs över helt. Vill man ha tillbaka till stock recovery går det att ordnas på andra sätt.