Återställa bootloader nexus one

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av aneell, 27 mar 2011.

  1. aneell

    aneell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjena,

    Jag tänkte ta och skicka in min nexus one på service nu, har lite hårdvaru fel som behöver fixas. Min fråga är nu hur man återställer mobilen helt? Har låst upp booloadern eller vad det heter när jag köpte mobilen.
    Använder mig dock av orginal rom och har update 2.3 som jag gjorde OA. När mobilen startar så visas ju det öppna hänglåset. :P

    Vill bli av med detta nu och innan jag skickar in mobilen, vill tillbaka till orginal om det är möjligt? Hur går jag tillväga? Finns det någon guide ute för detta?

    tack på förhand :)
     
  2. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Du kan INTE låsa bootloadern igen själv

    Men skit i det och skicka in mobilen. Du kommer att få tillbaka den återställd till orginal, lagad och med låst bootloader igen.

    Nexus One är en utvecklar telefon och meningen med den är att låsa upp bootloadern. Detta påverkar inte om HTC lagar hårdvarufel eller inte.
     
  3. aneell

    aneell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ojojoj lyx haha, låter ju hur sjysst som helst. läste lite samma sak på på en guide här på forumet och låter som de har bästa servicen ju. så det är bara att kontakt htc uk sen få hem en lapp på hur mobilen ska skickas stämmer de?

    man skäms ju lite när servicen är såhär bra på google nexus one och man har köpt en iphone 4 :o
     
  4. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, se till att hantera det med HTC UK. Anovo bör man sky som pesten.