2.3.3 tömmer batteriet

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av xavior, 17 apr 2011.

  1. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
     
    ulsa gillar detta.
  2. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    .. varför är detta ett korkat inlägg?
    "Ladda bat. Fullt... in med ny fräsh rom med odin.eller vad du nu gör?!!..CWM... rensa batt. Statt... kör slut på batt...ladda fullt... låt gå några cykler...så ska du se att du får ordning på din mobil också..."

    Om det är mjukvaru releterat så måste man väl försöka rensa hela luren och flasha om, funkar det inte då.. som det gör för merparten av användare så måste det antingen vara fel på mobil eller handhavande..
     
  3. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Tänkte mer på inlägget innan... Sorry för den. :)
    Men, buggen kommer inte alltid direkt efter flashning/factory reset. Den kan dyka upp allt från en dag eller ett par veckor efteråt. Det är dessutom en bugg som finns i 2.3.3, vet ej hur det är med 2.3.4. Så att bara lägga in en ny ROM så fort den börjar krångla går ju inte, man kan få den i vilket fall. Har man otur så får man slänga in nya ROMar en gång i veckan. Och det är ju inte ett roligt scenario. För övrigt funkar det tyvärr inte att göra sina laddcykler (dom är ju oftast redan gjorda om man haft ROMen i en vecka).
    Det är avhandlat på XDA där dom jobbar på en lösning på problemet (har ej länkar, men det finns tidigare i tråden har jag för mig). Felet existerar dessutom på olika märken och modeller har jag läst någonstans i SGSII-tråden, någon HTC hade också buggen. Så det lär inte vara hårdvaru-relaterat.
    Liknelse: Om motorlampan i bilen börjar lysa ska man väl inte bara se till att få den släckt, det är ju bra att kolla upp varför den började lysa till och börja med... Eller?

    edit: För övrigt var det detta inlägg jag blev irriterad på.
    Inte så roligt att läsa när ens mobil just laddat ur hela batteriet på 3 timmar utan att man rört mobilen. Håller du inte med, känns ju som en käft-smäll lite gran.
     
    Last edited: 7 jun 2011
  4. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Ok.. tråget... lite väl hårda och inte så bra formulerat från min sida.. ber om ursäkt... hoppas ni som får buggen får allt löst snarast...
     
  5. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Skrev som jag gjorde just därför. Snesteg gör vi alla. Vet att du har varit här inne ett bra tag och hjälpt och undrat du med. Ta en öl kl 19.00 på lördag så gör jag det samtidigt så kan vi säga att allt är glömt...! ;) he he
     
  6. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Haha... vi gör så tråget... tittar in här på lördag å skålar med dig... ha det fint :)
     
    Tråget gillar detta.
  7. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ärligt, jag fattar inte var det där "ladda batt. statt..." osv kommer ifrån och varför det ser ut som att det är citerat från något av mina inlägg?? Jag har inte skrivit det där!
     
    Last edited: 8 jun 2011
  8. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    @ Jakay: hehe.. ;)
     
  9. henrikln

    henrikln Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har också upplevt att telefonen blivit mer eller mindre oanvändbar på sista tiden (kör officiel Samsung 2.3.3). Så länge jag inte bara är hemma (jag är pappaledig, så det händer rätt ofta) och telefonen mest ligger på bordet hela dagen, så höll den mer eller mindre bara 5-6 timmar efter lite användande.

    Efter att ha kollat upp lite andras tips och undersökte vad det egentligen är som händer i min telefon så såg jag att Facebook och Google Maps alltid låg högt upp på batteri-slukar-listan. Det verkar också som att Facebook hindrade telefonen från att gå ner i viloläge när skärmen släcks.

    Så jag har vidtagit två enkla åtgärder:
    1. Logga ut ur Goola Latitude
    2. Ta bort Facebook-widgeten från hemskärmen.

    Resultatet är överväldigande.
    De två senaste dagarna har jag varit iväg mycket och använt telefonen aktivt, både web/facebook/mail och sms/samtal och batteriet har med råge räckt hela dagen!
    Istället för att dö framåt sen eftermiddag som den brukar så har det varit runt 30% kvar när det är dags att stoppa i laddaren runt midnatt.
     
  10. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    För mig var det ungefär så som för dig (efter dina åtgärder). Men då man hör att endel har igång sin i 4 dygn fattar man ju att något är knas, för SÅ mycket använder jag inte telefonen, och verkligen inte under natten.

    Jag läste i något forum om SNS-problem. Så jag gick in i Inställningar-Program-Tjänster som körs och såg att SNS hade status "Startar om"... Vilket den aldrig gör. Så jag startade om telefonen och SNS startade som det skulle. Detta bättrade på batteritiden med ytterligare ett dygn för mig.

    Exempelvis, drog ut telefonen ur laddaren på morgonen vid 7, använde telefonen som vanligt. WiFi på (utan att vara uppkopplad mot något nätverk.. onödigt - Ja, men jag glömmer alltid slå av WiFin då jag är på jobbet). Har facebookwidget som uppdateras 1 ggr/timme, väderwidget och mail som uppdateras.. Vad har man mer? Ringer några korta samtal, skriver några sms.. På em pratade jag i 2 timmar i telefonen (i sträck), och då jag skulle lägga bort den på kvällen var det 75% kvar.. DET är bra, anser jag.. Visst kanske det går att få ut mer om man stryper uppdateringsfrekvensen, men jag vill ju ha uppdateringar, annars är det ju ingen vits med apparna =/

    Det enda jag blir irriterad på nu är att den faller ner några % när man drar ur laddaren vid full laddning. Detta uppstod i 2.3.3

    EDIT: Jo, jag glömde.. För mig slukades batteriet av Maps. Det åtgärdade jag genom att rensa data på Inställningar-Program-Minnesanvändning. Efter jag hade gjort det uppdaterade jag maps och det bättrade också på batteriet väldigt mycket!
     
