Emulatorer på U8300?

Diskussion i 'U8300' startad av Patabata, 16 apr 2011.

  1. Patabata

    Patabata Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Funderar på att köpa en U8300 eftersom den är så billig. Skulle dock vilja veta hur snes och GBA emulatorer fungerar på telefonen?

    Fungerar knapparna bra? Flyter de på?
     
  2. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    jag hör bara GB emulator GBCoid iof är det väl en gbc emu åxå men inget jag testat men det flyter bra på min, de andra kan jag iof inte uttala mig om men det är väl bara att testa finns ju gratis versioner
     
  3. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    En sak som du borde tänka på är att den inte har multitouch, om jag tänker rätt nu så måste man kunna trycka på två "knappar" samtidigt om man ska kunna spela?
     
  4. Patabata

    Patabata Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skulle tro att multitouch endast gäller skärmen, eller har jag fel?
     
  5. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Aha, tänkte inte på att man kan använda tangentbordet, jag hade bara sett emulatorer som kör med skärmknappar.
    Då är det nog ingen fara.
     
  6. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    ja jag kör med knapparna som man kan confa lite som man vill
     
  7. Patabata

    Patabata Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    har nu testat att installera SNESdroid och Snes9x. har dock lite problem med lagg.

    hade förut en nokia n900 och på den flöt det till 100%. det är ingen större skillnad på processorhastighet mellan dessa två. kan det vara något annat hårdvarumässigt eller är det mjukvaran som är problemet?
     
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Man ska inte titta síg blind på siffror. Även om 2 olika maskiner har till synes samma hårdvara så kan de skilja sig en del i prestanda pga olika komponenter och dylikt.

    På min HTC Z som är 800mhz laggade SNESoid en del i vissa spel (chrono trigger på market, när många NPC är på bild samtidigt, samt FF3 med transparenta röken i första staden samt strider). Detta gick bort när jag rootat och klockat luren.

    Så SNESoid kräver en del kraft i vissa fall. Testa att ändra frame skip till högre än "2", t.ex. 4 så ska i alla fall musiken sluta choppa men det kan bli lite ryckigt istället.
     
  9. Patabata

    Patabata Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    saken är ju den att det flyter ganska bra men att det laggar till endel ibland. vet inte om det kan vara mjukvarumässigt.

    får väl hoppas att android 2.2 kommer till U8300 och att det fungerar bättre då!
     
  10. pilsner85

    pilsner85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du kör Android 2.1 så hackar snes och gba en del. Jag testade lägga in 2.2 i min (rekomenderar dock inte att göra det ännu för skärmen blir åt fel håll för tillfället) och då fungerade det bättre. Testade Super Mario World till snes och det flöt på väldigt bra och tangentbordet funkade bra att styra med. GBA gick också ok, men ljudet hackade lite för mycket för att vara spelbart. Sega Mega Drive fungerar också bra.
     
  11. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Om ni kör SNESoid så prova istället Snes9x emulatorn den fungerar bättre för mig både ljudmässigt och prestanda mässigt. En annan stor fördel med den är att man kan stänga av all filtrering för bildförstoringen så att man kan behålla den pixlig, så som denna grafik ska ses! Alltid hatat hur SNESoid med mera förstör bilden genom att göra den suddig vid förstoring.
     
    Last edited: 22 apr 2011
  12. WaspWorld

    WaspWorld Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har en Nokia N900 och det är omöjligt att jämföra den med U8300. N900 är ljusår snabbare och kraftfullare :) men u8300 är ingen dålig telefon. Den har väl en 524 MHz processor va? N900 kan du klocka över 1 GHz + att den har en hel drös med finesser.

    U8300 är en kul telefon men inte jämförbar med N900 :)

    mvh

    Björn
     
  13. Patabata

    Patabata Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    är snes och sega mega drive till 100% laggfritt eller märker man fortfarande av lagget något?