Tillbehör till ZTE light

Diskussion i 'ZTE' startad av twisted, 2 maj 2011.

  1. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Paypal är iofs också kort ;) Däremot håller jag med om att det är lite krångligt att starta upp det. Det ska reserveras ett belopp och sedan på specifikationen får man en kod som man ska ange och så vidare... Väl krångligt men åas väldigt säkert att kontot inte kan missbrukas...
     
  2. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hmm jag tyckte det var väldigt lätt att starta ett konto, minns inget om något belopp som skulle reserveras... tycker paypal är väldigt smidigt, skönt att slippa uppge alla uppgifter varje gång man handlar nåt (paypal sparar ju ditt kortnr, adress o.s.v.), bara att logga in i paypal. Synd bara att man inte kom på det själv ;)
     
  3. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Jo, det funkar så att när du öppnar paypalkontot så dras det nån tia direkt från kortet. Sen ska du kika på specifikationen från banken/kortutgivaren efter en kod som ska anges på Paypals sida. När det hela går igenom betalas summan tillbaka.
     
  4. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER


    Det är bara om man väljer att bekräfta kortet man lagt till. Och det är 15kr som dras tillfälligt för att kunna bekräfta att det är ens visa kort. Det är inget man behöver göra om man inte vill. Dock tror jag det då blir en gräns på hur mycket du kan betala med just det visa kortet.
     
    gripen gillar detta.
  5. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 329
    Mottagna gillanden:
    1 633
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Mjo, jag misstänkte att det var PU. Men det funkar det med. För 80 spänn kan man inte förvänta sig äkta läder. ;)
     
  6. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Ser man på. Jag fattade det som så att det var så upplägget av kontot skulle gå till... Tyckte det var lite krångligt, speciellt som det tog flera dagar innan uttaget syntes på min bank... Men jag resonerade som så att det var ju en grej man bara behövde göra en gång, så... ;)
     
  7. hado67

    hado67 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lessna på det. Försöker att beställa, men när jag beställt så står det "unconfirmed adresss" och pengarna går tillbaka. Får inga vetiga svar, tycker jag, när jag mailar PayPal heller. Men det kanske e mig det är fel på....;)
     
  8. curse

    curse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    UnConfirmed address. Är inte det från stället du beställer ifrån, inte paypal.

    Sent from my ZTE Light using Tapatalk!
     
  9. hado67

    hado67 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Står det i mailet som kommer från PayPal typ 5 min efter beställningen. Står brevid min adress. Står även att beloppet är "reversed". Försökt att beställa den där Jelly Casen som många beställt här på forat. Har skrivit in exakt samma adress på shipping och kort adress.Men , men.....
     
  10. Liten Strumpa

    Liten Strumpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
    på en del sajter så kan man inte köpa varor om man inte har registerat kontokortet

    jag fick lära mig det den hårda vägen då jag försökte beställa från en sajt för nåt år sen och jag fick bara en massa skumma felmeddelanden men till slut så gick ljuset upp :P
    och som sagt registrera kontokortet är lite bökigt men du gör det 1 gång o sen är det klart
     
  11. hado67

    hado67 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det här e på Ebay. Jag har reggat allt man kan regga tycker jag, men får det ändå att funka. Ingen som har en "walk trough " ang detta:D
     
  12. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Jag måste tyvärr meddela att jag inte kan rekommendera denna då jag känner att jag inte fick hem vad jag beställde.

    Istället för att som på bilden täcka hela framsidan på min light så har jag fått ett skydd som bara precis täcker en den fyrkant som utgörs av själva skärmytan, något jag definitivt tänker skriva och påpeka för säljaren.

    Någon som har tips på ett skydd som täcker hela framsidan?
    Gör Copter-skyddet det?
     
  13. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    För den som är intresserad...

    Skrev till säljaren av mitt "skärmskydd":

    Hi,

    Just received the screen protector I purchased from you a bit over a
    week ago, and I regret to say that I'm nowhere near the feeling of
    getting what I paid for. Instead of - as the picture related to the
    item (and the package itself) - getting a screen protector that covers
    the whole front of my tablet I got a squared plastic film to be placed
    on top of the 7" screen area only. This is not the case with your
    image.

    Not happy with my purchase and I can honestly say that there's no
    reason for me to recommend this article for other owners of the same
    tablet (rather the opposite) as this is a case of "wasted money" for
    me.

    Regards,
    ****​

    Fick snabbt ett svar:


    Hi,
    This is for the screen only ,it a screen protector the image on the
    packaging is a universal image .
    Please advise as per description where its states it will cover the
    whole front of the template and i will gladly refund the item.​

    Ok... kanske har han en poäng... eller inte. Jag lutar åt det senare, så jag svarade:

    Yeah, I kind of expected an answer like that. The thing is that I looked at the image, and ordered what I saw.

