Vad är bra/dåligt med JVH - Erfarenheter?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Galaxy S, 8 maj 2011.

  1. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Li-ion batterier ska inte gå att ladda 100%, det är 96-97% max. Att mätaren visar 100% är en samsunghack.

    I aosp roms osv får man inte i mer än 96-97%
     
  2. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nä det känns konstigt att det skulle laddas ur med tanke på hur strömsnål den blivit med 2.3.
    Har som sagt inte sett någon förklaring till det här men jag har labbat mycket sedan JVB kom. Och andra med mig.
    Kan bara konstatera att om du rycker sladden när det laddat klart beter sig batteriet normalt men om du sladdar in när du lägger dig och låter laddaren sitta i X timmar efter att det laddat klart, är det inte ovanligt att man har en nivå på 80-85% när man rycker kabeln.
    Jag tycker också det är irriterande eftersom man helst laddar medan man sover.

    Om det är för jobbigt att lägga om sina laddningsvanor så är det väl bara att slänga in CM7 lr något annat skoj. Kan iofs säga att för mig funkar det bra att ladda innan jag lägger mig. Luren drar inte mer än 3% under natten.
     
  3. THESILVEREAGLE

    THESILVEREAGLE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tänkte bara höra om någon har haft problem med att Android OS drar enormt mycket batteri, sedan den nya 2.3.3 släppts?

    Hade det innan, men verkar som att jag inte har det problemet längre *tar i trä*. Skulle vara sugigt om det dök upp om några dagar...
     
  4. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    GPS-problemet är helt väck :) Alltså problemet med att GPS-relaterade saker hänger sig och drar ur batteriet. Det är det stora och bra med den här sista varianten. GPSns funktion är lika kass som vanligt. Ingen skillnad.

    Facebookappens incheckningsfunktion funkar inte, den laddar inte platser när den hittat min plats. Vet inte om det beror på telefonen eller appen. Få se om det löser sig av sig självt. Vissa problem är ju sådana...

    En förut fungerande app hängde sig och drog ut batteriet. Vet inte om det var enstaka eller om kommer att bli nya problemet för mig med den här versionen.

    Kan lagga något litet ibland, men det kan bero på GO Launcher. GO fungerade dock felfritt på 2.2. Funderar på att ta bort GO här nu, och köra original bara.

    Jag ser också nu geotaggning i kameran. Den var borta i förra 2.3.3. Bockade av...
     
  5. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har du inte redan skrivit det här i fem andra trådar?
     
  6. antek

    antek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Allting har blivit helt fantastiskt tycker jag, förutom det som nån nämnde om att "startloggan" laggar ju verkligen järnet. Och framförallt...musikspelaren (original). Jag fattar inte vad Samsung har gjort eller ifall jag bara har haft otur, men när man bara har startat Musikspelaren och sen ska "scrolla/bläddra" mellan olika låtar så flyter det ju verkligen inte på, laggar rätt friskt! Och då ska jag be att få understryka att det har det aldrig gjort med vare sig 2.2 eller 2.2.1.

    Men förutom de så är uppdatering helt fantastisk :D
     
  7. grasfer

    grasfer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    GPS funkar för mig, tog inte lång tid innan nallen visste vart den är på kartan hehe. Fast har du aldrig haft problem med GPSen ..
     
  8. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jo, eller fyra kanske. Men när en ny tråd frågar om något, så svarar jag där med. Eller kanske radera/flytta när jag ser att en ny tråd vore mycket bättre att skriva en viss sak i? Tänkte att detta var en samlingstråd över vad som är bra och dåligt, och att vi som skrivit i andra (ej samlingstrådar) skulle skriva här, annars skulle inget hamna här.

    Eller så funderar man så mycket på hur man ska göra att man inte skriver alls.
     
  9. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Fast 100% betyder att batteriet är laddat så mycket det går. Varför skulle vi vara intresserade att se batterinivåer som inte går att uppnå? Det är AOSP som visar fel för att det saknas korrekt kalibrering för SGS, det är inget "samsunghack" som ger missvisande information.

    Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000
     
    Galaxy S gillar detta.
  10. NILS Q

    NILS Q Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    COMVIQ
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    COMVIQ
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    ROM:
    10.0
    Telefon 2:
    SAMSUNG NOTE3 9.0
    ROM:
    5.1
    Telefon 3:
    NOTE2
    ROM:
    4.1
    Platta:
    HUAWEI MEDIAPAD M5 10"
    ROM:
    9.0
    Min Navigon 2.6.1 vill inte starta längre efter uppdaterig till 2.3.3.

    någon vet varför

    NILS Q
     
  11. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Navigon har ej stöd för 2.3, då måste du fixa 3.5 och vet inte om det finns crack för det. Jag hittade iaf inget. Lösningen för mig var att tanka Applanet och sen Copilot.

    edit: Förresten, har du köpt det? I så fall är det bara att uppgradera via market.
     
