HTC Flyer

Diskussion i 'HTC' startad av my05, 24 jan 2011.

  1. Senap

    Senap Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Dustin Home har ändrat till 18/3 nu, undrar om det datumet stämmer.
     
  2. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

  3. leiden

    leiden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Den ser fin och rejäl ut men den går helt bort när den inte har dual-core. Such a shame...
     
  4. Aniquibobo

    Aniquibobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    947
    Mottagna gillanden:
    91
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
  5. Almdudler

    Almdudler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag får säga det att jag börjar bli mer och mer intresserad av Flyer på grund av pennan.. Känns som äntligen kommer en ordentlig elektronisk anteckningsbok..

    Dock så undrar jag om det är någon som vet än om man kan anteckna direkt i pdf dokument och spara det som en enda pdf?

    Har sökt runt å kollat på otaliga youtube klipp och recensioner("hands-on") men inget som stödjer sådana anteckningar har jag sett än..

    Det hade varit helt underbart om det skulle fungera...

    / Almdudler
     
  6. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    http://www.engadget.com/2011/05/16/htc-flyer-review/

    Recension av hela alltet... blev riktigt sugen fast de drar upp en massa brister.
    Men jag kan ärligen säga att jag för en gångs skull inte vill vara först med denna, utan hellre vänta in den utlovade uppdateringen, och se om HTC ökar funktionerna för pennan också.

    lite kär är jag nog!
     
    Almdudler gillar detta.
  7. Senap

    Senap Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det verkar som om Flyer endast kommer kunna ta en screenshot av pdf'en som låter dig "scribbla" på den, du kommer nog inte kunna skriva på själva dokumentet. Det var inget oväntat för min del, men jag gillar inte att HTC marknadsför pen-funktionen som att man kommer kunna skriva i alla program.

    Du kan, så vitt jag vet, bara skriva i Notes, Scribbles (screenshots) och den där kid mode som finns med.
     
  8. Almdudler

    Almdudler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är lite synd för det är nog den möjligheten som skulle vara självklart mest eftertraktad av studenter och folk som kan använda den i jobbet, bland annat jag..

    Den verkar ju vara bra enligt engadget iallafall om man för största delen vill vara produktiv istället för att spela. Då spel är något jag inte håller på med så verkar det fungera bra. Nu när det ryktas om en tio-tummare blir la lite mer vanligt folk intresserade kanske.

    Hoppas verkligen det finns några app-utvecklare därute i världen som kan utveckla bra appar för pennan för det blir nog en Flyer för min del när den släpps. Det behändiga formatet som inte försöker ersätta datorn är jag ute efter..

    / Almdudler
     
  9. Patlan

    Patlan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Håller med. Gillade den också (slår till när den hamnar runt 3K om den fortfarande håller måttet i konkurrensen då)! <3

    Längtar efter en android-tablet!
     
  10. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För mig har inte storleken (8"-11") inte så stor betydelse. Det roliga med en tablet är ju mobiliteten. Och säga vad man vill om processorn och kraften, det är inte ofta man går så himla mycket samtidigt på en tab, och det lilla man gör borde den klara galant. Det är inte meningen att de ska ersätta laptops eller datorer helt, det är bara ett komplement!
    Jag kommer köra typ spotify i bakgrunden medans man går igenom några sköna sidor, typ nyheter eller artiklar, och sen kanske kolla igenom jobbmailen och sånt... tittar man på film så lär du inte använda många andra appar samtidigt..

    Tråkigt att jag inte kommer hinna införskaffa en innan semestern, det vore jävligt skönt att ha den med sig på långa tågresor och i väntat på flyget, särskilt med tanke på att man slipper åbäket med laptopen på 15,4" som måste ha egen väska, och alla sladdar till (hörlurar, nätkabel, extra nätverkskabel, usb för telefon, etc...) Det är inget fel på min laptop i kontorsmiljö eller hemma, men just på väg blir det jävligt bökigt...

    Såhär tar man bara med sig det viktiga och det roliga!

    Får jag tag på den för ca 4-5k så slår jag till utan tvekan!
     
  11. Almdudler

    Almdudler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den lilla 16 giggaren utan 3G bör ju gå i den prisklassen enligt prisjakt dock i övre spannet på din budget...

