Fråga: Batteritid

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av perperub, 9 maj 2011.

  1. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Batteriet är väldigt bra om man låter den ligga i idle. Fick ut 1d10h05m senaste laddningen, men pillade då knappt på mobilen.

    Om jag surfar, leker runt eller liknande dyker den ca tre procent var femte minut. Så batteritiden är både bra och dålig, om man nu får uttrycka sig så!
     
  2. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det gäller även mig. Det är vid surfningen som den går bananas.


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  3. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det är detta som gör mig orolig, min mobil får nämligen sällan vila. Om så varit så hade jag köpt en dumbphone :)

    Räknar lite på detta & kommer fram till att den då går ca 3 timmar vid surfning vilket då innebär klart mindre om man räknar in några samtal & standbytiden.

    Nu verkar det ju som att många i denna tråd upplever batteritiden vid surfning klart bättre så jag vet inte jag?

    Blir förmodligen köp & att hålla tummarna :)

    Edit
    En tanke slår mig. Vad använder ni för webläsare? Tänkte att originalet kanske gör nåt dumt som drar mkt ström?
     
    Last edited: 20 maj 2011
  4. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    En dag utan att pilla är ju inte bra alls
     
  5. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Jag ska göra samma beräkningar av batteriet om några dagar, då jag hoppas att batteriet ännu inte nått sin optimala kapacitet. Kanske blir en förändring till det bättre!

    Jag använder originalläsaren!
     
  6. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har provat både den vanliga och Dolphin HD. Båda är minst lika illa när det gäller batteri. När jag använder appar med internet så blir förbrukningen betydligt mindre. Men det är något som drar onormalt mycket. :/
     
  7. GOGOnr2

    GOGOnr2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Batteritiden, är väl något bättre än min htc desire. Att folk skriver att det är bra standbytid, tycker jag är mer eller mindre oväsentligt, man har ju trots allt köpt en smartphone. Där det ska pillas. Är man på resande fot. Ska man väl ändå kunna underhålla sig lite. De flesta tester har ju visat på bra batteri tid. Men efter lika mycket pill med denna o desire. Skiljer det inte mycket i kräm. Hade hoppats efter 10 dagars laddning att få bättre prestanda. Men den håller inte mer än 10 h, efter
    pill. Surf,
     
  8. GOGOnr2

    GOGOnr2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Forts, Hoppsan, tryckte på skicka....innan jag skrivit klart. Det som är tråkigt är att laddningen dessutom tar bra lång tid. På min,desire kunde man,ändå ladda upp mob på 1h timme. Bra om man ska gå ut senare på kvällen o behöver ha smartphonen som ring mob.
    Sgs 2 tar typ 3h o ladda. Måste sluta skriva nu, spara lite batteri
     
  9. schop

    schop Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    I början var jag rätt orolig för batteritiden, men med lite pillande och avinstallation av diverse appar så börjar jag bli nöjd med batteritiden.
    Har haft den utan laddning i 46 timmar nu och har ~20% kvar.

    Användningen är som följer:

    6 timmar spotify
    2 timmar samtal
    1 timma skärm på
    15 sms
    ~50 mb Dropbox-sync över 3G
    20 bilder och en kortare film med kameran

    Kan även tillägga att jag befunnit mig på ställen med dålig täckning under rätt lång tid.

    Detta måste ju helt klart ses som ok, dock så är jag lite besviken på att android-os hamnar på c:a 20% av förbrukningen vilket var exakt samma som jag fick på 2h röstsamtal. Men om det är som föregående talare skrev att android tar 2min/timme i cpu-tid så är det väl bara gilla läget.
     
  10. GOGOnr2

    GOGOnr2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det...är väl som många skriver, surfen som drar iväg
     
  11. HoA

    HoA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    En kommentar till det; Min förra telefon (X10 mini) körde nästan helt slut på batteriet under ett arbetspass (8-10h) då det är usel mottagning i de byggnaderna. SGSII har verkligen imponerat då den knappt tappat något batteri då. Ska tillägga att jag knappt använder telefonen på jobbet men vanliga syncen/mail push är igång.

    -H
     
  12. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Okej, nu kan jag iallafall konstatera att det är webbläsaren som spökar... Så fort man kör i idle så drar den kanske 1 % på 3-4 timmar..

