Stereo-headset

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Capsicum, 1 jun 2011.

  1. Capsicum

    Capsicum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag söker tips på bra Stereo-headset till Nexus S. Jag har kört med stock fram tills nu, men nu har de börjat glappa.

    Jag spelar mycket musik, mycket ljudbok och jag pratar nästan enbart med handsfreen.

    Både trådat och blåtand är av intresse!
     
  2. mrxyz

    mrxyz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej Capsicum.

    Jag har kört med denna sedan 2007. Den har överlevt 3 telefoner och 4 in-ear lurar. Har varit fantastiskt nöjd då både man kan ha egna lurar(de som följer med är sådär), lätt att svara/byta låt/höja/sänka volym/ringa upp senaste numret samt att den behållit sin batteritid i stort sätt intakt sedan införskaffandet. Dock kanske inte modellen passar alla i smaken, men om det är något i den stilen du vill ha, rekommenderar jag den varmt!

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=240596

    http://www.jabra.com/sites/mobile/uk-uk/products/pages/jabrabt3030.aspx
     
  3. smaaland

    smaaland Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Sony Ericsson MW600 har jag kört med ett bra tag. Funkar riktigt bra, och en av få trådlösa HF med riktigt bra batteritid.
     
  4. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jabra 3030, har haft en sån i 2-3 år nu. Mycket nöjd.
     
  5. dobber81

    dobber81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag har en sån och är inte alls särskilt nöjd. Ett lågt bakgrundsbrus förstör upplevelsen. Jag kanske är kräsen, men missljud är något jag stör mig fruktansvärt på.

    Min erfarenhet är att allt som går via kabel fungerar bättre än trådlöst :)

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=363724 dessa har jag också och dom har hängt med genom en iphone, nexus one och nu min nexus s. Fungerar kanon tycker jag.
     
  6. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Mitt Sony Ericsson MW600 funkar jättebra.
    Tycker det är viktigt att kunna byta låt och så via fjärrkontrollen på lurarna och jag letade ganska mycket efter trådade lurar med en bra och fungerande fjärrkontroll innan jag köpte MW600 men hittade då inga som alla knappar fungerade på eftersom de flesta var för iPhone och de jag testade så fungerade det oftast inte att byta låt på android även om de hade knappar för det.
    Det var dock på min HTC hero då så vet inte om det är skillnad med Nexus S men har inte haft någon anledning att börja leta nya än.
     
  7. Capsicum

    Capsicum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen!!!

    Det blev en MW600. Den funkar bra. Ljudet är lite klent när man vill kräma på med lite hög musik, metal givetvis! :-), men det funkar klockrent med ljudbok och vid samtal.

    Jag har kört med en Jabra 3030 förut. Den var rätt bra men lite odiskret att ha på sig.
     
  8. Thoast

    Thoast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag kör också med MW600 och är rätt nöjd, upptäckte dock att om du byter hörlurar så får du högre ljud! (vet inte om det blir det med alla lurar dock, lär väl ha något med motstånd att göra)

    Sen använder jag denna superba equalizer för att reglera ljudet också :)

    https://market.android.com/details?id=com.smartandroidapps.equalizer&feature=search_result
     
  9. Capsicum

    Capsicum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag pluggade in mina Sennheiser så blev ljudet lägre... men de är nog inte så lättdrivna..


    Jag använder samma equalizer! :-)
     
  10. Thoast

    Thoast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hmm, ja kanske är det så att ju bättre lurar man har desto svårare är dom att driva...

    Dom jag hade i åtanke var från clasohlson ;) men ändå rätt bra ljud, perfekt prisklass när jag sliter ut ett par lurar på nån månad oavsett om det är kvalitétslurar eller inte (fattar inte hur det går till riktigt)