Wifi-problem

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Zoot, 4 maj 2011.

  1. Sulan_73

    Sulan_73 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag kör med D-Link dir 825 och där funkar Wifi outstanding med telefonen ,,Vi är 2 i familjen som kör med wifi ,,Min med Arc och min dotter på X10 mini pro ,,o båda funkar strålande ..:)
     
  2. rikkk

    rikkk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bumpar den här lite.
    Har skickat tillbaka min Arc som DOA. Wifi funkade inte. Surfa via wifi gick bra, men så fort nedladdning av datamängd skulle ske, tex synka Spotify, ladda ner flera appar från Market eller kolla program på Viaplay så la wifi av. Symbolen wifi fanns dock kvar, men uppkopplingen var borta.
    Hade 2.3.3 på telefonen (ingen förbättring) o testade tre olika nätverk (alla funkade som ovan=inte bra).
    SE support sa att det bara var att skicka in den när inte ens 2.3.3 hjälpte. Men när man googlar runt lite (här tex http://talk.sonyericsson.com/message/64115) verkar problemen vara vanliga...
    Ny telefon får jag kanske - men kommer den att funka???
    Fler som har just det här problemet?
     
  3. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Känner inte igen dina problem.
    Däremot synka via wifi så kan jag bara synka 10-15 låtar åt gången innan wifit går ner och jag måste re-aktivera igen.. Men detta verkar bero på att android går in i viloläge.
     
  4. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har också strul med WiFi, tappar ibland kontakten helt och ofta går prestand ner till kb/s stället för Mb/s. En snabb avaktivering/aktivering återställer nätkontakten. Har aldrig några problem med andra trådlösa enheter, bara arc som strular. Kör 2.3.3 och min ap är en Cisco AP801GN.
     
  5. rikkk

    rikkk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min tappade ju wifi helt, så det kanske var ett one off fel...på just min telefon. Får väl hoppas på det.
     
  6. Tossie

    Tossie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis samma problem på min som många andra beskriver...
    Går inte att surfa, men är ansluten till Wifi... återansluter Wifi så fungerar det igen..
    Signalstyrkan går upp och ner hela tiden. Jag har dock aldrig full signalstyrka, oavsett var jag befinner mig i huset. Inte heller på jobbet får jag full styrka och det kopplar ifrån hela tiden...
    Otroligt irriterande!
    Har försökt läsa lite här för att hitta ngt jag kan göra åt det.. Men det var ju inte det lättaste när det snackas routrar och kanaler, ha ha.

    Ngn som vet om detta är en bugg som SE vet om och förhoppningsvis åtgärdar? Eller är det så illa att det är ett hårdvarufel??
     
  7. rikkk

    rikkk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag ringde SE support o beskrev mina problem fattade jag det som att det var fel på min lurs wifienhet. Det mesta skulle väl fixas med uppdateringen, men inte att den lägger av helt när man laddar ner som för mig. Provade allt inkl Blade wifi fix o andra appar från market o ändra kanaler för mitt hemnätverk. Hålla på med sånt för att få wifi att funka känns inte helt ok...
     
  8. Tossie

    Tossie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä verkligen inte kul att fixa och trixa med ngt som ska funka!
    Jag kör fortfarande 2.3.2...så får väl hoppas att det blir bättre efter uppdateringen. Ger det ett tag till....
     
  9. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Hade samma problem, blev bra när jag ändrade från WPA2 till WPA i routern samt nån annan inställning jag inte kommer ihåg nu men ska kolla så fort jag kan... :)

    Sent from my LT15i using Tapatalk
     
  10. km3b

    km3b Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ändrade från wpa2 till wpa2 + wpa i min Netgear wnr2000 och tycker det är lite bättre.
     
  11. rikkk

    rikkk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men det är ju ingen lösning egentligen? Annat än för hemnätverket, eller har jag fattat fel? Wifi skall ju funka på alla nätverk. Inge bra.
     
