[Problem] Samtal bryts

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av danlar, 17 maj 2011.

  1. danlar

    danlar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Fick min telefon igårkväll och drog igång den. Först idag som jag har provat att ringa med den, men varje samtal bryts nånstans mellan 40sek och 2 minuter. Ringt 6st samtal till både mobil och fast telefon och samma sak händer varje gång. Även testat med headset med samma resultat. Någon som vet vad det kan bero på?

    Har inte gjort några uppdateringar eller så(om det nu finns någon?)


    Det är ett befintligt abonnemang och sim-kort som jag hade i min tidigare telefon där det fungerade bra.


    Nåt som går att lösa eller blir det att skicka tillbaka?
     
  2. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Har du installerat någon annan dialer?
    Har själv upplevt samma problem men hade då någon trial version av en dialer installerad och när jag väl avinstallerad den verkade problemet försvinna.
    Nu ringer ju inte jag tokmkt så inte helt säkert att det är dialern som var boven i dramat men det verkar så
     
  3. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hur gammalt är simkortet du använder? har man ett simkort som är 2-3år gammalt så rekommenderar jag dig att försöka få ett nytt, då de äldre simkorten kan strula/drar mera ström än ett nytt.
     
  4. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Har en polare med liknande problem men menar du att det skulle vara känsligare med denna telefon än med SGS, han har samma kort och det fungerade bra med SGS
     
  5. danlar

    danlar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Mitt sim-kort är väl en 3 år gammalt. Men det fungerade ju bra senast igår i min Hero.

    Har inte installerat någonting, knappt gjort nåt mer än bytt bakgrund på telefonen.

    Har porterat från Telenor till Halebop, men nummerflyttten går igenom först imorgon så har inte satt i mitt nya sim från halebop. Ska testa med det om det blir nån skillnad.
     
  6. Trax

    Trax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma problem som danlar att telefonen klipper samtal inom två minuter.. Mitt sim kort är väll en ca 7 år gammalt har jag för mig.
     
  7. danlar

    danlar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har nu provat med 3st olika sim-kort(varav 2st olika operatörer, telia och telenor) med samma fel. Så kan utesluta sim-korts fel.
    Får skicka tillbaka telefonen för utbyte.
     
  8. skh.samuel

    skh.samuel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har även jag samma fel som danlar mfl. Kör KE2.

    Sim-kortet (Telenor) är endast 12 månader gammalt och fungerade felfritt i förra telefonen.

    Drygt att behöva skicka tillbaka telefonen men jag antar att man inte har något annat val..

    Edit: Konstigt, hittar inte det här problemet på google eller något annat forum (t.ex. xda). Är det bara vi i Sverige som råkat ut för det?
     
    Last edited: 19 maj 2011
  9. permal

    permal Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag råkade ut för något liknande häromdagen när ett samtal bröts 3-4 ggr under ca 10 min. Nu har jag inte lyckats återskapa problemet, men funderar på om det har med min dåliga mottagning att göra. Där samtalet bröts pendlar mottagningen hela tiden mellan bra 2G/dålig 3G och när jag ringer från platser med bra mottagning verkar inte samtalen brytas. Har själv ett helt nytt simkort från halebop så det kan ju inte gärna vara problemet.

    Kanske är självklart men hur är mottagningen från de ställen ni ringer? Hoppar mottagningen mycket mellan 2g och 3g?
     
  10. Trax

    Trax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja har nu provat att flytta över simkortet till en 199:- mobil (Nokia 1208) och ringt samma nr (fast telefon) den fungerar utan att koppla ner och har mycket bättre ljud en galaxy´n också. Provade också med HTC Hero fungerade utmärkt.
    Instalerade senaste uppdateringen men ingen förbättring.
    Provade igen med samsungen och ringa en annan polare nu 47 sec sen kopplade den ner.
    Får lämna in den i morron efter jobbet.
    Blir det att köra med HTC igen då.
     
