Gjorde helt klart rätt val att skaffa X10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av tlubtu, 15 jun 2011.

  1. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Köpte min X10 när den släpptes förra påsk. Har inte ångrat mig. Visste att telefonen släpptes med 1.6 och därför har jag aldrig gnällt över "sena" uppdateringar som en del har beskyllt SE för. Efter 2.1 så blev det en ännu bättre telefon. Sedan har den ena förbättringen efter den andra dykt upp. Dual touch och nu 2.3. Valde mellan X10 och HTC Desire som så många andra och valet föll då på X10. Mitt val bekräftades ytterligare när nyheten om att Desire troligen inte kommer att uppdateras till 2.3 officiellt dök upp häromdagen. Nu har ju kanske detta egentligen inte så stor betydelse då man kan roota och köra in vilken custom rom man vill i båda dessa telefoner, men med 2.3 i X10 så kommer jag troligtvis inte att behöva varken roota eller lägga in custom roms längre. Det är i alla fall vad jag hoppas.

    När Arc:en presenterades blev jag självklart sugen på att byta men med 2.3 i X10 kommer jag inte att byta före nästa årsskifte. Ser fram emot SE:s kommande lurar i framtiden. Tummen upp!

    (Kanske osar lite fanboyism om mitt inlägg... det bjuder jag på! :innocent:)
     
    marie006 gillar detta.
  2. echomac

    echomac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Note 8
    Håller verkligen med !

    Körde in TripNMiUI FroYo 2.2.1 , allt funkar till 100% , har inte haft en enda FC sedan jag lade in den vilket var för någon vecka sedan :-)
    Innan dess hade jag FreeX10 beta 4 Rom'en vilket funkade oxå bra men fick en hel del FC efter ett tag.
    Nu kan man luta sig tillbaka o invänta 2.3 från SE...
     
  3. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Nä, jag håller med i mycket du säger.
    Flera i min bekantskapskrets tycker X10 suger och har Desire som de tycker tvärtom är bäst. Men jag tycker att både Desire och X10 är bra och jag ångrar inte mitt val av X10.
    Det jag har saknat är Flash-stöd, men det kommer vi ju få nu med gingerbread. Och att prestandan ska vara så mycket bättre med Froyo har jag inte lidit av.

    Valet föll på X10:an för att den har bättre kamera och större skärm än Desire, och det har jag ännu inte ångrat. Nu när vi får gingerbread så tycker jag att X10:an i slutändan blev ett bättre val än Desire faktiskt.
     
  4. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det finns alltid något att klaga på på alla telefoner. Men jag är riktigt nöjd med min X10. Det har kommit nya trevliga saker lite då och då. DT, GB och det faktum att man kan ta bort originalskyddet på displayen och få en bättre känsla även där. Är min trevligaste telefon hittills.
     
  5. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Nu verkar det ju som att Desire får 2.3 trots allt. Undrar var HTC hållet på med? Dom velar fram och tillbaka. SE har åtminstone bara "velat" åt ett håll... rätt håll! ;-)
     
  6. Mupster

    Mupster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 5
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    Rätta mig om jag har fel nu... men sa inte SE också att 2.1 skulle bli sista uppdateringen för oss? ;)
     
  7. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tror dom nämnde något om det ja, men så många klagomål som dom fått om att man ska sluta köpa deras mobiler om dom inte ger en uppdateringar, min x10 kostade väll 5k när jag köpte den förra året i april..
     
  8. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jodå du har rätt, SE sa att 2.1 var sista sen kom de med att Gingerbread skulle komma. I HTC's fall så sa de att det skulle uppdatera till 2.3 sen tog de tillbaka och sa att det inte gick pga för lite minne på telefonen att ha 2.3 samtidigt som de har sense sedan sa de igen att 2.3 skulle komma ändå så de har velat lite fram och tillbaka och se har bara velat framåt ;)

    Sent from my Sony Ericsson Xperia™ phone
     
  9. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    jag kan nästan garantera att klagomålen inte är faktorn till att vi får 2.3 utan likheten mellan X10 & ARC och den minimala kostnaderna är Anledningen. Kolla bara på alla x10Mini /Pro & x8 ägarna va de klagar och de blir utan uppdatering pga svårigheterna och större kostnader.. Så detta med att de uppdaterar till 2.3 för att några nördar (inklusive mig själv) klagar och hotar med att sluta köpa SE produkter är inte Anledningen vi är bara små sandkorn i öknen. Tror mer att det är ett PR trick för att få oss själva att klappa oss på axeln och tycka att SE är bra som lyssnar på sina kunder.

