[ROM] [froyo] Japanese Jellyfish RLS9 [2011-01-24]

Diskussion i 'Blade' startad av kallt_kaffe, 27 dec 2010.

  1. simpish

    simpish Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha!
    Vilket nybörjarmisstag. Tack. Självklart funkar det.

    Jag älskar dig.
     
  2. Notoriouz

    Notoriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Aha men dåså. Tack ;) Då är väl mellan 500-600 skapligt för en blade i alla fall.
     
  3. danwar

    danwar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har lite problem efter att jag lagt in JJRLS9:

    Inget swipe! Hade detta original och trivdes rätt bra med det, har inte hittat någon bra ersättning i market eller här på forumet. Tips?

    Telefonen känns slöare rent allmänt. Jag hade inte överklockat innan och har inte gjort det nu heller. Det kanske fixar mitt problem? Hur gör man?
     
  4. pista_droid

    pista_droid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hann inom loppet av 5-10 minuter prova både MoDaCo:s version och JJRLS9 och JJRLS9 vinner på alla plan.

    Alla tummar upp till Kallt_Kaffe
     
  5. Klubba

    Klubba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har 2 problem med JJ som jag inte hade med orginal rom, Första är att wifi kopplar ner såfort telefonen hamnar i sovläge, har satt den på att aldrig koppla ner i settings och testat div wififix och wifikeepalive apps från market men inget funkar.

    Det andra är att GSM nätet kopplar ner ibland när den är i sovläge?? trycker jag på powerknappen för att väcka den står det "no service", men brukar komma igång då jag tagit av knapplås, dock inte alltid, ibland får jag gå in i settings och välja mobilnät, då brukar den hoppa igång innan jag ens valt nåt, bara man e inne i den settings-rutan.

    Är inte alltid det händer men kanske 1/10 - 1/20 av gångerna den går in i sovläge, känns ju kasst om man kan missa samtal pga det dock.
     
  6. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Går det att editera APNs manuellt i JJ? Jag kan ej komma åt default APNs(bara grå och stjärnor), och om jag gör en egen, så kan jag inte bocka för den(grön plupp) för den har ingen cirkel att bocka för.
    Verkar ej som jag kan skicka mms med defaultinställningarna, så vore nice att kunna skriva in sin egen APN för Telenor...
     
  7. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Tror inte MMS-APN'en ska gå att bocka för, bara internet APN. Jag skrev bara i rätt APN från Telia för MMS utan att göra något med de som redan finns där default, och det fungerar felfritt.
     
  8. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Det funkade tyvärr inte här. Men ska testa lite fler apns och se om det går.
     
  9. remixx

    remixx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Så är det för mig också, min blade blev mycket slöare av JJ9
     
  10. beyorn

    beyorn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Jag har hört att det kan ta ett tag i början för mobilen att bygga upp cachen, vilket jag iofs tvivlar på. Själv hade jag inget problem med JJ, flöt på hundra gånger bättre är med Telias original-rom. Har ni testat att starta om mobilen?
     
  11. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Har installerat JJ r9 på min blade här för en vecka sedan drygt. Är skitnöjd med hur de funkar. Har en liten newbie fråga här.
    Japanese_Jellyfish_RLS9_hw_ui.zip (Addon to enable hardware accellerated UI)
    Vad exakt gör denna? Och hur installerar jag den? Jag har clockwork men jag vill gärna vara säker på hur man går tillväga ;)
     
  12. danwar

    danwar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft det i över en vecka, startat om telefonen ca 3 gånger under denna tid. Kanske flyter på något bättre, men som sagt sämre än orginal.

    Fortfarande inget om swipe? Kanske ska ligga i app-tråden, men funderade lite över varför det inte finns med i JJ (eller om jag bara missat det) också.
     
  13. beyorn

    beyorn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Testa att flasha in ahb-overclock, kan förhoppningsvis göra skillnad.

    Swiftkey kanske är något för dig? Den "lär" sig efter hur du skriver och kommer med förslag som faktiskt blir rätt för det hela mesta.
    Swype fanns ju ute i en beta där ett tag, vet inte var den tog vägen?
     
  14. danwar

    danwar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, ska testa detta ikväll. Swiftkey har jag testat, funkar helt okej. Däremot är det inte swype, vilket går att skriva med riktigt fort (speciellt mycket snabbare med en hand).
     
  15. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Rätt pigg på att flasha upp mig lite, undrar bara att när man gör en recovery. Flashas allt tillbaks då, även alla konfigurationer(tex LauncherPro inställningar) och sparade spel?
     
  16. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Om du menar när man flashar tillbaks till en tidigare recovery(nandroid backup) så ja, då får du tillbaks telefonen precis som den var. Men när du lägger in en ny ROM, så måste du göra en backup med annat prog(som mybackup eller titanium). De proggen ger dig bara tillbaks de proggen du backuppat och deras datainställningar(tex sparade spel), sms, MMS(tror bara mybackup fixar MMS), kontakter etc. Men hemskärmar och widgets får du fixa själv. Finns säkert något program som kan fixa widgets med(för mig launcher pro gör det i betalversionen).
     
    ChipZ gillar detta.
  17. funio

    funio Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

  18. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tack för snabbt svar!
    Har ett sms-backupprogram och LP+
    Kontakter har jag på google contacts med autosynk så inget problem där :D

    Vill mest testa en ny ROM för att se skillnaden, men känns onödigt om jag skulle slänga bort allt jag konfigurerat till perfektion:)D) innan. Ska se till att fixa Titanium eller liknande nu då ;)
     
  19. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    En till snabb fråga, har inte riktigt förstått men behöver olika ROMs olika Clockwork Recovery??
     
  20. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Inte heller helt hundra koll på det, men CM7(gingerbread) är rekommenderat att använda senaste clockwork(3.0.0.6 om jag minns rätt). Jag la in det med 3.0.0.5, vilket också funkade bra för att lägga in Kallt Kaffes Jellyfish(nog den populäraste froyo-romen). Tror ej vissa äldre ROMs går att lägga in med V3 av clockwork.

    "WARNING
    Support for the old style update files that use the Amend scripting (update-script) method is no longer supported With ClockworkMod Recovery from v3 onwards....

    if you require support for the Amend scripting method, use v2.5.1.8.."

    Men jag hade lagt in nyare version av clockwork om du vill kunna lägga in de senaste ROMarna.