  11. Gonjer

    Gonjer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag märkte detta igår, samtalet bara bröts, haft mitt simkort i 4 år. I min Liquid hade jag aldrig detta problem, no problem in desire inte heller SE W980 och någon annan lur jag hade.
    Detta har bara hänt en gång.
     
  12. halvarrrr

    halvarrrr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hade samma problem samt fick fel koden typ com.android.phone måste stängas ner och allt bröts efter 2 min typ .. och fick fel medelande hela tiden men gjorde en total återställning (inställningar-privat-återställning till fabriksdata) och en mjukare backup med titanium så nu flyter den på utan problem och kör xwkdd(orginal rom)
     
  13. Dr.Byte

    Dr.Byte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Vet att detta är fel forum då jag ännu (ska beställa SGS2...) är SGS1 ägare.

    MEN, det berömda MEN, jag har problem med min SGS och Tele2, helt oprovocerat har mobilen börjat koppla ner samtal, SMS kommer inte fram (Från Telia till Tele2), en sabla massa strul med andra ord.

    Min tankegång som ni ser går mot om detta är ett större problem?
    SGS1 + SGS2 = Liknande fel?

    Mobilen har fungerat helt perfekt, har testat Darkys olika ROM osv, men felet verkar bestå, mobilen låser sig i samtal rätt som det är, vibbar några sekunder under samtalen kan prata då detta sker osv, sen måste den bootas om med batteri ur.

    Någon som har någon föraning om detta?
    Blixt från klar himmel, typ HJÄLP!

    Kört flera WIPES imellan romarna utan framgång, min tanke är Tele2 det strular för.


    Ps. Bara Dustin får in SGS2 så ska jag beställa.
     
  14. danlar

    danlar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Skickade in min idag. Jag verkar inte ha någon supermottagning där jag bor(Nere på en stapel av fyra då och då) men det har inte varit något problem med någon annan telefon.Kör med HTC Hero nu och det fungerar bra. Likadant med ett gäng andra telefoner som använts här hemma.
     
  15. toblun

    toblun Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade samma problem igår kväll 3 samtal bröts för mig 2-3 minuter in i varje samtal.. provade lite senare att ringa upp mig själv med en fast telefon det samtalet bröts inte så efter 5 minuter la jag på.. enda skillnaden sen förut var att jag hade stängt av wifi på min telefon.(har bara ett vanligt mobil abonnemang inget internet ännu..). Jag befann mig på samma plats hela tiden.
     
  16. AnnaJ

    AnnaJ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem...

    Har Telenor, och när telefonen skiftar mellan 2G och uppåt så bryts samtalet...
    Har användt handsfree nu det senaste så jag kan "se" när det sker och det är exakt i det ögonblicket som den ska byta från 2G/dålig mottagning, och upp till bättre...

    Gissar att jag behöver lämna in den, eller finns det något jag kan göra??

    Anna
     
  17. skh.samuel

    skh.samuel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det här börjar låta mer och mer som ett fel med mjukvaran.

    Kan någon som fått telefonen utbytt bekräfta att det löst problemet?
     
  18. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Jag ska iväg nu och få min mobil utbytt då jag lider av samma problem.
    Bryter vartenda samtal trots återställning, omflashning.
    Återkommer med resultat om någon timme
     
  19. Gonjer

    Gonjer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har inte märkt av att något mer samtal har brutit. Dock så är täckningen sämre än i Liquide'n och i Desire'n. Sitter på 1 stapel ibland 3(Max 4st). Med Desire och Liquiden låg jag alltid på 3-4 här hemma.

    Kanske är samma problem som i iPhone 4 när den släpptes.
     
  20. danlar

    danlar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag lär få vänta i ett par veckor innan jag får en ny dessvärre, så det dröjer innan min rapport kommer....
    Oroväckande att fler och fler dyker upp med samma problem. Hoppades mer på ett måndagsex.