    Sen sa väl Rikard att "vi har hört er hela tiden och har jobbar på en uppdatering" bla bla någonting och det säger juh inte att de gör 2.3 för att vi klagar utan bara att de hört oss och har funnit en lösning till uppdatering ?

    Sent from my Sony Ericsson Xperia™ phone
     
  10. Foxy

    Foxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    MEN :P minisarna skulle ju kunna få 2.3 nu när xperia mini och pro släpps men det är det inget sagt om :eek: SE tycker väll inte det är värt att anstänga sig när det ändå är budgettelefoner :money:
     
  11. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vill inte komma in & låta dryg men uppfattar jag er rätt, har ni fortfarande bara 2.1?

    Har haft Hero & den stannade ju på 2.1 & jag led av avsaknad av flash.

    Köpte Legend som släpptes med 2.1 men snabbt uppdaterades till 2.2, den stannar nog där men jag fick ju flash.

    Kör Desire S nu.
     
  12. Foxy

    Foxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    x10 släpptes med 1.6 med löfte om 2.1 som sedan släpptes i höstas. SE gick sedan för någon månad sedan ut och sa till allas glädje att vi skulle få 2.3 som nu förhoppningsvis kommer snart :cool:
    Men det är många som tröttnat på 2.1 och skaffat custom ROM som det finns gott om, själv har jag CM 2.2 atm :)
     
  13. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    nopp de är uppbyggda annorlunda mitt va dagens mini/Pro är vad jag har förstått det som.

    Sent from my Sony Ericsson Xperia™ phone
     
  14. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag tyckte ju att 1.6 sög nåt otroligt & tyckte synd om er. 2.1 var ju ett stort steg men led ju av detta med att inte kunna lyssna på spotify & göra annat samtidigt, typ surfa. Hackade ju som satan.

    Ni verkar ha ett stort tålamod måste jag säga :)
     
  15. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tålamod är det som kännetecknar en X10-ägare ;)

    Ärligt så vet man inte vad man saknar förrän man provat själv.. o_O och det har iaf inte jag gjort. Ska bli trevligt med GB.
     
  16. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag kör Spotify och gör annat samtidigt. Hackar inget för mig. Så något stort tålamod behöver jag inte. Däremot kan det vara tålamodskrävande att lyssna på htc-ägare... ;)
     
    Last edited: 16 jun 2011
    gvkrist och marie006 gillar detta.
  17. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    He he, jag bryr mig inte om märken :)

    Det där med att spotify hackar i 2.1 gällde Hero & Legend för mig. Sen såg jag forumunlägg från X10 ägare som klagade på detta men det kanske inte gällde alla.

    Det råder dock ingen tvekan om att lurarna av någon anledning fick slita mycket ont med spotify i 2.1, med 2.2 så gick det lättare.
     
    Last edited: 16 jun 2011
  18. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag kör sporify och surfar samtidigt. Det går alldeles utmärkt. Jag har spelat på mobilen också, samtidigt som spotify går i bakgrunden, inga problem det heller. Däremot saknar jag flash-stöd.
     
  19. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Fanns ett fel i Spotify tidigare som rättades till.
    Detta gjorde att en del x10ägare fick hackande musik.

    Däremot var det fler på x10 mini-delen som hade problemet.

    // A
     
  20. AndreasE

    AndreasE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER


    Fast vi har sluppit köpa tre olika lurar iallafall för att gå från 1.6 till 2.3 ;)