iPad 2

Diskussion i 'Off Topic' startad av Mushu, 2 mar 2011.

  1. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    och det kan man ju inte kalla dyrt......

    jag satte i halsen när galaxy tab kom och så kostade den 7999 kr!! Det är ruggigt dyrt med tanke på att den hade iPad som konkurrent. Samtidigt kunde man väl köpa en iPad 16gb wifi för 5500 kr typ..
     
  2. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Slog till och köpte en ipad 1 jag. 3595kr tycker jag den är värd faktiskt. Passa på medans de finns för de fasas nog ut ganska snabbt från butikerna? Tog gammel-ipaden för att den nu blivit prisvärd och jag ej behöver kamera på min tablet.
     
  3. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

  4. Brodroid

    Brodroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ho ho, O'Brien gänget kan ju ibland :D

    Det jag stör mig lite på är ju varför ingen gnäller på apple som de gjorde på m$ en gång i tiden. Jag drar paralleller mellan integrering av internet explorer och tvånget att använda iTunes för att hantera dina apple i-produkter.

    Om vi bortser från priset på en iPhone så skulle jag själv köpt en om det inte vore för det f*rbannade iTunes.
     
  5. 24-seven

    24-seven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ipad 2 blir ett självklart köp, Blev ju totalt game over för alla ännu osläppta plattor som Samsung, Motorola, Rim, HP mfl. har tjatat om i hundra år nu.

    Vem bryr sig om den inte har serieport, parabol och 8gb ram, det är användarupplevelsen som räknas.
     
  6. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Men det är ju precis användarupplevelsen som suger på en iPad det är ju bara ett förstorat telefon os. HC är däremot gjort för tablets.
     
  7. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Jag håller inte med dig där Reconnnn. Mycket på iPad'n är också anpassat för tablet format. Sen så är iOS ett grymt system när man ser till användarupplevelse. Jag tycker dock det är för stängt och jag håller inte med om allt som Apple gör och tycker, så därför kör jag Android på min mobil. Och det kommer jag nog fortsätta med. Men på en tablet så ser jag ingen konkurrent till iPad 2 idag. Det finns helt enkelt för få appar till Androids plattor...

    Edit: Hehe, blev mitt djävulsinlägg, 666... :)
     
  8. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Nja....Användarupplevelse är också subjektivt! För MIG är användarupplevelsen av Ipad fullständigt meningslös eftersom den inte löser mina behov. Det Ipad kan gör den snyggt men kan inte utföra tillräckligt för mig.

    För att förtydliga:
    Om jag skall slå i en spik så spelar det mindre roll hur den slås i så länge den slås i hela vägen. En spik som slås i halvvägs men skitsnyggt är ganska meningslös för mig.
    För mig är en Ipad en spik som är skitsnyggt islagen till hälften!
     
    D-Droid gillar detta.
  9. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Jag ska förtydliga lite.
    En del av apparna så som mejl och kalender är definitivt tablet anpassade och ser snygga ut. Men eftersom de flesta använder denna platta för att surfa med så tycker jag de skulle gjort lite mer med safari för att den skulle bli mer tablet vänlig så som lätt åtkomliga tabbar och mer än 9 tabbar. Även hem skärmarna känns mest som en massa bort kastat utrymme vilket jag tycker ser fult ut.
     
  10. Mayor Mccheese

    Mayor Mccheese Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det som stör mig mest med Ipad eller egentligen de flesta äppel-produkter är att när de lanseras hävdar apple att dom kommer med en massa innovationer som i själva verket många andra tillverkare haft under en längre tid. Som exempel när de säger att det är den första plattan med dual-core teknik, WIFI delning osv...OCH det värsta är alla dessa människor som sväljer detta med hull och hår. Blir nästan lite rädd då apple blivit lite sekt-artat. Spelar ingen roll vad för skit dom slänger ut, folk betalar gladeligen utan att se vad dom egentligen får för pengarna och ALDRIG tittar kritiskt på dom. Apple är per automatik bäst på allt tydligen..

    var tvungen att skriva av mig efter en het diskussion med en polare som är Apple-frälst och vägrar att se några som helst brister i Apples produkter samt att allt annat är ren skit såsom Android...

    Blev lite långt inlägg..:)
     
    e1520, djjokke, Reconnnn och 1 annan gillar detta.
  11. erlend

    erlend Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    ipad är bra på det den kan. men den kan inte mycket. jag skulle aldrig ge 5 lax för en platta man bara kan surfa på
     
  12. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Det finns många som tycker som du, inklusive mig.

    Har disskuterat om detta många gånger på swec ...... :-)
     
  13. Ahnfeldt

    Ahnfeldt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har dom ju aldrig sagt att det är "det är den första plattan med dual-core teknik". Det Steve Jobs sa va "First dual core tablet to ship in volume". Stor skillnad på det. Tycker det är lite ironiskt att när du i detta inlägg klagar på apple och menar att dom inte talar sanning så talar du själv inte sanning genom att påstå att dom sagt nått som dom inte har gjort.