    Är man inne på webbläsaren så drar den ca 3-4% på bara 5-7 min.

    På appar med internet så drar den iaf 1% på ca 5-7 min. vilket är helt okej.
     
  13. HoA

    HoA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ang laddning. Såvitt jag kan se har Desire en laddare som hostar ur sig 1A. SGSII's laddare ger bara 0.7A. Det bör inte vara några problem att använda en laddare som ger högre ström då telefonen bör ha en strömbegränsning i sina laddningskretsar. Nackdelen med högre laddström är högre värmeutveckling och möjligen kortare livslängd på batteriet som följd.

    Att Desires batteri är på 1400 mAh jämfört med SGSII's på 1650 mAh gör ju också en skillnad i laddningstid.

    -H
     
  14. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Intressant, efter två timmar går jag ner bara 7%. Är inne på fb-chatt på applikationen. Synkar hela tiden också. Skärmen är på 30%. Fortsätter jag i samma stil bör jag få ut ca 20 timmar. Men då kan man nog använda surf i några minuter. Annars blir det lite för mkt.
     
  15. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Spotify tar ca 1% per timme.
     
  16. GOGOnr2

    GOGOnr2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tack, ska testa o se vad det blir för resultat med htc laddaren. Får känna lite på mobilen. Blir den för varm känns det kymigt. Drog ned spelet cordy, mobilen blev så het att det börja lukta, var tungen att stänga av spelet efter ca 3 min. mobilen blir riktigt varm, inte så konstigt den har ju kraft så det räcker till. inga fläktar.
     
  17. Taskman

    Taskman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1 071
    Mottagna gillanden:
    855
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S3, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Installerade Green Power som någon rekommenderade och direkt vart det mycket bättre batteritid.

    Jag har ljusstyrka satt till ungefär 25% till 30%. Kör inte med auto.
    FB, twitter och synkar varje timme och sedan har jag 2 gmail konton som kör push.

    Har nu drygt 11h och 35 min sedan laddning igår. Är nu nere på 82%.
    Då har jag i drygt 40 minuter lyssnat på Spotify på ungefär 90% volym och samtidigt läst Engadget, FB kollat lite mail etc.

    Häromdagen med samma race utan green power var jag nere på ungefär 60-65%
     
  18. eric.u

    eric.u Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    4 timmar upptid nu sedan laddningen avbröts.
    Inget wifi på
    ingen bluetooth

    Push sync på gmail&facebook&gtalk&msn&latitud
    samtal: 35min
    en del kamera användning, slösurfande några minuter etc, normal användning.

    70% batteri kvar.
    På 4 timmar har android os dragit 17min.
    Displayen drar mest! 1 tim 5 sek.

    Men ändå lite besviken att 30% e borta på 4 timmar..

    Har mycket kvar att lära mig om Android. finns antagligen en del appar man kan klara sig utan. Varför ligger tex social hub och syncar facebook när man har native appen?

    Finns de någon snäll person som tydligt kan beskriva dom mest uppenbara saker man kan ta bort och hur isf för att spara batteri? Obs är ingen hacker så roota å allt som folk pratar om vet jag inte ett smack om.. :)

    Det är iaf bättre än igår när jag hade torsk efter ungefär 5-6 tim, då körde jag med Wifi på.. verkar vara boven för mig iaf..

    Just det, jag installerade den här temp cpu v2 appen och nu ser jag att den lägger sig på 200mhz när man går ut på hemskärmen och cpu ligger på runt 3-5%. Men den flåsar på 1,2ghz när man använder den, typ vad man än gör..
     
  19. eric.u

    eric.u Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan man stänga av gmail i social hub och bara använda den riktiga gmail appen?
    jag skulle vilja bara hantera msn och gtalk via social hub.

    hittar inte hur man kan göra det??
     
  20. ufolk

    ufolk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag använder inte någon av hubbarna för jag misstänker att det drar ur batteriet ÄNNU mer än vad det redan gör nu... Har Gmail, FB, Youtube och Internet app och det räcker ju tycker jag, vad mer behöver man??

    Kan man inte avinstallera dessa eller inaktivera så de inte ligger och körs?

    O.B.S jag har inte ens aktiverat/loggat in på någon av dem så det borde ju inte vara ett problem då, eller?