  12. Zoot

    Zoot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt funkar fortfarande riktigt dåligt. Varje gång jag ska lägga upp offlinemusik på spotify, så bryts det efter en stund. Uppdateringen hjälpte ingenting.
    Och jag håller med, man ska inte behöva fixa och trixa med routern för att få det att funka, allt annat funkar ju med min router utan problem.
    Får kanske bli att lämna in den, och troligtvis få tillbaka den efter 3 v med medd att det inte är nåt fel. Synd, för annars är ju telefon ruskigt bra.
    Äh förresten, jag provar att mecka med routern först! :)
     
  13. rikkk

    rikkk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste fråga alla som har ARC: funkar wifi verkligen fullt ut för er? Dvs kan ni synka tex Spotify utan att wifi lägger av o ni måste starta det igen? Eller kolla svt play i mer än 1-2 min?
    Läser även på Prisjakts kommentatorsfält att det verkar vara vanligt, men att man liksom bara rycker på axlarna åt det.

    Såå...funkar wifi!? Kan ni dra ner data, inte bara surfa? OBS utan att mickla med routrar o sånt.

    (Själv hoppas jag att det gör det för många, då finns chansen att den telefon jag får tillbaka är ok;). Mkt nöjd med den annars.)
     
  14. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    @rikkk
    Mitt wifi funkar bra men inte perfekt. Spotify sync klyddar alltid men jag har kommit fram till att det är Spotifys fel, den appen är väldigt buggig.
    Ibland händer det att jag inte kan surfa trots att jag är ansluten till wifi och då måste jag stänga av och sätta på, händer oftast när jag inte rört den på länge. Mestadels funkar den dock som den ska

    Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
     
  15. frotz

    frotz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har också tänkt på att det måste vara spotify appen. Kan bli så med synkningen med 3G med. Många är lite för snabba att skylla på SE istället för att tänka att det kan vara appen de använder som det är fel på.

    Sent from my SE Xperia Arc using tapatalk
     
  16. rikkk

    rikkk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fast för mig gäller det ju allt med lite datamängd, svt play, youtube m.m. Spotify funkade inte klockrent med min X10 heller men MKT bättre än med Arc...
     
  17. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Kört Svt Play i över 1h nu för att testa. Inte tappat wifi en enda gång. Dock råkade jag ut för att den tappade kontakten innan. Men det berodde på att min router var på väg att säga upp sig. Arc är antagligen mer känslig än min bärbara men en dryg vecka efter att min arc strulade så började min bärbara strula och sedan tog det inte lång tid innan routern la av helt.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  18. Pelkon

    Pelkon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 6T
    Köpte en arc i fredags. Wifi problem. funkar några minuter sedan lägger den av. måste stänga av wifi och slå på den igen för det ska funka några minuter till.
    Lämnade idag in den för DOA, men tyvärr samma fel även i den nya.

    Har testat med fyra olika wifi nät så felet ligger i telefonen. Undra om jag får ännu en doa med ny telefon med samma problem
     
  19. rikkk

    rikkk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte fått tillbaka min DOA än, men det är ju det här jag är rädd för. Att det är ett inbyggt fel i alla, eller väldigt många, Arc...
     
  20. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Du är nog lite väl snabb med att dra den slutsatsen.
    Tittar man på den länken till SE du postade tidigare så är det ju mer eller mindre samma personer som skriver hela tiden, kollar man på prisjakt så är det inte speciellt många som beskriver detta problem. Vidare verkar det inte vara något större problem bland folk här på swedroid heller.

    Alltså verkar det som en extremt liten del av telefonerna har detta problemet.
    Och frågan är hur många av de problemen som har med routern att göra och inte med telefonen. Många är VÄLDIGT snabba med att måla fan på väggen bara för att det inte fungerar när orsaken kan vara en helt annan.

    Men självklart finns det arc med defekt wifi för fel kommer det alltid att finnas när det kommer till teknik.

    Men för att summera så tror jag andelen arc som har defekt wifi är väldigt liten i förhållande till antalet telefoner ute på marknaden.