[CM7-nightly] Visar numera 100% vid fulladdat batteri

Diskussion i 'Nexus S - ROM-filer och utveckling' startad av PatricF, 14 jun 2011.

  1. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Till min förvåning när jag vaknade imorse så stog det "Charged 100%" på min lilla Nexus S. Igår kväll så hade jag precis flashat in den senaste nightlyn av CyanogenMod 7 så det verkar som dom har fixat så man slipper se att det bara är 97% som är laddat egentligen :)

    Jag har inte läst i några changelogs än så det kanske bara är min telefon som har buggat men det har aldrig stått något över 97% på min Nexus S.

    Skönt tycker jag eftersom jag inte bryr mig om den bara kan laddas till 97% för att inte förstöra batteriet, då är den alltså egentligen 100% eftersom det inte går mer.

    Är det fler (som kör senaste nighly) som ser 100% vid fulladdat batteri nu och vad tycker ni om det?

    EDIT:

    Jag kör #102 just nu.
     
    Last edited: 14 jun 2011
  2. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Eller så körde du en wipe battery stats i samband med flash, vilket kan ha resulterat i 100% :P.

    Jag hade 100% igår innan jag gick och la mig. Jag ska ladda den till 100% idag igen. Så ska du se att det fungerar på stock med (och som sagt, utan push-laddning)
     
  3. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Kör 101 o för mig är det som vanligt. Jävligt bra batteritid dock, 11h utan ström varav 1h musik och 1h 3g-surf och ändå 70% kvar! Galet! Android system står för 11%!

    Redigerar det här inlägget med att batteritiden är fan sinnessjukt bra med CM7 n101. Har aldrig kört CM7 förut, men ändå. Galet!
     
    Last edited: 14 jun 2011
  4. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Nej jag har faktiskt aldrig kört en wipe battery stats på denna telefonen någonsin. Har aldrig laddats över 97% innan och som i vissa andra trådar så är det av säkerhetsskäl blablabla men efter jag flashade in senaste nightly så ladda den upp till 100%, men som sagt kanske bara är min telefon som är knasig.
     
  5. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Läs lite på batteryuniversity (även denna är intressant) så förstår ni hur laddning av batteriet fungerar. Normalt laddar man upp till max för att sedan sluta ladda tills den når exempelvis 90% för att då börja ladda upp mot fullt igen. Denna cykel upprepas sedan tills man drar ut laddaren. Hur mycket laddning batteriet har när man drar ur den är alltså beroende på när i ovanstående cykel man drar ur laddaren.

    Att man gör detta är för att li-ion-celler inte mår bra av att hållas i maximalt laddade. Deras livsläng förkortas avsevärt mycket snabbare då och det kan även vara farligt under längre tid.
     
  6. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Ser du på datumet så skrevs det för 6 månader sen så han hade nexus s då och galaxy nexus nu.