Sensation, ofrivilig systemomstart och andra buggar.

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av zinoelgato, 11 jun 2011.

  1. ciccie

    ciccie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick hem min Sensation i går, men har redan haft problem med att texten hänger sig när jag skriver sms. Ett annat problem är att gps'n påstår att jag är i Nederländerna. Jag har för mig att jag hade samma problem i min gamla Hero och att det gick att fixa enkelt, men jag minns inte hur... Har ni något tips? I övrigt så älskar jag telefonen :)
     
  2. dwiz

    dwiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft den i 4 dagar nu och har inte haft det minsta problemet. Visserligen har jag inte kunnat sms:a eller ringa pga av mitt abonnemang ej låsts upp, men i övrigt går den som en klocka och jag är mer än nöjd. Den ligger så perfekt i handen. Körde slut den på 1d och 17 tim. Tog 4 (!) timmar att ladda.
     
  3. SugBritt

    SugBritt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung
    Ibland lär jag dubbeltrycka på displayen, den svarar inte ibland. Ofta är det den vänstra delen i porträttläget som kan dumma sig, bokstaven A kan vara klurig. Annars är den Grym på alla vis, bytte till ADW EX o den blev sjukt snabb. Nu leker jag med Spb shell 3D o vilket flyt det är i Sensation!!!
    Har man 1v på sig att reklamera säger ni, skulle vilja känna på en annan Sensation o jämföra känsligheten på skärmen?
     
  4. Farscape

    Farscape Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har fått ta ur batteriet 1 gång då min telefon låste sig helt.
    Håller jag handen över baksidan uppe på så minskar wifi styrkan ordentligt.
    Flera olika appar har fått "fel och tvingad omstart", t.ex smhi appen flera gånger.
    A är lite svår att få tryckt på, generellt sett i närheten av kanterna. Har även inte känt av när jag tryckt på skärmen ibland.
     
  5. Tokig75

    Tokig75 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det enda problem som jag stött på är att den har tappat synk med mina googlekonton men det ordnade sig med en omstart. Ett tips till er med nya mobiler är att lägga in kontot som är kopplat till Ceckout först, annars så hittar den inte dina köpta appar och du måste göra en fabriksåterställning för att få det att fungera.
     
  6. davidguate

    davidguate Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har inte haft stora buggar, bara det att batterin år på 100% 1 time kanske och efter det börja gå ner som vanlig och att ibland facebook widgeten får några konsiga linjer längst hela widgeten. Läste på xda att det har att göra med det nya upplösningen och att det är inget att oroa sig.
     
  7. EUNE

    EUNE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Är jätte nöjd, dock så verkar wi-fi få min router att hänga sig. Har jag surfar eller gjort något över nätverket så måste jag starta om routern, har inte hunnit felsöka.
     
  8. Mannebrother

    Mannebrother Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har haft problem med ljudet ett par gånger men det löste sig efter omstart men återkom igen. Nu är det helt löst efter avinstallation av task kille.
    Ett annat problem som andra även rapporterat är kameran som när man tar kort startar om telefonen, min gjorde det 3 gånger när jag tog med blixt. Det löste sig efter en fulladdning :)
     
    zinoelgato gillar detta.
  9. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag skulle DOA den medan jag fortfarande kan. Funkar den inte direkt när man får den kan man inte vänta sig att den plötsligt ska börja göra det. Det är mer troligt att den kommer fortsätta bugga. Visst tar det tid, och det kan ju vara irriterande, men att dras med en telefon som buggar i ett år framåt är mer störande.
     
  10. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Att få totallåsning en gång är ju inget att gå på, händer det däremot fler gånger så är nåt fel.

    Ang. wifisignal tappet så är det ju bara så, har likadant på min Desire S.

    Om du har problem med force close på många appar så är nåt fel. Smhi appen däremot är ökänd för att krascha (inte för alla men för många).

    Ang. skärmen. Har du gjort skärmkalibrering? Kan hjälpa om vissa knappar är svårtryckta, oftast de i kanterna.
     
  11. zinoelgato

    zinoelgato Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @Mannebrother. Där sa du något intressant. När jag tänker efter så var batteriet på ca: 15-20% när jag tog kort med blixt och det har inte hänt sedan jag fulladdat. Skulle vara bra att veta om fler har haft omstarter vid låg batterinivå och foto.

    Jag tror nog ändå att man gör rätt i att avvakta lite tills HTC ev. kommer med en uppdatering. Jag är hyggligt säkra på att dom känner till buggarna. För skickar man i och får en ny och den också är buggig, eller kanske ännu värre, då blir man ju bara trött. Dessutom tycker jag att telefonen är så grymt j*vla bra så jag vill inte lämna den ifrån mig :D
     
  12. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Gaaah satans sugen på en sensation trots lite buggar, dom är jag väldigt säker på att htc kommer fixa.

