Ny mobil 3000-4000 tusen

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av xanan, 24 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. xanan

    xanan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sitter med en ärvd nokia 5800 och känner att jag behöver något nyare, har setat och läst på swedroid i några månader och kollat igenom dem flesta telefon recensionerna både här på swedroid och på andra sidor och de mobilern som ligger i min prisklass och som intresserar mig är

    Htc incredible S - Men såg att den har låst boot, och då jag gillar att göra om och få som jag vill och inte ha som alla andra så vart det tråkigt :cry:

    Samsung galaxy s - Är lite av ett fan av samsung då jag tycker att det dem gör är kvallité, sitter på samsung hårddiskar och skärm till datorn och dem flyter på bra, har läst på om mobilen och den var ju en av dem bästa i världen när den kom 2010 (?) så den är ju helt klart fortfarande en bra mobil, men många säger att den är plastig? Och ingen LED indikator men det går väl att fixa själv?

    Lg optimusx2 - Helt klart en bra mobil rent prestandamässigt men många verkar ha problem med den mobilen med random reboots och andra mjukvaroprogram, och jag som verkligen inte klarar av buggar och liknande skulle aldrig klarar av en sån mobil (även om chansen finns att min fungerar som den ska).

    Samsung galaxy S ligger på 3100 kr
    Htc incredible ligger på runt 3800
    Lg optimus x2 runt 4000

    Känns ju rätt uppenbart att samsung galaxy s ligger på toppen, men skulle ni rekommendera någon annan mobil? jag vill ju helst inte lägga ut så mycket pengar så runt 3000-3800 hade varit bäst :-*
     
  2. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Om du gillar att fixa och leka med root och så så skulle jag rekomendera nexus S, är ju samma hårdvara som samsung galaxy s förutom en annurlunda design och en S-LCD display sen har den LED-blixt till kameran. Den har ju även ren android och är först med uppdateringar till nya android versioner

    Finns för 3890 på netonnet
     
  3. xanan

    xanan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okey, dock några hundralappar mer. Kollade på swedroid telefonrecesioner och den verkar ligga snäppet bättre än sgs och nära/lika xperia arc i vissa tester. intressant :) men så blir, "ja men 3800 då kan jag lägga på några hundra lappar och köpa någon bättre" hatar när det blir så :P
     
  4. edge

    edge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Annars släpps SE Xperia neo inom en vecka.. 3500kr

    Helt klart ett intressant alternativ ifall du vill ha en bra kamera.
     
  5. xanan

    xanan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det vart nexus one, då först nu såg att samsung gjort den och inte google, eller ifall de båda gjort den? Står iaf samsung nexus s, och då jag är fan av samsung så blev det den :)
     
  6. edge

    edge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Förstår inte riktigt vilken telefon du köpt..?

    Nexus one är en HTC
    Nexus S är en Samsung
     
  7. xanan

    xanan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Oj skrev fel, jag menade självklart nexus S :)
     
  8. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Bra val!

    Trivs du med den?
     
  9. xanan

    xanan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Inte fått hem den än :(

    Edit: Beställde från eshop247 i tisdags, fick fakturan hem idag men inte fått någon mobil än. Undrar varför jag får fakturan för sig och inte med i paketet med mobilen? Weird..
     
    Last edited: 26 maj 2011
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.