Någon som har handlat på Tabletkungen.se?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Cylon, 12 feb 2011.

  1. plutoorjan

    plutoorjan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!
    Du har helt rätt i sak.
    Dock är det inte så enkelt i praktiken.

    Tilverkargaranti ges i många fall, men långt ifrån alla tillverkare erbjuder detta.
    Det kommer mer och mer, men den stora massan är fortfarande vanlig konsumentgaranti. Även om det är "tillverkargaranti" så sker oftast all reklamation direkt via Ebay (eftersom det oftast där som affären görs från början) och då använder man sitt Paypal-kvitto och "köpekvittens" från Ebay som grund för en reklamation. Att vända sig till en tillverkare i Kina och säga "hej, jag bor i Sverige och har köpt en platta av en snubbe som har köpt den av er, och nu är den trasig." är ju inte direkt att rekomendera. Ofta är det svårt nog att få attention på ett ärende hos dessa tillverkare, som många gånger är ofattbart stora fabrikskomplex (exvis så tillverkas det ca 100000st ZT-180 i månaden bara hos en tillverkare), och om du då inte på ett enkelt sett kan visa att du redan är kund och har handlat, så är chansen mycket liten att du får gehör för dina åsikter och dina önskemål. Det är kort sagt mycket svårare att reklamera om du inte själv står som köpare och är kund.

    Sen ligger det i sakens natur att tex. Tabletkungen.se väljer den billigaste leverantören av en speciell platta för att maximera vinsten, och då är det just "eftermarknadssupport" som tillverkaren många gånger snålar in på. Väljer man att handla från den absolut billigaste på Ebay, så får man snudd på skylla sig själv. Lägg till några kronor och välj ett företag som har 50000st positiva omdömmen och är rate:ad som Top Seller och liknande så har du större chans till att göra en lyckad affär om det blir problem.
     
  2. christer.croneld

    christer.croneld Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ship

    Det är en chansning man tar med det låga priset. Jag har i en ny bättre platta på väg från Tabletkungen. Returfrakten är ganska dyr, nästan 1000kr med DHL men 350 med posten (där man inte kan spåra paketet ända fram!). Men jag behöver bara betala momsen på nya plattan. Verkar som det löser sig.
     
  3. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Undrar om det finns något communty stöd för de där plattorna? 10" iaf kommer ju med android 2.1.
     
  4. tcmixx

    tcmixx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej, har beställt från tabletkungen.se. Jag betalade och så i fredags men statusen har inte ändrats från payment accepted till något annat. Ni som har köpt därifrån hur länge tog det för er innan det ändrades och ni fick koli nr?
     
  5. RichiB

    RichiB Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    Jag har också beställt en surfplatta! Beställde igår 2011-02-27 ( sent på kvällen )
    Har betalat via paypal!
    Än så länge är jag mycket nöjd med deras mail kontakt :-) de svara fort på alla min mail :-)
    Har även fått besked om att paketet skickas med DHL imorn 2011-02-28 och då ska jag får " tracking nr "
     
  6. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    jag läste tablett kungen punkt se... haha fick ju fantasin att göra volter med tanke på nyheten om att den senaste gruppen storkonsumenter av upppiggande droger var "nördar" ;)

    Sent from my amazing groggpinne using Tapatalk
     
  7. RichiB

    RichiB Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    Kan ju uppdatera er om att jag har fått mitt tracking ID så jag kan se mitt paket på dhl:s hemsida :-) Så den är på väg :-) Statusen har även ändrats på deras hemsida, nu står det shiped!
     
  8. tcmixx

    tcmixx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej, det verkar som att våra surfplattor hamnat i samma transport, tänkte bara höra med dig, vart ditt paket är nu? Mitt har anlänt till Hong Kong, Hongkong i detta nu när jag skriver detta. Alltså det hamnade där Onsdag 02:27 "Hong Kong Tid"
     
  9. RichiB

    RichiB Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    såhär ser det ut just nu.

    onsdag, Mars 02, 2011 Ort Tid Kolli
    7 Hanterad i HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 13:19


    6 Tullbehandling klar på HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 03:02

    5 Anlänt till DHLs sortering i HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 02:38


    tisdag, Mars 01, 2011 Ort Tid Kolli
    4 Lämnat DHLs station i SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 23:25

