Synpunkter på Optimus 2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av tkarki, 15 mar 2011.

  1. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    åk tillbaka och prismatcha mot 3 på 4395:- :)
     
  2. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Hur la du den...mennar du Gmail eller vanlig standard email klient? Vad heter den på Market? Om den inte finns på Market var tog du den? Tacksam för hjälp.
     
  3. RoggA

    RoggA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testa "Enhanced Email". Gingerbreads Epost klient utan Exchange Security. Finns på market för en liten slant.
     
    Merlins gillar detta.
  4. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Här kommer en guide som hjälp på hur man lägger in hotmail i LG´s vanliga email klient; https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=38

    Följe instruktionerna som han beskriver här däremot bytt port på smtp från 25 till 587 så fungerar det perfekt.
     
    emer och exnm gillar detta.
  5. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    På tal om vad jag tycker om telefonen efter 2 dygn så har tycker att den är den bästa telefonen hittils. jag har bytt många (HTC desire, Samsung galaxy S, IPhone 4, HTC Desire HD, ZTE Blade, Samsung Spica mm). Men jag tyckte om telefonen först när jag installerade Louncher pro eftersom den lagade som fan från början. Nu fungerar den bra och som man förväntat sig. Har provat lite tunga spel som kräver lite från telefonen och jag måste säga att jag är positiv överaskad. Videostreaming fungerar perfekt. Det som överaskadde mig mest var att det gick att öppna SVT vanliga hmesidag (det går inte att öppna från andra android telefoner) och se på streaming som man brukar se på datorn ( dvs ej komprimerad) och LG klarade sig perfekt. Batteritiden kan jag inte säga så mycket mer eftersom man måste ladda några gånger inan. Kvalitékänslan är perfekt. Knarrar ingenting (som det var med alla andra telefoner utom Iphone) vilket är bra. Skärmen är bra och jag har inte haft några problem med pixlar eller dylikt. Ljudet är jättebra dock hörlurarna som medföljer är bara shit men det brukar vara så. JAg kör med MW600 bluetooth och det fungerar pefekt. Musikprog. är så där men jag kör med PowerAMP och den fungerar perfekt. Jag åter sen med mer info.
     
    WiSE0NE och emer gillar detta.
  6. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Så långt så är jag nöjd med mobilen utan att ha hunnit testa den särskilt mycket...
    Något riktigt positivt jag noterade var att den visar bilder bra mycket snabbare från mitt micro sd än vad HTC desire gjorde, har lagt över lite bilder från min systemkamera så de är ganska stora, tog evigheter för att få upp dessa på HTC Desire men med denna rullar det på riktigt bra! (detta är i galleriet alltså)

    Några saker jag har noterat som jag undrar om ni har sett:

    1. Hittar inte nummer korrekt, har en kontakt sparad med +468xxx men som vanligt så syns 08xxx på inkommande samtal, då visades bara numret och kontakten!?

    2. Van vid HTC där man kan söka direkt via telefonsnumeriska del. (2 = ABC, 3 = DEF etc) och den söker efter möjliga kombinationer i min adressbok direkt, men det går säkert att fixa om man byter ut LG dialer...

    3. SL Realtid som använder min plats för att välja ut närmaste pendeltågsstation så hittade den inte till Ulriksdal när jag åkt dit utan det står fortfarande Stockholms central (528m) och jag är betydligt längre bort än så... (jag har aktiverat min plats - använd trådlösa nätverk för att hitta min position)
    Detta fungerade klockrent på min HTC Desire men nu när jag tittar på google maps så ser det ok ut så det kanske är något med SL Realtid...
     
  7. nilo

    nilo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Den har stöd för det, man skriver siffrorna, å så kommer förslaget upp, funkar for mig iaf :)
     
    tkarki gillar detta.
  8. phete

    phete Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Han i butiken sa att dom ej matchar mot butiker som inte har i lager :) sen sa han något om att deras var 3-bunden men det hade jag förstått att de inte var :/

    Äsch, 4790 duger :D
     
  9. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Aha, den börjar inte visa förslag förrän man skrivit in tre siffror! ;) HTC börjar direkt så jag gav upp innan jag kom till tre siffror... Tack för tipset!
     