    Så sugen på att besöka netonnets lagershop imorgon:P
     
  13. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Android 2.3.3 hade en del buggar. Min Nexus S startade om sig lite då och då. Speciellt när jag pratade i telefon (inte alls lika mycket som 2.3.2) vilket var rätt irriterande. Så vi hoppas att 2.3.4 kommer lösa vissa delar. Finns ju lite Wi-Fi debackel med 2.3.3 med.
    Sedan brukar ju HTC och alla andra stora telefonleverantörer (förutom LG verkar det som) skicka ut en uppdatering ganska snabbt efter de först släppts! Vi hoppas på det nu med.

    Frugan Sensation fungerar kalas bra. Hon är supernöjd och jag ser avensjuk på. Impad av batteritiden. Liggades på jobbar utan att använda den gick batterit ner från 100 % till 93%! Va fan det är ju bättre en min Nexus S :mad: Jaja får vänta tills Google släpper nästa flaggskepp till hösten/vintern :)
     
  14. Tokig75

    Tokig75 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har problem med låsskärmen. Jag måste dra ringen sakta och försiktigt när jag ska låsa upp. Det känns som ett mjukvarufel. Jag undrar om det är många som upplever problem med upplåsningen.
     
  15. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Frugans var lite seg första gångerna men installeade en app som krävde om start och efter den omstarten så var det löst!
     
  16. Mannebrother

    Mannebrother Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det kan ju vara så att det är problem med att slå av blixten ibland under en viss procent, hoppas dom uppmärksammar det!
     
  17. Gunvor

    Gunvor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena swedroid, ny medlem här kanon bra sida och skön atmosfär utav det man läst här hittills.

    Och nu till Problemet. Har haft min sensation i 5 dagar nu.
    Vart jättenöjd med luren än sålänge fram till gårdagen då den började bete sig väldigt konstigt.

    Bara av att ha telefonen i fickan började den ringa samtal, byta låtar slå på/av musik, snabbspola och att headset dosan ej fungerar i alla lägen.

    Märkte när jag lätt kom åt handsfreeanslutningen när den är inpluggad så började den bete sig på ett så konstigt vis som jag nämnt ovan. Jag testade om felet kvarstod utan att ha skalet på baksidan borttaget. inga problem då. funkade felfritt fast med vissa nedsatta funktioner självklart då skalet i sig har en funktion också.

    Testade även att inte ha handsfree med skalet intakt, klämde jag lite på telefonens övre del så betedde den sig som jag nämnt ovan.

    Hoppas verkligen att detta är ett måndagsexemplar med ett ganska så ovanligt konstruktionsfel.

    Kommer att DoA telefonen och se om jag kan få ut en ny denna vecka.

    Detta är något jag tycker ni ska testa själva som har telefonen också.
    Krävs inga drastiska åtgärder som på något vis skadar telefonen utan är väldigt lätt upptäckt.

    Ett annat fel jag upptäckt är även att vissa appar kraschar oväntat.

    // Gunvor
     
  18. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    omstarterna bör väl ligga i att en gammal version av Android används som inte var stabil (2.3.3), arbetet för HTC för att uppdatera till 2.3.4 bör vara minimalt.
     
  19. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag har 2.3.3 i min Desire S & den är sjukt stabil...

    Tror mer på att det är nya sense som buggar.

    Edit : Tog nog i när jag skrev sjukt stabil. Den har startat om sense 6 gånger på lite över 3 veckor, dvs ungefär var fjärde dag i snitt. Helt klart en bugg då många i USA har rapporterat det...

    Ang det jag läser om Sensation däremot så tror jag det mesta ligger i sense 3.0, ja gissning förstås.
     
    Last edited: 14 jun 2011
  20. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Tror fan att det finns en kamerabugg i HTC Sensation. Som gör att bilderna blir som persienner när man tar en bild. I det läget så blir det också röda/gröna streck i skärmen, som om det är någon form av störning som stör ut kameran.

    Tog bild på problemet mot vit bakgrund.

    http://data.fuskbugg.se/skalman02/4df74a3c83fe9_IMAG0019.jpg

    Felet uppkom igår efter användning sedan onsdagen förra veckan. Problemet löste sig med en omstart av telefon. Alltså via "Starta om" och inte "Stäng av". Mjukvaruproblem garanterat.

    *edit*

    HTC hävdar att det är DOA och bör reklameras till återförsäljare då det är hårdvarufel.

    "Jag rekommenderar att du går tillbaka till din återförsäljare och ber dom DOA telefonen, eftersom detta är ett hårdvaru fel. Med DOA menas att din telefon inte var funktionsduglig när du köpte den. Förklara problemet för dom och visa gärna bilden som du visade mig."
     
    Last edited: 14 jun 2011