    Last edited: 10 jun 2011
  11. Patrick

    Patrick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    efter senaste uppdateringen så har som sagt min telefon precis som många här haft extremt kass batteritid men den startar också bara om sig då och då =/

    någon annan som har det problemet med?
     
  12. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nej, inga omstarter på min.
     
  13. oddbot

    oddbot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Verkar inte som att alla har problemet, samtidigt verkar det inte gå att lösa för de som har problem?

    Har jag missat något eller?

    Om någon vet att det faktiskt går att lösa hade det varit sjukt schysst om man kunde få någon guide eller liknande, har googlat runt på detta länge nu och det börjar bli drygt...

    Tack på förhand :)
     
  14. seppok

    seppok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har köpt Power Bank 5200 och kan därmed ladda luren "on the go".
    5200 mAh i reserv i axelväskan känns tryggt.

    Finns på www.mytrendyphone.se
     
  15. Salvatrucho

    Salvatrucho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej alla

    har inte orkat läsa alla inlägg i denna tråd, har läst till sidan 6 typ, och det verkar som flera av Er har problem med att android Os tar all Er kräm !!!

    Har typ haft samma problem sen uppdateringen 2.3.3 ibland har min kräm räckt i 2 dagar ++ vid normal anvädning och sen rätt som det är så har min nalle tagit slut mellan 9-15 h skumt tyckte jag, lite irreterande.

    Tor nu att jag har förstått varför den ibland har räckt längre än vissa andra tillfälle, de gånger jag har laddat om innan krämen är helt slut och min batteri status har visat att android OS ligger o drar 60-70 % av krämen, så har min problem kvarstått, Android os har tagit död på min nalle inom loppet av 9-15 h !!! damn u, :) haha

    idag slog det mig :D de gånger min nalle har räckt i 2 dagar ++ så har min nalle altid hunnit dö innan jag kunnat laddat om
    När nallen väl är slut och jag har laddat om så har android os fallit ner o ligger o drar 2 % ( just nu, medans jag skriver ) vs 60-70 av mitt kräm :D:D

    Så än så länge verkar jag ha löst det enbart genom att A stängt av min nalle ett par minuter och startat om, så har min android os återigen slutat ta all min kräm.

    B låt nallen dö ut helt o hållet innan ni laddar om

    OBS ! detta är bara min åsikt o vad jag tror har hjälpt i mitt fall, vet inte om detta funkar för alla men testa gärna o se om det hjäper Er, Funkar det så, sprid vidare det andra som har samma prob..

    Mvh

    Daniel
     
  16. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Då är man tillbaka här då.

    Efter att batteriet har tömts på ett jämnt och "normalt" sätt ett tag, så har det nu hänt saker igen.

    När jag använt ett program eller app, så kan något, jag vet inte vad, låsa sig och snabbt tömma batteriet. I natt vad det "Android System" som står som batterislukare och tog hela batteriet under natten.

    Jag lyckas inte hitta vad det är genom någon system panel-app, utan även den säger bara android system.

    Men annars är det också så att så fort jag använder en app, så riskerar jag att hela batteriet töms fort. Jag måste ju kunna ringa, kolla i kalendern, svara i whatsapp eller liknande, utan att riskera att bli utan telefon några timmar senare. (Hände också när jag var ute i helgen, varpå jag blev utan telefon.)

    Jag fattar aldrig vad det är som hänger sig. Och ska man verkligen behöva gå in i tjänster och program och där döda allt som man har startat varje gång man har använt något? Nej, det vet jag ju att man inte ska behöva, men jag måste det.

    De här problemen fanns inte i 2.2, men har funnits till och från med båda 2.3 samt efter fabriksåterställningar.

    Tröttsamt. Folk omkring mig som har desire s, wildfire, LG O1, galaxy 5, HTC sensation, iphone, desire, har inte det här problemet alls. De vet alltid hur deras batteri beter sig, och är aldrig obehagligt överraskade.
     
  17. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Hur får ni telefonen att räcka i 9 timmar. Vad är hemligheten ni bär på? Ett tag höll telefonen hela dagen men nu är den där igen. Mini-rekordet är 3 timmar utan att ha skärmen på.

    Galaxy 2, never. Blir ett annat märke än Samsung nästa köp. Ingen som har en SE-Xperia Play. De verkar så goa att surfa med utan att behöva kladda på skärmen. Man kan surfa som med en PSP fast mycket fortare. Dränerar den telefonen batterier också?
     
  18. Patrick

    Patrick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag blev bara för trött på skiten helt ärligt så gjorde en fabriksåterställning och skippade att uppdatera.
    Förut så höll batteriet runt 6 timmar sen var det helt dött, nu har den varit igång 11 timmar och har 90% kvar med normal använding, surfat och lyssnat på musik.
     
  19. offndr

    offndr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    2.3.4 ska ha en lösning. Case closed
     
  20. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Hurra. När kommer den.