    Last edited: 10 maj 2011
  12. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag använder telefonen ända tills det är dags att sova, lite svårt att ladda för det mesta. Antar att enda sättet att ha fulladdad telefon på morgonen är att ladda den i avstängt skick? Hmm.. Jag lär iallafall ha mer än 87% efter boot.
     
  13. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Tycker webläsaren har sämre flyt i både 2.2.1 och 2.3.3 jämfört med 2.1 :S
    Annars är allt bara till det bättre.
     
  14. linus_droid

    linus_droid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min frus lur hade det problemet efter uppgraderingen från JVB till JVH, men inte min. Den drog ur batteriet helt på 12 timmar eller något, utan att hon ens hade använt den. Efter en omstart, så beter den sig nu normalt igen, och trots hyffsat mycket användande så hade hon 20-nånting procent efter tre dygn, inte illa.

    Jag gjorde factory reset vid uppgraderingen till JVB, men inte efter JVH. Frun har inte gjort en factory reset sedan 2.2.1, och har inte stött på några problem för det.
     
  15. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Det går att ladda lion till 100%, men då håller dom inte många laddningar.

    AOSP visar rätt om man ska va petig, du kan aldrig ladda ett li-ion batteri 100% fullt utan att det tar skada av det. Därför bryts laddningen kring 96% annars skulle batterierna bli väldigt kortlivade.

    Dom allra flesta, inte bara samsung såklart, implementerar en "fix" så det visar 100% iaf när nivån är ca 96%.

    Förstår ju såklart att tanken med att dom kalibrerar så när batteriet är 96% så står det 100% i luren.

    Har en gamal hederlig Huawei u8220 som jag kör CM6 i, den tror jag laddar upp till hundra. Ska inte svära på det dock, körde CM7 på den också ett tag men de var satan så segt.
     
  16. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Citerar mig själv och följer upp. Stängde av telefonen och laddade över natten som planerat. När jag startade upp telefonen nyss hade jag 82%. Vad i h-e??! Nåt är helt galet...

    Ska jag behöva hålla koll på fanskapet när jag laddar? o_O
     
  17. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Verkar konstigt ja. Uppgraderade igår och hade laddaren i hela natten. När jag rycker kabeln är det 100%.

    Angående gpsen så tror jag det är hårdvarufel. Min var katastrofdålig (1 km fel) och jag testade dåtidens (2.1) alla fixar utan framgång. Lämnade in den och fick en ny. Nu funkar gpsen ungefär som man kan förvänta sig av en telefon, oavsett version på firmware.
     
  18. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Man kan ladda *alla* batterier tills de tar skada. Li-po batterier kan man tillochmed ladda så de exploderar. Det finns inget "verkligt" ladda 100%, det är bara en godtycklig nivå angiven i programvaran som ser till att inget standardbatteri blir för mycket laddat. 100% är när telefonen menar att batteriet är fulladdat, huruvida batteriet faktiskt är det eller inte har varken CM eller originalfirmware en susning om.



    Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000
     
  19. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Säker på det? ;)

    http://android.git.kernel.org/?p=ke...05b1ae49090b2785b37d997e4a2c04978cb4d;hb=HEAD

    http://android.git.kernel.org/?p=ke...b7538ce298e3b4a0f3e73b58784e503720139;hb=HEAD

    Samsungs hack:

    http://android.git.kernel.org/?p=kernel/samsung.git;a=commit;h=f7ba01b3b0c31750ab0cf5516d6

    Rad 194..

    http://android.git.kernel.org/?p=ke...10_battery.c;h=191b7538ce298e3b4a0f3e73b58784
     
    Last edited: 11 maj 2011
  20. datoriserad

    datoriserad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    LG G3
    ROM:
    Fulmics MM 5.3 OTA
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 Gen. 1
    ROM:
    Stock Lollipop
    Spel...

    Nästan alla spel har små microlagg även efter factory reset, spelet där det märks mest är the impossible game där det var ultra smooth i 2.2.1...

    EDIT: I övrigt flyter det på jättebra tycker jag, men det här är en rejäl dealbreaker för iaf mig, kan tillägga att döda alla bakgrundsappar innan jag börjar spela inte hjälper ett dugg...

    EDIT2: Kan tillägga att bakgrundsmusiken slutat fungera i Fruit Ninjas menyer också, skumt o_O

    EDIT3: Enligt wifikonen har jag sämre wifitäckning

    EDIT4: Robo defense är om något bättre presterande med denna rom, scrollningen i org webläsaren är konstig, den fortsätter liksom inte scrolla lika länge som förut, den stannar av nästan direkt, sry för alla edits :P
     
    Last edited: 11 maj 2011