När kommer Galaxy S II till Sverige?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av inact_0035, 9 mar 2011.

  1. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ingen som har hört något nytt om telefonen? Det har varit tyst om den nu ett tag..
     
  2. magnus.ahlberg

    magnus.ahlberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den börjar ju dyka upp hos fler och fler återförsäljare nu, CDON som tidgare satte den saftiga prislappen 6500 kr är nu nere på 5999 kr.

    Tyvärr verkar det väl mest vara så att återförsäljarna börjar tävla om förhandsbokningarna snarare än att de fått några konkreta besked från Samsung. Både CDON och mobilgiganten säger ju inkommande 2011-04-28, men det finns vad jag vet ingen trovärdig källa som gett ett så tidigt datum.

    Jag som precis gett upp köpet av en Optimus 2X till förmån för Galaxy S2 hoppas så klart att den kommer så snart som möjligt. :)

    För att avsluta med lite konkret material och inte bara tyckande så gjorde Android and Me en sammanställning av benchmarks som jämförde de nya Dual-Core chippen mot varandra. Dock är flera av dem pre-productionmodeller så man måste ta resultaten med en nypa salt, kontentan är dock att Nvidia står sig ganska bra än så länge:

    http://androidandme.com/2011/03/new...s-omap4-and-snapdragon-match-up-with-tegra-2/
     
  3. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Om man skulle förboka en lur nu, kan man då vara säker på att SGS II kommer med Exynos och Super Amoled +?
     
  4. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Jag skulle bli mycket förvånad om den inte kommer med SAMOLED+, eftersom det är en av de stora nyheterna tillsammans med att det är en dual core-processor. Det mesta tyder på att det blir Exynos, men Samsung har hållit sig ganska tysta se'n februari, så det finns väl inga 100% säkra svar där än.

    Personligen kommer jag avvakta med förhandsbokning ett litet tag till, bland annat för att jag gärna ser en ordentlig recension om telefonen, och se'n väntar jag också på säkrare prisuppgifter på 32GB-versionen (och lanseringsdatum).
     
  5. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet det preliminära datumet som telefon kommer till Sverige? Sitter just nu på ett utgående abonnemang som inom ett par månader måste förnyas eller kastas.
     
  6. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Jag skulle tippa på att den kommer med SAMLOED+ (möjligtvis att det kommer en S-LCD som en billigare variant ifall inte skärmarna räcker) men processorn är nog mer osäkert.
     
  7. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
  8. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Om man följer länken till phandroid.com refererar de till Samsunghub.com (som bland annat skriver "Of course, there’s no proof to back this claim...") och i sin tur refererar till mobilereview.com och där blir det lite intressant då de skriver
    "In summer we will see i9003 based on NVIDIA Tegra2, but with a more humble SuperClear TFT screen."

    Som folk säkert redan vet är i9003 även kallad Galaxy SL, men den har såvitt jag vet redan släppts (?) och har för övrigt inte Tegra 2.


    Kanske ett simpelt tryckfel, men än så länge känns det bara som ett löst rykte som tycks vara inspirerat av just i9003 (Galaxy SL) som är en "andra version" av Galaxy S (i9000). (En recension av i9003 går till exempel att läsas här: http://www.gsmarena.com/samsung_i9003_galaxy_sl-review-562.php)
     
  9. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Om man köper en SGS2 16GB och lägger till ett 32GB minneskort klass 10.

    Det måste ju funka lika bra som att köpa en SGS2 32GB och vänta lite längre innan den kommer ut. Om jag har förstått allt rätt så släpps den lite efter 16GBen?

    Vad tror ni gott folk?

    Minneskortet:

    47,8 Euro = 454 kronor

    Gratis frakt!

    http://www.amazon.co.uk/Lexar-32GB-M...0141823&sr=8-7

    Super Saver Delivery to European destinations

    Customers in the following countries can get free delivery for orders over £25 on eligible items.
    Belgium, Denmark, Luxembourg, Netherlands, Andorra, Finland, Gibraltar, Greece, Iceland, Ireland, Italy, Liechtenstein, Norway, Portugal, San Marino, Spain, Sweden, Vatican city, Poland.
    For more details and terms and conditions
     
  10. Ajjtwr

    Ajjtwr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    En super amoled+ och en exynos får du oavsett vart du beställer den i europa.. Usa får tegra versionen med s-lcd, som även europa kommer få efter att i9100 varit på marknaden ett tag:) samfirmware's twitter borde följas för dom som vill veta det mesta:)
     
  11. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Det är _INTE_ bekräftat någonstans att det kommer finnas en slcd till SGS2 över huvud taget, ännu mindre vilka marknader som eventuellt skulle få den. Det är ett _RYKTE_.
    http://www.ne.se/rykte

    Så innan du skriver saker som inte är baserade på fakta kanske du ska ta och lära dig ett och annat.
     
  12. muSPK

    muSPK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det e dock bekräftat att den kommer ha en annan skärm än SAMOLEDplus i vissa regioner.
     
  13. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

  14. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Skriver man så är det bäst att även lägga med en länk.

    För annars svarar jag:

    Nej, Samsung har bara bekräftat att den ska ha en annan CPU.
     
    MonsterBjörn gillar detta.
  15. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Var och snackade med Telia idag och frågade lite om S2. Enligt säljaren kommer Samsung troligtvis att försöka påskynda lanseringen av telefonen för att inte mista kunderna som inte orkar vänta och köper ARC och O2Xen istället.

    Hur mycket fakta säljaren sitter på kan jag ej bedömma, men det låter rimmligt i mina öron iaf.

    Time will tell, samsagt.

    Taget från Mobil.se

    Heta konkurrenter: Galaxy S2 mot Sony Ericsson Arc
    Sony Ericsson Arc version ska börja säljas i slutet av mars. Samsung Galaxy S2 ska komma någon gång i maj. Det som ligger på pluskontot för Samsung Galaxy S2 i den jämförelsen är bland annat att dualcore-processorn sannolikt ger en lite snabbare telefon. Av specifikationerna tycks samsungen också ha ett något mer kraftfullt batteri. Sony Ericsson Arc lockar å sin sida med en vassare kamera (ljusstark optik / sensor) och dessutom en hdmi-kontakt för tv-anslutning.
     
    Last edited: 21 mar 2011
  16. muSPK

    muSPK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    http://galaxys2.samsungmobile.com/html/specification.html

    Där har du en länk till Samsungs egna hemsida. Okej samsung har skrivit "* May not be applicable in some regions." så jag hade fel, det är inte bekräftat med 100%.

    Vi får helt enkelt vänta och se hur det blir :), men ett rykte är det inte eftersom det står på Samsungs hemsida..
     
    Last edited: 21 mar 2011
  17. tord00

    tord00 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vadå, har inte sgs2 hdmi ut?

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
  18. c.rydberg

    c.rydberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä, den har ingen micro-hdmi ut, men ska få samma funktion fast via en adapter istället, micro-usb till hdmi.
     
  19. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Viktigt att komma ihåg att den har MHL istället.
     
  20. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    De som inte "orkar" vänta eller där pengarna bränner såpass i fickan att man är "tvungen" att köpa en sämre telefon bara för att den kommer tidigare de får helt enkelt köpa ytterligare en mobil när de upptäcker sitt misstag eller ångra sig tills de byter upp sig :) :P :D ;)