    3 Hanterad i SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 23:23

    2 Anlänt till DHLs sortering i SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 21:58

    1 Försändelse hämtad SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 18:05
     
  10. tcmixx

    tcmixx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    --------------------------------------------------------------------------
    onsdag, Mars 02, 2011 Ort Tid Kolli
    5 Anlänt till DHLs sortering i HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 02:37


    tisdag, Mars 01, 2011 Ort Tid Kolli
    4 Lämnat DHLs station i SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 23:25


    3 Hanterad i SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 23:23


    2 Anlänt till DHLs sortering i SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 21:58
    1 Kolli

    1 Försändelse hämtad SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 18:07

    Verkar som min har fastnat någonstans. :(
     
  11. RichiB

    RichiB Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    jupp din är nog en aning efter min :-)
    8 Lämnat DHLs station i HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 15:05
     
  12. tcmixx

    tcmixx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Attans, Ringde DHL Tjejen och hon sa att den skulle senast skulle komma på fredag. Så får hoppas på det. Din tror ja kommer till dig imorgon.
     
  13. RichiB

    RichiB Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    Oki vore kanon om den kom imorn!! :-)
    Helt otroligt att det kan gå så fort från hongkong :-)
     
  14. RichiB

    RichiB Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    såja nu är den ute för leverans av kurir :-)
     
  15. christer.croneld

    christer.croneld Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur nöjda blev ni?

    Fått min platta utbytt, men vet inte om jag har för stora krav? Flytouch2 skulle ha kapacitiv skärm (när jag beställde) men nog beter den sig som en resistiv.
    Plattan hänger sig gärna och är ganska slö. Svenska finns inte bland språken och någon form av regionlås gör att jag inte får svt-play eller SR:s direktsändningar att funka. Manualen minimal, men har laddat ner en motsvarande (ZH10X2-PAD).
    Batteritiden är i klenaste laget. Vad är era erfarenheter?
     
  16. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Om jag skulle få för mig att köpa en kina-padda så skulle jag köpt direkt av "leverantören" på http://global.ebay.com/. Mycket tryggare och förmodligen billigare.
     
  17. tcmixx

    tcmixx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Asså man ska inte ha för stora förväntningar. Vill man ha en riktigt bra Tablet så är det iPad som gäller. Ja tycker att Flytouch 2 är en helt okej platta för det priset. Beställde från tabletkungen.se det gick smidigt tog två dagar så hade ja plattan. Plattan i säg tycker ja fungerar bra lite slö ibland. Men sedan ja la in launcher pro så har den blivit snabbare.

    Skulle väll ge den en 3,5 utav 5.
     
  18. almightycasey

    almightycasey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Fick frågan om var man kan köpa tablets som är bra, med minnet om den här tråden så svarade jag "tabletkungen.se".
    Det här har nu visat sig vara ett av mina större misstag.
    Domänen är registrerad och har anonymiserat kontaktinfo.
    Support och beställningar servas från ett gmail-konto (inget fel i sig, sådär om det bara var det)
    Paypal-kontot tillhör en koreansk medborgare, inte ett företag.

    Men mest graverande är att tabletkungen inte är ett svenskt bolag, det är inte bolagiserat öht.

    så mitt råd till er som funderat på att beställa fortsättningsvis är att undvika det.
    Annars blir det som det blev för en av de jag rekommenderade siten för. att vid revision så upptäcker man att det saknas momsnummer mm.

    Det reflekterar på mig.
     
  19. RichiB

    RichiB Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad


    förstår inte riktigt vad allt det du skriver har för betydelse.... Jag beställde min platta där och fick den precis som utlovat.... Inga större problem..... Kanske lite dålig support!!
    Men huvudsaken är ju man får en hel och funktionsduglig platta, sen struntar jag i om det är en privatperson i kina eller ett företag på island osv.....
    Annars OK!
     
  20. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jag har försökt handla hos Tabletkungen. Varan jag beställde och betalade för var slut, jag erbjöds annat som inte passade, och ville ha mina pengar tillbaka.

    Vilket jag fick med några dagars försening. Jag antar att det orsakades av PayPal -> Bank tröghet.