    Blir lite less på det faktiskt. Brukar vara så efter deras keynotes. Dom säger en sak och sen så hävdar andra att dom sagt nått annat och så börjar alla klaga. Exempel när dom lanserade 3G tror ja det var så sa dom att den skulle kosta 199 dollar USA med kontrakt och så kom den till sverige och kostade ca 6000 och alla skrev men steve jobs sa ju att den skulle kosta 199 dollar! Samma när dom introducerade multitasking i iOS så sa dom att "vi är inte första till denna fest men vi tänker bli bäst" (om dom är det är en smak sak) då började folk skriva att steve ljuger och säger att iOS är först med multitasking.

    http://www.iosnoops.com/2011/03/03/ipad-2-first-dual-core-tablet-to-ship-in-volume/
     
    Last edited: 5 mar 2011
  14. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Jo men Xoom har ju redan släpps och går att köpas bara för att den inte kommer säljas i ipad volymer betyder det inte att det inte är i "Volume" fast det är kanske apples definition på volume.
     
  15. Ircfox

    Ircfox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    tror du man bara kan surfa på ipad har du antagligen aldrig testat en.
     
  16. Mayor Mccheese

    Mayor Mccheese Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jo men skilladen att lägga till in volume är endå lite vilseledande för gemene man tror jag. Det han vill att det ska låta som är endå att apple är först med denna teknik. Tycker apple har gjort mycket bra grejer men folk är ofta så förbannat enkelspåriga och tittar eller prövar aldrig några alternativ till apple..

    Tror många köper apple som en inne-grej, Kan dra paralleller till Harley Davidson som genom god marknadsförning lyckats få det till den valigaste customhojarna på vägarna trots att dom i många fall är väldigt underlägsna utvecklingsmässigt och mkt dyrare i inköp.

    Och jag menar inte att apple är underlägsna på något sätt. Bara att dom inte är automatiskt bäst. Samt att dom är duktiga på marknadsförningen av sina grejer..

    Ska tillägga att jag inte har något inbyggt hat emot apple alls, eller Harley Davidson. Har haft 2 stycken o jag älskade dom:)
     
  17. erlend

    erlend Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    jag har haft en ipad wifi och man kan inte göra så mycket mer än att surfa nej:)
     
  18. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Skönt och se att diskussionen här håller en nivå långt över sandlådan som det brukar bli när Apple vs XX dras upp, vilket hittills har tenderat att vara oundvikligt. Cred ska ni ha för det grabbar (och tjejer)

    Måste säga att jag är lite intresserad av tvåan. Känns så mycket fräschare än den första. Och är det något man kan konstatera om iOS är det att det flyter på med minimalt antal problem och irriterande buggar. Ibland tycker jag att Android känns som ett "vanligt" operativsystem, som Windows på en PC, som man bara har installerat ovan på, medan iOS känns väldigt mycket mer integrerat. Vad säger ni?
     
  19. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Köpte en iPad efter att ha lämnat tillbaka min trasiga pov tegra. iPad har svagare hårdvara helt klart men det märks inte i det vardagliga när man använder plattan till det jag köpte den för, surf och läsning. Ios ser tråkigt ut och är väldigt låst i jämförelse med android. Ipaden vinner ändå hos mig då den har ett större utbud av appar som jag vill ha. Jag är musiker och uppskattar irealbook, unrealbook och andra specialskrivna program just för mina ändamål. De känns väldigt mycket som en del av ios och det flyter på bra. Skärmresponsen och surfupplevelsen är också vass. Om ett år kanske det ser annorlunda ut och androidscenen har kanske mognat och utbudet av specialappar i smala områden ökat?
     
  20. DkY

    DkY Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    478
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag är beredd att hålla med. Öppenheten i Android och inlåsningen i iOS är huvudorsakerna till jag gick på en Nexus One. Har nu kört Android i ett år
    med vad det innebär. Har suktat efter en platta och beställde i förra veckan
    en Nook Color, men sneglar fortfarande på en Ipad2.

    Jag hoppas att det släpps mer kvalitetsappar på Android-marknaden under 2011 och att Google börjar filtrera ut all skit. Varför kan man inte själv filtrera?

    I många trådar på nätet ser man hur Android-försvarare trycker ner Ipad2 för att "hårdvaran" i Tegra2-tabletterna är så *mycket* bättre. Vad man inte pratar om är helhetsintrycket där Ipad i mitt tycke idag spöar Android. Bra flyt, stabilitet, alla appar funkar på den enda(!) plattan, bra pris på de flesta kvalitetsapparna osv...

    Jag vill kunna surfa fritt (Flash) och själv bestämma vilka appar som ska användas till vad. Självklart ska jag kunna välja att kolla på bilder/filmer på valfritt media osv...därför är det Android för mig idag...


    /DkY