iPad 2

Diskussion i 'Off Topic' startad av Mushu, 2 mar 2011.

  1. Ahnfeldt

    Ahnfeldt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker inte det är vilseledande alls. Lyssnade precis på avsnittet av keynoten där han säger det och han exakta ord är "even though others are starting to ship i think this is going to be the first dual core tablet to ship in volume."
    Och på sliden i keynoten så står det "First dual core tablet to ship in volume" så jag tycker att han är extremt tydlig på vad han menar. Lyssna på keynoten mellan 16:30 och 17:15.

    Sen att andra sen skriver att han sa att det var den första dual core pekplattan är en annan sak. Om då folk tror att iPad 2 är den första med dual core så är det ju inte Apples fel utan alla som felciterar Steve Jobs för han sa ju som sagt tydligt vad han menade plus att det stod klart och tydligt i texten i presentationen.
     
  2. Ircfox

    Ircfox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Vad är det på en andoid tablet som du inte kan göra på en ipad ? bara lite nyfiken ;)
     
  3. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Men vad innebär "Volume"? Det är där jag tror vi har lite olika idéer. Jag tycker xoom säljs i volume men inte i iPad volume.

    Desutom ska man nog inte ge apple allt för mycket kred för hårdvaran då det mesta är byggt av samsung.
     
  4. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Orhh, vi hade tänkt köpa 2 st iPad 2, men bror åker hem den 10e.. typiskt.
     
  5. Ahnfeldt

    Ahnfeldt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja Best Buy började säljs Xoom den 25:e februari. Dom fick direkt slut på alla lager. Kan ju låta imponerande men när man läser artiklar som denna http://www.wirelessgoodness.com/201...ide-verizon-costco-still-have-units-in-stock/ där dom skriver att varje best buy fick FEM ENHETER!! så är den inte riktigt släppt i "Volume". Amazon säljer den också men där står det bara "Coming soon".

    På denna sida så skriver en del folk om hur många deras butiker hade. http://androidforums.com/motorola-xoom/284870-have-any-stores-sold-out-xooms.html Där varierar det mellan 5 och 30st beroende på vilken butik.

    När det gäller hårdvaran så har dom ju tagit en ARM Cortex och helt anpassat den för att passa deras egna behov. Tror att det är lite mer jobb bakom det än vad många tror för annars så gör man inte en investering på 1 miljard dollar om man ändå skulle kunna köpa en vanlig ARM Cortex och den vore lika bra. Sen hur mycket samsung har varit med i den utvecklingen har jag ingen aning om men inte har Samsung gjort allt arbete. Skulle jag gissa så är det företaget Intrinsity som Apple köpte som har gjort det mesta av det jobbet.

    http://www.tuaw.com/2010/02/22/apples-a4-ipad-chip-estimated-to-have-cost-1-billion-in-randd/

    Lite tråkigt när folk ser en produkt och sen säger äh det där är ju bara att göra, vad är det för speciellt med det! Jobbar själv med produktutveckling och kan säga att det finns ingenting inom produktutveckling som är bara att göra. Ligger alltid bra mycket mer jobb bakom än folk tror.
     
  6. Mushu

    Mushu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Lite synd dock att Jobs glömde att nämna t ex. Dell Streak 7, och InCases Convertible Magazine Jacket.
     
  7. 24-seven

    24-seven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja det var verkligen synd för Steve att han inte nämnde den, han ångrar sig förmodligen bittert. ;)
     
  8. Tobias Rydholm

    Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har Apple inte sagt att de är först med dual core. Det de sagt är att iPad2 är den första med dual core som skickas i större volym. Det är en avsevärd skillnad. Själv kommer jag köpa en iPad2 för att surfa på. Sedan ser jag inte riktigt vad en iPad inte klarar som min Desire gör. Är även stolt ägare av en MacBook Pro, och det är ju svårt att skojja bort att den är tokdyr. Men den kvalitetskänslan och användarupplevelsen man får tycker jag faktiskt motiverar priset. Jag har inget emot Android, och jag är nöjd med i stort sett allt med min Desire, förutom att den laggar. Det hoppas jag slippa på iPad2.

