Tips på svensk matapp?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Nordivan81, 28 feb 2011.

  1. Nordivan81

    Nordivan81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    HTC U12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U12+
    hej, jag söker en app där jag kan skriva in vad jag äter varje dag och se ungefär hur mycket kalorier jag får i mig. jag har hittat några på market men deras databas är inte anpassad till svensk mat. jag skulle vilja ha en som har följande:
    1. Man skall kunna välja mellan Frukost, Lunch, Middag, Mellanmål och Kvällsmat när man lägger till vad man har ätit.
    2. Det skall finnas en stor databas med många olika livsmedel anpassad till svensk mat så man inte behöver lägga till så många livsmedel själv. Där det finns reggat hur många kalorier varje livsmedel innehåller.
    3. Sedan så skall man kunna få stats hur mycker kalorier man får i sig per dag/vecka/månad.

    4. Vore jätte bra om man kunde lägga in de träningspass man gjort också men det är inte nödvändigt.

    Finns det något sådant program som jag inte lyckats hitta eller är det något på g?
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 688
    Mottagna gillanden:
    2 045

    MINA ENHETER

  3. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Har letat efter samma sak själv, men inte hittat någon svensk app som fixar det. Så jag tog det som passade funktionellt istället och det var en amerikansk. Visst får jag lägga in nya maträtter och ingredienser i början, men när det väl är på plats så är den mycket smidig.

    Sedan kan man med fördel göra inläggen av nya produkter via en hemsida vilket förenklar det hela. Där utöver har den just funktionen med att lägga in träning.

    https://market.android.com/details?id=com.fatsecret.android&feature=top-free