iPad 2

Diskussion i 'Off Topic' startad av Mushu, 2 mar 2011.

  1. swanden

    swanden Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Najs, har du använt en etta också eller? Då kan väll du säga om du känner någon större skillnad
     
  2. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Ja, polaren har en etta, prövar den ganska ofta, den är ca 5 gånger snabbare genom eget ögonmått! En riktig upphissning alltså. Den har ju också dual-core processor. Man kan även märka när man spelar spel hur snabb den är :)
     
  3. Lunait

    Lunait Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skaffade tvåan i fredags, det är min första surfplatta och tanken är att den ska ersätta min netbook om jag finner den värdig. :P Hittills gillar jag den iaf. Har inte hunnit göra allt jag vill med den än, men websurfing går galant och det är en fröjd att läsa dokument på skärmen i porträttläge. Har ett bluetooth-tangentbord som jag ska ansluta till den nån gång och se hur det funkar med ordbehandling.

    Filöverföring är lite klurigt eftersom man inte kan ansluta den som en extern hårddisk på vanligt vis, men Dropbox löser det mesta på ett tillfredsställande sätt. Hittade en filhanterare som verkar kunna synka vilka filer som helst via iTunes också.

    Bilduppladdning till forum hade jag lite problem med eftersom vanliga tjänster som t.ex. Tinypic inte fungerar på iPaden. Hittade dock Photobuckets app som löser det problemet.

    [​IMG]
     
    Last edited: 27 mar 2011
  4. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tips: Ladda ned Keynote och Pages

    Keynote är som powerpoint och Pages är som word :)
     
  5. Lunait

    Lunait Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mm, kikade lite på dem. Funderar dock på Documents To Go istället eftersom det kan synka med Google Docs. Har du (eller nån annan) nån erfarenhet av DTG till iPad?
     
  6. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Nepp, har inte prövat det, verkade bra det där med Google Docs synk.
     
  7. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    En fråga bara, vad klarar iPad 2 som inte Galaxy TAB gör? Menar då båda i originalutförande, inga appar eller liknande utan fresh-out-the-box
     
  8. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Den har ju Dual-core, så snabbare osv, App-store, det är väl skälet till att jag köpte den, över 350000 appar, och näst intill alla funkar på iPad. Men iPads fallpunkt är väl framförallt flash som den saknar gentemot Galaxy Tab, jag stod i affären och valde mellan dessa två riktigt noga, kom till sist fram till att jag kommer behöva alla appar som finns i App-store. Men det är en smaksak precis som iOS vs Android.
    Lite jämförelser:

    [​IMG]

    Detta är dock mellan iPad 1 och SG TAB.
     
  9. swanden

    swanden Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Kan rekomendera stupid zombies och reckless racing hd. Två billiga och roliga spel
     
  10. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Äre värt att jailbreak? Skulle bra gärna vilja ha typ GTA spelen och de, men den kan ju gå sönder.. går det ALLTID att återställa via iTunes även om den är brickad?
     
  11. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Du missförstod min fråga, jag mena om du räknar bort appar. Tänk dig att du inte kunde installera några appar, vad kan då iPaden som inte GT:n kan?

    (Tog bort bilden och det av anledningen att det här inlägget skulle bli väldigt stort och bara vara störande)
     
  12. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Vet inte riktigt vad iPad klarar som den inte gör det är det väl egentligen hugget som stucket, man köper den man trivs bäst med, ungefär som kampen mellan iOS och Android, det du tycker är bäst, är nog bäst för dig, du blir nöjd hursomhelst.
     
  13. Nobody

    Nobody Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tvivlar starkt på att du ska lyckas bricka den (har jailbreakat min ipod touch ganska så många gånger, aldrig varit något problem). Men för tillfället så verkar det inte finnas något jailbreak till ipad 2
     
  14. 24-seven

    24-seven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skillnaden är att Ipaden fungerar, (har Ipad 1 och Galaxy tab). kommer köpa Ipad 2 inom kort.
     
  15. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Jag vet inte vad du har gjort med din men min Tab fungerar klanderfritt! Givetvis finns det appar som är mindre bra men jag har i princip inga som helst problem med min Tab.

    Och då använder jag den 24h om dygnet!
     
  16. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Samma sak för mig, har laggat kanske 2 gånger sen jag köpte den förra veckan och det är när jag skulle öppna typ angry birds så öppnade den inte programmet direkt utan tog någon sekund extra. Annars inga problem och super nöjd
     
  17. Lunait

    Lunait Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om nån är på jakt efter en stylus/penna till paden kan jag tipsa om Targus Stylus for iPad. Fick min idag och det funkar långt bättre att skriva med en penna än med fingret. Pennan är dock lite kort, ett par centimeter till hade inte skadat.
     
  18. 24-seven

    24-seven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beror nog på vad man jämför med, skillnaden är dock så stor jämfört med min ipad och iphone att jag inte orkar använda Tabben längre då jag tycker att användarupplevelsen (trots fler features) är kass.
     
  19. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Bästa anteckningsprogrammet/ program för skolan till iPaden?
     
  20. Lunait

    Lunait Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beror lite på hur föreläsningarna/lektionerna går till. Till mina föreläsningar finns ofta handouts i pdf-form, och då använder jag program där jag kan anteckna (med pekpenna) direkt i pdf:en. Jag använder pdf-notes som gratis, men det finns flera betal-appar också.

    Om jag istället vill kunna skriva och rita som i ett anteckningsblock använder jag Penultimate, det räcker bra till det jag gör. Hade dock varit trevligt med en zoom-funktion.