    And I still have to ask you - if you're only selling something that just covers the screen part of the tablet, how come the photo shows something that is labeled "screen protector" and covers the whole front? Are you saying you sell some covers that do cover the whole front and some that don't?

    I'd say you're shooting yourself in the foot asking me to tell you where it states it will cover the whole front when it actually does - does on the photo.

    Advice to you:
    Either change the image or specify more clearly in description of the item sold.
    As I said - money wasted = bad rep.

    And really - don't bother with even mentioning refund as I suspect it will cost me more or less the same amount of money to ship it back to you as the price I paid for it. (Since postage is not included in your refund conditions) But you do need to think about how you describe what you sell.

    Regards,
    *****

    Och så kom då ett svar...

    To clarify our competitors sell screen protectors which some times don't cover all the screen ,
    You can't answer my question because you know i am 100% wright.
    The image is as per item manufacturer and we have sold hundreds and never had a customer complaint.
    Don't tell me how to run my business you idiot.
    Thanks for the negative feedback you have zero feedback and now i will tell everyone to block you .​

    Nåväl... hade nog inte väntat mig något annat heller...
     
    Last edited: 19 maj 2011
  14. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Fan va värdelös hantering av kunder. Jag tycker "FULL FACE" betyder att det inte bara är LCDn som täcks (vem fan säljer något som inte ens täcker hela skärmen, dåligt argument), men klart man kan diskutera det. För det priset hade jag verkligen förväntat mig kvalité i klass med copter.
     
  15. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Jag har ju lite svårt att hålla käften när folk beter sig, så jag fortsatte i frisk anda:

    Dear dcorp-direct,

    I did answer your question, but to me it seems like you're not capable of understanding that actually I did. Moreover - since when did a photo stop being part of an item description? Especially since this photo (now I'm repeating myself) actually shows something called "screen protector" and at the same time covers the whole screen?
    And no - I do not believe you're even close to being right.

    By the way - there's really no reason to start calling each other idiots are there?
    I'm not happy with my purchase, because I feel you sold something that doesn't match what I got.
    Am I not entitled to say so? For what do Ebay have the function of giving feedback if it is not for saying what you feel?

    Also - If you have so many happy customers, how come one person giving bad feedback so completely freaks you out?

    Anyway - I have better things to do than argue over money I will never see again, so I'll just leave you to it, and hope that you might consider adding/changing your info a bit so that you won't have to receive bad feedback again - since you clearly can't deal with that.

    Have a good day,

    Fick då faktiskt ett svar till... och nu hoppar han på en hel befolkning efter att ha gjort det felaktiga antagandet att jag är spanjor (bor i Spanien och är reggad hos Ebay här):

    I must admit your the first Spanish guy to actually say you received the item instead of trying to rip us off .

    Negative feedback doesn't freak me out we have show some give and cant always show a perfect image as we now we are.

    Its was nasty people that you run into at the other end you cant read descriptions and blame sellers for there own actions.

    We all now the truth in the end thats all that matters.

    Of course you will never see me again because i have blacked listed you.

    - dcorp-direct​

    Och som sagt... jag har verkligen svårt att hålla käften ibland:

    And the insults continue... there's only one problem:

    - I'm not Spanish. I'm born and raised in Sweden, by 100% Swedish parents and lived there until I turned 34 some years ago. And I still seem to handle the English language better than you do.

    Now I'm done.

    No - one more thing:

    It seems like there's more honor in the Spaniards than in You - whoever you are - throwing insults and accusations around like that.

    Have a good day,​

    Sedan tänker jag lägga ner detta... skrev ett mail till Ebay's kundsupport, men jag förväntar mig inte direkt att de ska göra något heller.

    Hursomhelst... vidare till nästa skärmskydd! :cool:
     
    Last edited: 19 maj 2011
  16. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Vilken amatör.. Tack för tipset! Då vet man vem man ska hålla sig borta ifrån...
     
  17. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 329
    Mottagna gillanden:
    1 633
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Vilket pucko. Vad är det för adress till puckots butik?

    Edit: ah, hittade. :)
     
  18. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Uppdaterade lite...
     
  19. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 329
    Mottagna gillanden:
    1 633
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ehm ja, det står ju "FULL FACE LCD" i texten.. varför skulle man skriva det om det bara täcker själva skärmen? Vad skulle det annars vara? Skulle det täcka halva skärmytan om det inte var "full"? hmm.
     
  20. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Hittade en ny säljare - och den här gången har jag faktiskt frågat först, med löfte om att rekommendera honom här om svaret är "rätt":
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320700537921
    bara 7 AU$ för två stycken...

    Edit - jag kanske inte får nåt svar därifrån... den andra snubben lovade ju att bannlysa mig..
    - Hahahaha
     
    Last edited: 19 maj 2011