  10. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Lite mer input: Powerknappen är inte bra, svårt att väcka upp luren. Saknar home knappen på SGS.
    Email och mms från standard android 2.2 funkar.
     
  11. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Om ni går på instäälningar>Ljud>Vibrera så finns det fyra val att välja:
    -Alltid
    -Aldrig
    -Bara i tyst läge
    -Bara i tyst läge

    En bugg där de två sista alternativet är sama. Samma bugg finns även i alla andra android telefoner som kör vers 2,2.
     
  12. FearKill

    FearKill Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    460
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Rätt fint att man kan ta screenshot via att hålla inne Home och sen Powerknappen och släppa så tar mobilen ett screenshot :)
     
    JaQan gillar detta.
  13. l8o4

    l8o4 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sjyst kopia på iphone :P
     
  14. FearKill

    FearKill Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    460
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Man svär inte här! :P
     
  15. headshot

    headshot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja upplåsningen är omständig men kanske en vanesak.

    Några försökte febrilt ställa frågan i den andra tråden men blev snabbt dränkta i en uppsjö av inlägg om postförsändelser och emotikoner. Så det kan vara värt att upprepa frågan:

    Vilka mediaspelare rekommenderas till den här luren?
     
  16. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur bra hanterar den Exchange Active sync?
     
  17. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Bra byggkvalite
    Halvtaskig mjukvara och slö kamera som tar väldigt gultintade bilder

    Är väl det jag kan säga efter lek med den ett tag
    Tror nog inte det blir ett köp faktiskt
    Även om det var klart tunnare än jag trodde
     
  18. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Med "advanced mail" eller någon annan mailklient ska den hantera detta bra vad jag förstått det som.
     
  19. beejizzle

    beejizzle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Måste lägga in mina åsikter ang o2x, jag köpte den igår och blev genast nöjd med snabbheten i menyerna och hur allt fungerade men det visade sig mest vara en klassisk androidbluff för så fort man gjort lite saker och installerat lite program så dök stötvis lagg, frysningar, svarta skärmar osv upp. Hade stora förväntningar på att byta till LauncherPro (som jag kört på Desire HD hela tiden) som alla hajpat upp om att de ska flyta så mycket bättre. Märkte ingen direkt skillnad förutom att man slapp LG:s egna plottriga gränssnitt. Tycker till och med telefonen blivit ännu slöare nu.

    Gick som sagt från Desire HD till o2x och ja vet inte om det är min hand som är van med storleken och appen som inte är anpassad men när jag använder SwiftKey Pro så kommer jag åt utanför Ä så telefonen vibrerar men inget tecken kommer upp, mycket irriterande och konstigt. Har nog inget med displayen att göra så eftersom den reagerar men kul att handen inte anpassat sig ännu hehe.

    Edit: Såg att någon skrev om gultintade bilder, de är ingenting jag upplever då ja jämför med Desire HD som var FÖRSKRÄCKLIG på det :)

    Jag älskar dock designen och byggkvaliten, den ligger stabilt i handen och har bra vikt och materialet är robust samt så tycker jag kameran är bland de bästa jag testat av 7-8 androidtelefoner.

    Jag väntar som många andra på en custom rom där man, framförallt, slipper LG's Lockscreen samt alla program som följde med. Annars trevlig lur!

    Just det, upplever att skärmen är betydligt bättre än Desire HD iaf men har svårt att bestämma mig vilken jag gillar bäst av SGS och o2x. Båda har sina för och nackdelar.
     
  20. Baddie

    Baddie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har man problem med gulstick i bilderna får man väl helt enkelt ändra vitbalansen.

    Moln ger ju värsta gulsticket även fast det är molnigt ute haha. Jag körde på Solsken istället och det blev mkt bättre(på gränsen till för blått).