    Det är nog den som jag också kommer att välja.. Känns som 16GB + 16GB(SD-kort) bör vara tillräcligt på en sådan liten maskin..

    Internet delningen på ens telefon lär ju kunna duga som internetuppkoppling..

    / Almdudler
     
  12. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror inte du att om jag väntar, iaf tillräckligt länge för att uppdateringen ska hinna dimpa ner, så kommer även 3g-arn sjunka i pris till något rimligare? Tycker att det går med rasande fart numera!

    Smart idé att köra hotspot på mobilen annars, det var längre än jag hunnit tänka! För då kan min rootade Hero leva ett par månader till. Fast det blir ju som att bara ha den med för att ringa och surfa via laptopen. Världens största 3g-dongel haha!
     
  13. Almdudler

    Almdudler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Självklart kommer den att sjunka i pris.. Frågan är ju dock när.. Det är ju en säregen produkt i och med pennan därav tror jag priset kommer att hålla sig uppe iallafall tills de släpper den beryktade 10 tummaren.. Eller om det skulle vara riktigt dålig efterfrågan på dem å butikerna kör en rea efter sommaren..

    Känns som att man måste alltid ha med sig telefonen i vilket fall som helst, så 3G känns väldigt onödigt i tablets för de flesta personer enligt min åsikt. Och när man är hemma så har man ju alltid det egna nätverket, och på jobbet eller i skolan brukar man ju ha det också... Så de få gångerna man använder den i rörelse kan man ju nyttja mobilen i fickan.. den ligger ju ändå där oftast..

    Framför allt så tänker jag mig att det blir sjukt dyrt med 3G modellen plus att ytterligare ett abonnemang för några hundralappar i månaden så stiger ju priset med ca 4800 till för ett 199 kr data-abonnemang med beräkning på att du har Flyern i två år..
     
  14. floordust

    floordust Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    54
    Telefon:
    S24

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24
    Var och klämde på en igår och den ser onekligen bättre ut än vad jag tänkt mig.
     
  15. Almdudler

    Almdudler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Berätta mer! :)

    Vart klämde du? Rumpan? ;)

    Skämt åsido.. har den börjat komma in till återförsäljarna nu?
     
  16. floordust

    floordust Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    54
    Telefon:
    S24

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24
    Kände på den i en HTC butik här i Taiwan. Nya Sense ser riktigt fränt ut, dock kunde man inte testa pennan :(
     
  17. Senap

    Senap Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Min kom äntligen idag, pennan funkar förvånansvärt bra. Om man skriver litet, som jag, blir det svårt men om man skriver i horisontellt läge så blir anteckningarna mindre när man läser dem i porträttläge, och vice versa.

    Vill bara bekräfta att det verkar som om man faktiskt kan skriva med pennan i en PDF och spara om den. Man får bara inte alla alternativt som man annars får med pennan. Jag kunde exempelvis bara skriva med blå kulspetspenna i olika storlekar. Säkert en begränsning av PDF-formatet eller dokumentet i sig.
     
    Almdudler gillar detta.
  18. inact_0050

    inact_0050 Guest

  19. MayaSpiritus

    MayaSpiritus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fattar inte riktigt hur folk tänker ang priser på tabletts..

    När HTC släpper en highend telefon räknar alla kallt att den kostar runt 5k att en tablet med större skärm snabbare processor mer minne då kostar 6.5k är för mig inte så främmande vi lär få vänta ett tag innan kvallitets apparaterna kommer ner till runt 3k.

    En ren iPhone kostar drygt 6k.. och visst pressar iPad priserna på tablets då dom vill mota konkurrenterna och det kan dom göra så länge dom snor 30% av alla intäkter app utvecklarna tjänar det gör inte HTC utan HTC måste gå plus på hårdvaran. Så för mig är det en princip sak att stödja den fria marknaden och inte sälja röven till apple på bekostnad för app utvecklare.
     
  20. artof

    artof Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har köpt i går från Katshing en Flyer 3G 32 GB med Telenor surfa 10mbits. Telefonen kostar 0 kr, förhöjd 24 månader 200 kr/ mån, det blir i slutändan 4800,- för telefonen. Billigare än så blir det inte. Hoppas tingesten är bra också.
    Arto F