Lagg?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Vagarbonzo, 10 mar 2011.

  1. Vagarbonzo

    Vagarbonzo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja som topic lyder, kommer denna också att lagga sönder som nuvarande galaxy s gör? och kommer den att ha en fungerande GPS?

    I dom flesta videor som jag sett på youtube verkar det skapligt iaf. Men den nuvarande galaxyn funkade ju också prima tills man lagt in lite grejer på den.

    Så vad tror ni har dom lärt sig nått? eller ska man återigen bli lurad på 6000:- och inte få det som står på förpackningen?
     
  2. IbbeKim

    IbbeKim Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Jag har efter en del dyra smarttelefoner insett att ingen telefon är ju laggfria. Vissa klarar sig bättre självklart. Jag har de senaste 5 månaderna skiftat mellan Galaxy S och iPhone4. Båda har sina fördelar. Men något de har gemensamt är självklart att de är "segare" än tidigare.
     
  3. Vagarbonzo

    Vagarbonzo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo men att de laggar mellan hemskärmarna eller liknande kan jag leva med med det är dessa fryslagg som galaxy s är begåvad med.

    Exempel: Man är inne i nått program och trycker på hemknappen, skärmen blir svart i ca 15 sek för att sedan hacka till och hoppa ut till hemskärmen.

    Exempel2: Man går in på facebook och trycker framnyhetsflödet sen försöker man scrolla ner varpå telefonen inte svarar alls på mellan 10-30 sek.

    Sen ska vi ju inte tala om GPSen som inte fungerar överhuvudtaget, Dom skulle kunnat slänga med massa andra funktioner på en gång som nått säljargument som sen endå inte fungerar.

    Dessa saker ovan känns som fruktansvärt dåliga när man köpt en produkt för nästan 6000:- och man undrar om dom fått till det på den nya.
     
  4. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    En fråga, har du uppdaterat till 2.2.1? jag kan hålla med om att med 2.1 (som kom installerat när jag köpte i somras) laggade det löjligt mycket, även 2.2 laggade och man var ju tvungen att köra med diverse laggfixar för att få bort det irriterande lagget. Men när jag körde in 2.2.1 så blev dessa problem minimala. GPS har jag ej testat med 2.2.1 men många säger att den blivit bra mycket bättre. Men 6000:- är ett väldigt högt pris med tanke på de initiala problem som funnits... men tycker Samsung är en av de få som faktiskt aktivt hela tiden jobbat på att ta fram nya Android versioner... mycket mera aktiva än de andra aktörerna.

    Men jag kommer utan tvekan att köpa SGS2 när den nu dyker upp förhoppningsvis i början på Maj mycket pga. sa+ skärmen, 16gb internminne (Vet inte om 32Gb kommer hit...) och deras Exonys 4210 SoC... visst tester nu pekar på att Tegra2 är vassare... MEN och det är ju ett stort MEN så har ju inte Samsung optimerat deras drivrutiner... lyckas de med det så kommer den ju soppa banan med Tegra2...
     
    Last edited: 11 mar 2011
  5. inact_0035

    inact_0035 Guest

    De som har provat på GS II har inte nämnt något om lagg.:)
     
  6. IbbeKim

    IbbeKim Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Blir säkert lagg på GSII efter en månads användande :)
     
  7. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Kan inte tänka mig att GPS skulle krångla, i nexus s funkar den ju tydligen fint. Och även i SGS med rätt programvara.

    Kan inte tänka mig att det blir några lagg problem heller, vore ju katastrof om inte samsung lärt sig av missarna. Även om det är lätt fixat på SGS osv. så ska det ju funka ur kartong då dom flesta inte byter mjukvara det första dom gör.
     
  8. havretigern

    havretigern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hejdär, du undrar nog samma sak som folk har debatterat om väldigt länge. Jag skulle med största sannolikhet säga att det inte kommer vara samma lagg som i SGS1 iaf, då detta berodde på rfs-filsystemet som samsung använder sig av i SGS1. Detta filsystem är bytt sedan länge och jag tror att Nexus S har ett helt annat typ yaffs2 ext4. Så nej det kommer högst troligt INTE att lagga i SGS2 då de kommer köra ett annat filsystem.

    Samma sak med GPSen. Jag har för mig att den fungerade bättre redan i Continuum modellen.

    Att tilläggas bör även att sedan 2.2.1 realeasen så slipper du iprincip lagget och min gps fungerar klockrent nu också.

    Hoppas detta kunde skina lite ljus på dina funderingar.
    :)
     
  9. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Precis, med rätt mjukvara så funkar allt som det ska. Till och med GPS .. tro det eller ej :)
     
  10. Optimus-Q

    Optimus-Q Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Här är en ganska ny genomgång - http://www.youtube.com/watch?v=LWy07SQj_bQ

    Ser ut att flyta på bättre än vad vi sett tidigare. Användaren har använt lagt upp ett par Full-hd klipp så kika gärna på dem.
     
  11. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Dom problemen är jag inte ens i närheten av på min Hero. När det tar 2-3 sek att öppna telefonboken whinar jag över att den är slö, men att vänta 10-30 på att kunna få skrolla i nyhetsflödet på Facebook är pinsamt, där är det instant action för mig.

    Så om Samsung inte gör något åt problemet som ligger på en mjukvarunivå, lär du ha samma problem på Galaxy S II. :)
     
  12. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Nåt är fel på killens telefon, med senaste mjukvaran är all form av lagg borta. Och sådär illa ska det inte va tal på ens med 2.1 i luren.