    (EDIT) för långsam...
     
  9. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 037
    Mottagna gillanden:
    460

    MINA ENHETER

    Nu när vi är inne på presentationen och vad som sas på det.
    Jobs påstår att de har >90% marknadsandelar och sålt (nästan) 15 miljoner. Han citerar även (felaktigt) Samsungs kommentar på Galaxy Tabs försäljning, så han borde ha koll på dem siffrorna.
    Problemet är att räknar man bara försäljningen på iPad och Galaxytab så har Apple 88% av marknaden.

    Då har man inte räknat med t.ex. Nook Color som visst säljer bra för de 200 dollar den säljs för.

    Jag trodde, faktiskt, bättre om Jobs än att han skulle stå och blåljuga sådär.

    http://tech.fortune.cnn.com/2011/03/03/steve-jobs-reality-distortion-takes-its-toll-on-truth/
     
  10. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Tack för den länken den var ju riktigt rolig :D Fattar inte hur ett företag som är så stort som apple kan ställa sig på en scen och ljuga halva framträdandet. Skamligt!
     
  11. 24-seven

    24-seven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Rätt skall vara rätt, han borde sagt 88%. Känns knappast som det är relevant att ta med skräp-kina-plattorna i kalkylen. Galaxy tab är ju det första riktiga försöket till Ipad-utmanare (även om den inte riktigt når ända fram)

    Är inte Tech fortune/CNN mer än normalt bittra i texten, man kan ju undra om de har investerat i Google-aktier precis innan Steves Keynote.
     
    Last edited: 8 mar 2011
  12. Mushu

    Mushu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    "... 88% of only two different tablets out of dozens that have shipped in volume..."
     
    Das Erdbeerkuchen gillar detta.
  13. Bamsi

    Bamsi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haha engadget gav den 9/10...surprise surprise....på minuskontot skrev dem att OS:et kan vara buggigt ibland....känns som en rätt stor grej att bara skyffla bort som de gör..

    jag är ingen fanboy av något håll men om jag ska lägga ut 5-6 lök på nåt så begränsat som en tablet vill jag ha en kritisk analys av varenda smådetalj..även de negativa delarna
     
  14. Dampwall

    Dampwall Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    http://www.9to5mac.com/55096/ipad-2-review-roundup-notes-of-interest/

    läs mer då
     
  15. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Wooho, iPad inköpt.
     
  16. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jämföra de hårdvaru mässigt = ok. I stort sätt samma prylar, tror Xoom & Galaxy 10.1 kan vara snäppet bättre på viss delar. Men jämför mjukvarumässigt, det är ju helt olika operativsystem. Android lassar fram info , Ipad lassar fram ikoner. Sen att det finns fler appar till ipad än android säger jag inget om. Sen kanske man inte ska räkna med att alla appar på appstore använder två processorer, måste väl ändå vara kodat så.. Men dumma amerikaner fattar väl inte sånt, utan hör bara "dual core, twice as fast! Shit! Thats faast!"

    Det jag är impad över är deras batteritid, 10tim. videoplayback. Det är bra!. Om du nu vill titta på 6 filmer i sträck.

    Vill du ha mega många appar och kräver en drös med spel som har hi-tech grafik , köp ipad 2.

    Vill du bygga din tablet som du vill ha den , dvs med widgets , info skärmar och direkt info OCH ikoner och inget super krav på mega många appar. Kika på en Android tablet, skulle tippa på att Samsung galaxy 10.1 kommer bli bra när den släpps.
     
  17. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Hade varit trevligt att köpa denna i USA, pga priset. Så mycket billigare med dagens dollar kurs.
     
  18. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    steve har väl alltig ljugit, är inte det hela apple-marknadsföringens signum bakåt i tiden? Om man ska tro dem så var det apple som uppfann datorn redan år 1560 i Italien och då var den även först med både videotelefoni, grafiskt gränssnitt och ett halvt uppätet äpple som logga.
     
  19. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Jag köpte idag iPad (första generationen) för $399 (med tax blev det ungefär $440). Otroligt nöjd med priset :)
     
  20. Matte666

    Matte666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    HTC 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC 10
    Var?