Samsung Galaxy s5570 Mini

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Hodjja, 28 mar 2011.

  1. Hodjja

    Hodjja Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Jag har en Samsung galaxy s5570 mini. Jag tycker batteritiden är bedrövlig. Jag måste ladda mobilen minst 1 gång varje dag. Iofs så har jag spelat och mixtrar med den ganska mycket eftersom jag nyss köpte den. Jag köpte sista exet i butiken (skyltex) på The phone house och batteriet var halvladdat då, kan de har något med saken att göra? Att det inte var fulladdat första gången eller är det inget som påverkar? Har någon annan en likadan telefon med samma problem eller har er mobil bättre batteritid?
     
  2. kawa

    kawa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    en laddning / dygn gör jag och då håller jag på med telefonen rätt mycket.
    fast kör du gps och wifi så drar den mycket mer.
     
  3. Hodjja

    Hodjja Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo en del wifi kör jag ju iofs. Men det är knappt så batteriet håller sig en dag. Igår tex så var den fullladdad när jag vaknade ca 9, då drog jag ur den. var ute i några timmar, sen kom jag hem och körde lite wifi och spelade lite. Kl 20 var jag tvungen att ladda den igen.
     
  4. kawa

    kawa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    brukar själv gå in och kolla så inte en massa program är i gång i bakgrunden utan de brukar jag stänga ner.
    sparar lite batteri. men självklart tycker jag att batteriet skulle varit bättre men så är det med de flesta.
     
  5. Robbie

    Robbie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Så där ja, nu har jag beställt min första datormobiltelefonapparat, en Galaxy Mini för 995 kr från Telia. Jag ber er ha överseende med mina nybörjarfrågor, jag är bra på datorer men inte på den här manicken.

    Den har inte så mycket minne, så det första jag vill göra är att riva bort all den här sociala kommunikationsgrejjan. Jag har ingen lust att kommunicera med en massa andra idioter utan vill ha min mobil som en liten dator och testa spännande appar.

    Hoppas det går att att göra det jag vill, jag kanske skulle frågat innan jag beställde, haha.

    Vilka förberedelser kan jag göra nu innan paketet kommer? Vilka program ska jag ta hem och installera i datorn? Går det att roota mobilen på ett säkert sätt, så jag kan lägga tillbaka originalsystemet om det behövs?
     
  6. Zentric

    Zentric Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Köpte en sådan till min far. Nu till problemet. Det sitter en knapp på sidan (power). Han lyckas på ca 3 sek genom att hålla i telefonen trycka på denna knapp och vad händer då? Jo det kommer upp en dialogruta som frågar vill du stänga av telefonen. Så han lyckas med att stänga av den på ca 5 sek från det att han tar i den. Ofrivilligt . Så säger han. Nu är den död igen. Finns det inte någon bot mot detta?
     
  7. Robbie

    Robbie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Äntligen fick jag min nya mobil igår och den gör det jag vill. Jag har insett att jag för närvarande inte vill roota i den, utan använder den helt enkelt bara som telefon. Att prata i, alltså. Och som väckarklocka.

    Abonnemanget är Telia Refill med ett års Mobilsurf på en halv GB i månaden och det tänker jag använda till datorn när mitt mobila bredband (1 GB) tar slut, vilket går fort.

    Alldeles i början hade jag lite problem med knapparna på sidorna men nu har jag lärt mig hur jag ska greppa den. Om inte mobilen anpassar sig till mig, så får jag anpassa mig till mobilen.
     
  8. Bjorne

    Bjorne Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har haft den här mobilen i ca två veckor nu och jag måste säga att jag är mycket nöjd. Hade absolut inga förväntningar på den så det kanske hjälpte. Ok, den känns lite billig och plastig och skärmen är ingen höjdare, men för 1000:- upplåst/utan abbonemang är den ett riktigt kap. Jag kan varmt rekomendera den för alla som vill ha en smartphone men inte riktigt har råd, eller för den som behöver en reserv-android, som jag.
     
  9. Robbie

    Robbie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag håller med om allt som Bjorne skriver. Med hänsyn till priset så är jag helt nöjd med vad jag fått.
     
  10. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Har denna telefon sen typ 2 månader tillbaka,köpte den olåst för 899kr(hade 100kr rabatt kod) med fri frakt från cdon.Eftersom jag suktat efter en billig android lur ett tag så slog jag till på den.

    I dagsläget så är jag fortfarande nöjd med den,den har vad jag behöver.
    Gps tex,smidigt format och låg vikt.Det som jag direkt kommer att tänka på
    är väl att upplösningen kunde vart bättre.Men med det låga priset så är det den lilla smäll jag är beredd att ta.

    Kommer förmodligen under sommaren köpa en samsung ace för en liten uppgradering.

    Det roliga är att jag alltid har ratat samsungs mobiltelefoner då jag har tyckt
    att det bara vart skit förut.Hade denna telefon inte haft android så hade jag garanterat inte köpt denna telefon,och fortfarande vart anti samsung :)
     
  11. Impaled

    Impaled Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft min i 2 dygn nu. Inte beredd att lägga 2000+++ på en telefon. Köpte den på Elgiganten för 990:-
    Jämför med min gamla Hero.
    Fan riktigt sjysst lur ju! Mycket(!) rappare än Heron. Kör Launcher pro(även på heron)Skärmen e som sagt inte den bästa, men responsiv och duger. Lite klen volym i 3,5mm jacket. Skönt format. Batteritiden vet jag inte än, just nu rätt dålig men blir väl bättre med några laddningscykler. Kommer 2.3 verkar det som? Isf e det ju grymt för en lur i tusenkronorsklassen! Kameran helt ok med bra ljusförhållanden.
    Faktiskt väldigt nöjd med mitt köp, den har det jag behöver. (Spelar inget och kollar inte film)
     
  12. SvarteP

    SvarteP Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  13. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Nu är väl detta inte specifikt för denna modell.
    Men paketdatasymbolen visar att den skickar/tar emot data
    ibland.Ska det vara så? Har mig veterligen inget program som ligger
    och körs som behöver göra detta.
     
  14. Robbie

    Robbie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag är nybörjare och kan inte mycket, men jag såg att Google höll på och synkade i bakgrunden. Gick att stänga av någonstans i Inställningar.
     
  15. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Nån som provat ett headset i micro-usb uttaget?
    Provade med 2olika 3.5mm headset och ljudet är lågt som fan
    trots full volym valt.

    Såg att det fanns ett par olika micro-usb headset på 24.se till bra pris annars.

    Edit:Funderar på denna: http://www.24.se/samsung-headset-aaep433jbe-p-9593-c-208.aspx
     
    Last edited: 3 jun 2011
  16. Robbie

    Robbie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag vill importera mina bokmärken från stordatorns Firefox till webbläsaren i mobilen men hittar ingen sådan funktion. Går det att göra eller är det bättre att byta webbläsare och i så fall till vad? Jag provade Firefox Mobile men den finns inte till den här mobilen.