Telefonen hänger sig

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Drappe, 16 maj 2011.

  1. Drappe

    Drappe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    567
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hello!

    Telefonen hänger sig ibland bara sådär och då måste jag ta ut batteriet samt sätta in det igen för att få den att fungera korrekt.

    Några fler som har detta problem? Åtgärder?

    Mvh
     
  2. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    aa, speciellt på JVK, återställde till 2.2.1 och uppdaterade igen, nu funkar det.
     
  3. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma problem (eller värre?). Det dök upp idag, bara sådär, och nu låser sig telefonen inom 10 sekunder från det att jag startat upp den. Skärmen blir svart med undantag för notifieringsområdet högst upp.

    Jag har provat att fabriksåterställa den via telefonens interna meny, men även som nyåterställd hängde den sig direkt. Jag provade då att uppdatera via KIES, uppdateringen gick "bra", men den hänger sig fortfarande direkt.

    Jag gjorde inget speciellt precis innan den började hänga sig, ringde/smsade strax innan, men sedan var den okej när jag la den ifrån mig. 5 minuter senare skulle jag ringa igen, då hade den hängt sig.

    Jag får för övrigt inte tre-knappskombon att funka, någon som kan skriva i punktform för en idiot hur man ska göra, exakt?

    Vad mer kan jag testa att göra? Känns lite dumt att ha en telefon som hänger sig efter 10 sekunder, man är inte särskilt nåbar då. Jag har tagit backup på allt, då jag upptäckte att jag kan fördröja låsningen genom att ha den ansluten till datorn i dataöverföringsläge...

    Är det lämna in den som gäller?
     
  4. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    ^
    släng in stock via odin, så ska det nog gå bra.
     
  5. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag fick fason på 3-knappstjosan till sist, och drog en factory reset på telefonen.

    Tyvärr hjälpte det inte ett dugg, även som helt nyblåst telefon hänger den sig efter ca 30 sekunder.
    Kan tillägga att jag aldrig gjort något krångligt med telefonen, ingen rom, etc etc. Garantin bör således vara helt intakt. Allt jag gjort är att installera appar, men något sådant kan det väl inte ligga och spöka när man gjort complete wipe/factory reset?

    Så innan jag lämnar in den på reparation till Mediamarkt:
    -Finns det någon rimlig chans att det är NÅGONTING annat än hårdvarufel?
     
  6. nickezlol

    nickezlol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Download mode = volymknapp neråt, meny knappen och power on knappen samtidigt!
    kommer du in där så ska de inte va nå problem att slänga in en ny rom:)

    Edit: NÄR telefonen är avstängd ofc.
    Edit IGEN: Förövrigt låter de som du borde lämna in den och få en ny, så där ska den väl ändå inte vara så fort man får den!
     
    Last edited: 18 maj 2011
  7. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Men visst måste väl ändå stock kunna anses som stabilt, och om jag gör wipe/reset och den ändå hänger sig på samma sätt tycker jag att man kan utesluta allt utom hårdvarufel.

    Jag lär knappast få en ny direkt iaf, de tar väl in den på "lagning"/"undersökning", så får jag vänta tre veckor på att de ska konstatera att någon spännande komponent behöver bytas ut, och under tiden hatta runt med en Nokia 3310 som jag får som lånemobil. :ehm:

    Jag vet, jättebitter just nu, men ändå. Dessutom blir min flickvän sur om jag gnäller för mycket, så jag måste skriva av mig till er som förstår mig! :innocent:

    Helst vill man ju bara få pengarna tillbaka (köpte den för 5000 före i oktober), så jag kan köpa något roligare - SGS2 kostar ju lika mycket idag som min gjorde då. Dock är det väl tre misslyckade reparationer för samma fel innan man har rätt att häva köpet, eller hur var det?

    Håll i hatten mediamarkt, nu kommer jag! :mad:
     
    Last edited: 18 maj 2011