Hextacy - Nytt spel i betaversion

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av meatsushi, 30 dec 2010.

  1. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    jag är inte säker, men jag tror faktiskt du kan leda med det!
     
  2. Occz

    Occz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Härligt. Krävdes en hel del tur (tror jag förbrukade 7-8 st "återställ färger"-tiles)
     
  3. Occz

    Occz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Så, nu fungerade det. Går under nicket VonL
     
  4. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    meatsushi gillar detta.
  5. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 037
    Mottagna gillanden:
    460

    MINA ENHETER

    Jag har en fråga, när nya sextanter faller ner, släcks de gamla som är kvar. Så långt är jag med. Men ibland så släcks helt nya figurer direkt när de fallit ner. Jag har inte sett något system i det, är det helt slumpartat? Är det meningen? När händer det? :)
     
  6. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Det börjar hända efter någon viss level, fler och fler släcks per gång, men jag har inte sett något system vilka som släcks!
    De släcks för att höja svårighetsgraden!
     
  7. meatsushi

    meatsushi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

  8. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Ett så bra spel måste få PR!:D
     
  9. JohanH

    JohanH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kanske redan sagt, men det funkar fint på SGS :)

    Kanonspel!

    193125p
    level 111

    Dock så har jag märkt en sak:
    När det har blivit game over. Om man trycker på back-knappen då så sparas inte ens hiscore
     
  10. meatsushi

    meatsushi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Återigen tack för all feedback och support. Nu har spelet lämnat betastatus!

    Har lagt upp en fullversion av spelet för 15 riksdaler på Market, samt en Lite-version utan online-leaderboards och med endast Normal-spelläget. Inga nya features sedan betan tyvärr, har ägnat tiden åt att släcka buggar och att pilla på detaljer som förmodligen få lägger märke till förutom jag själv. :)

    Gillar ni Hextacy så dra ner fullversionen, och sprid ordet!

    Det stämmer, man måste skriva in sitt namn (eller lämna inputfältet tomt) och trycka på done för att poängen ska sparas.
     
  11. meatsushi

    meatsushi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har fått rapporter från ett fåtal personer som kör lite-versionen och möts av vita boxar istället för texturer när de startar applikationen på nytt efter att ha spelat tidigare.

    Är det någon här som har upplevt samma sak?
     
  12. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Ja, hoppar jag ur spelet med home knappen och sen öppnar det igen så blir det svart bakgrund och vita boxar istället för menyn.
     
  13. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    En annan sak som är väldigt irriterande. Back knappen fungerar inte alls.
     
  14. graytest

    graytest Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tänkte först säga att spelet är riktigt kul! Jag är smått besatt!

    Tänkte sen också rapportera en bugg. Spelet kraschade för mig när jag svarade ett samtal samtidigt som jag spelade. När jag avslutat samtalet och kom tillbaka till spelet hade allt låst sig (var precis när nya bitar föll ner) och jag kunde inte göra något innan "force close"-rutan kom upp. Jag har en Nexus S som kör 2.3.1.
     
  15. Poptot

    Poptot Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

  16. johanr

    johanr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Grymt spel! Nyss köpt!

    En av kommentarerna på phandroid nämner att det är svårt för färgblinda. Valid point! Kanske en option för att göra att de får olika texturer el. dyl? Borde väl vara lätt att göra?
     
  17. graytest

    graytest Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag är inte färgblind, men det är ändå svårt att skilja den röda från den bruna när de är "skuggade". Jag skulle föredra två färger som var mindre lika varandra.
     
  18. meatsushi

    meatsushi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tack alla, jag noterar all feedback.

    Ett alternativt färgschema är på g! Om det är någon här på Swedroid som är färgblind så skicka gärna ett PM, så jag kan verifiera att det nya färgschemat funkar även för er.

    Ouch. Funkar den inte alls i spelet?
     
  19. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Installerade senaste lite versionen och kunde inte få fram det problemet igen. :)
     
  20. Dheri

    Dheri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack för ett fantastiskt spel, jag har spenderat sjukt många timmar med betan. Har nu registrerat ett kort i checkout och sett till att köpa fullversionen. Min första betalapp, helt klart värd pengarna!

    Skickar med ett gäng frågor, kommentarer och önskemål när jag ändå är igång och skriver...

    Nollställdes globala topplistan när fullversionen släpptes? tänker att poängen som fanns på beta-tiden var ganska mycket högre. Åtminstone på hardcore varianten (ja, jag är sjukt nöjd med mina 129200 :) )

    När det gäller topplistorna har jag några önskemål:
    1: Scrollning i globala listan (kanske finns mitt resultat där, bara att jag inte ser det för jag har varit för dålig senaste tiden?)
    2: Att man får reda på vilken plats på lokala listan man kom på innan eller samtidigt som man skriver in namnet (tar jag ny förstaplats och det därmed kan synas på globala listan vill jag skriva mitt nick, kommer jag tvåa eller sämre vill jag skriva typ datum eller nåt annat skoj. En lista fylld med enbart samma nick är en tråkig lista)
    3: Komplettera gärna med (minst) en tidsbegränsad lista, senaste månaden/veckan. När spelet snart spelas av miljoner människor kommer det vara väldigt svårt att ta sig in på topplistan, då kan det vara skönt att fortfarande kunna ta sig in på en veckolista (inspireras gärna av Hamster Climb som även har nationella listor)

    Bra att ett alternativt färgschema är på gång, jag har inga problem med synen, men de släckta brickorna är ibland ganska svåra att se skillnad på, speciellt om det är dagsljus omkring en. (möjlighet att välja på några olika teman skulle vara toppen)

    Har haft problemet med back knappen två-tre gånger, visst är det lite irriterande, men det har hänt så sällan och så har det räckt med att döda processen och starta den igen så fungerar allt som det ska igen.

    Hur fungerar poängökningen? Att man får mer poäng ju högre level man är på är uppenbart, men hur räknas poängen ut? hur mycket och när ändras det?