iPad 2

Diskussion i 'Off Topic' startad av Mushu, 2 mar 2011.

  1. Mushu

    Mushu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Man kan tycka vad man vill om Apple, men det är nog svårt att förneka att iPad 2 är (åtminstone när det gäller hårdvara, design samt pris) en riktigt intressant produkt.

    Är för egen del mest imponerad av den nya fodralliknande historien, bra känsla för detaljer där.

    Är en snåljåp som inte har någon större lust att spendera pengar för något flashigare än min Nook, men credit where credit is due... :)

    Vad tycker ni andra?
     
  2. Laplace

    Laplace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    såg hela händelseförloppet på engadet, och visst verkar den fet! gillar speciellt att wifi only 16 gb kostade blyga 499 dollar, detta BÖR sätta lite press på samsung galaxy 10.1-priset! snygg var den ju såklart, men känns ändå inte som min grej. avsaknaden av flash samt iOS som inte är supersmidigt i tabletformat skrämmer mig.

    tjejen kommer dock köpa en, och jag en android tablet. its on!
     
  3. Miro

    Miro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Apple utmanar konkurrenterna med prissättningen!
    Härliga tider för teknik- och prylbögar världen över <3
     
    samster93 gillar detta.
  4. Laplace

    Laplace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    verkligen! underbara tider
     
  5. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Mycket intressant! Jag menar Motorola Xoom(som förövrigt inte ens kommer till Sverige) kostar ju 800$ kontant! Galet.

    Om man nu är ute efter en platta i 4-5000 kronors klassen då är det väll Acer Iconia A500 som är konkurrenten för iPad 2 i Sverige.
     
  6. Sleepwalker

    Sleepwalker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Satte nästan kaffet i halsen när jag såg hur tunn den var, tunnare än iPhone 4. Riktigt tunn.

    Lär väl kosta 4,500kr som den första gjorde. Fodralet var snyggt, det att den också sätts på och stäng av när man öppnar fodralet är bra.
     
  7. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    *Flyttad till övriga Tablets*
     
    Aggeajsk gillar detta.
  8. Mushu

    Mushu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Attans, trodde det skulle gå in som en allmän diskussion om design o dyl. ;)

    Undrar hur länge det dröjer innan det börjar komma androidplattor i samma klass till samma pris. Är inte helt säker på varför så stora delar av industrin laggar efter när det gäller design o dyl, bra designers & ingenjörer kan väl inte vara så svåra att få tag på...
     
  9. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vet inte om det var särdeles imponerande. Visst, lite tunnare, men gränssnittet är ju fortfarande av stilen "uppblåst ipod" (om man ens kan kalla det för ett tablet-ui.... jag tycker inte det).

    Garvade högt när de sade att detta var den första dubbelkärninga tabben på marknaden :-) De förnekar sig aldrig men sorgligt nog finns där idioter som tar in detta som sanningen.

    Kamerorna är tydligen samma som iphone-4 men ingen hade väl förväntat sig något revolutionerande där. Minnet har så vitt jag vet ingen skrivit något om. 256 eller 512Mb?? Någon som vet.

    Enda positiva med allt detta är ju att Androidmotsvarigheterna förhoppningsvis prispressas.

    På pluskontot hör annars också att den redan blivit jailbreakad (innan lanseringen). Då kanske den blir lite mer användbar.
     
  10. Dampwall

    Dampwall Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Minnet får vi nog vänta tills den 13 -14 mars för att få reda när dom har öppnat upp den eller jailbreakat den och fått reda på det,
    Att apple sa att det var den första dubbelkärniga tablet på marknaden stämmer ju inte dom sa att den var den första dubbelkärniga att skäppas i större antal. Det är ju att den är så smal är ju det ballaste, med det nya fordralet så blir den inte ens tjockare än den gamla.

    Sen är det inte helt fel att apple.se har matchat priserna mot dollarn och den billigaste paddan är nere i 3595.
     
  11. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Som vanligt när Pastor Jobs har talat känner jag mig nyfrälst. :)

    De har så jäkla rätt när de säger att medan konkurrenterna försöker göra PC:s i plattformat, så gör Apple något annat. För de förstår att tablets inte är PC:s.

    Att lyckas med prylar är 50% teknik (och där är de hyfsat jämnbördiga med många andra) och 50% genomtänkt och banbrytande design (där de inte har någon konkurrent. Möjligen Sony i vissa fall?). Tillsammans skapar de två delarna en användarupplevd helhet som gång på gång på gång får en att med ett brett leende får en att känna: WOW! :D

    (postat från min 2,5 år gamla iPod Touch medan den nya 7"-androiden ligger bredvid och skäms för sin underlägsenhet.)

    Let the bashing begin. ;)
     
  12. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Tycker personligen iPaden inte ser särskilt snygg ut. Möjligen från baksidan och sidan men framifrån tycker jag allt ser väldigt tråkigt ut. Den ser precis ut som sin föregångare och har fortfarande en idiot storlek till skärm.

    Dessutom ett os som INTE passar till en tablet.

    För att inte glömma att Apple är en sekt som enbart tycker deras egna åsikter är något värda.

    Men xoom,notion adam ink(visst kanske inte lika stora) är redan släppta så det är ju en ren lögn visst apple kanske kommer sälja fler men fortfarande så är de inte först.
     
    Last edited: 2 mar 2011
  13. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Halleluja!
     
  14. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Helt fantastiskt att apple lyckas göra en så bra tablet till det priset. De ligger långt före konkurrenterna ännu. Får värkligen hoppas att samsung/htc/... ger allt nu för att ta fram en platta som kan konkurrera men iPad2 för att knuffa fram utvecklingen/få ner priserna ytterligare.
     
  15. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
  16. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Det enda Apple har som saknas i Android-tablets är appar. Den skillnaden är även för stor för att strunta i.

    Tyvärr är man i ett moment 22, för att det ska göras appar till Android-tablets behövs försäljning, för att det ska säljas tabbar behövs appar.
     
  17. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Grymt imponerad av den nya iPaden. Engadget säger att den är helt sjukt snabb!!

    Btw, iPad 16gb wifi har hela tiden kostat 499 dollar.... Dem behåller bara samma pris som tidigare. Som alla Apples produkter..
     
  18. Dampwall

    Dampwall Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER


    Apple.se Har sänkt sina ipads till 3595 för den billigaste vilket är en rimlig sänkning med tanke på hur stark kronan är just nu, En ipad i new york kostar nu med den vanliga skatten på 4 % så hamnar slut priset på ca 3,4, då känns faktiskt det svenska priset rimligt för en gångs skull.
     
  19. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    faktiskt så såg den ganska billig ut, men är det vettigt att införskaffa sig en tab? det undrar jag fortfarande..
     
  20. Mushu

    Mushu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    icanhas gillar detta.