Sensation, ofrivilig systemomstart och andra buggar.

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av zinoelgato, 11 jun 2011.

  1. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Min har heller inte strulat ännu på något sätt! :)
     
  2. UkuleleSolen

    UkuleleSolen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har haft min en vecka också.
    Tycker jag har dåligt med batteritid. Men det beror nog mer på diverse appar jag har som ligger och synkar till höger och vänster i bakgrunden.

    Annars kommer jag inte på något negativt med mobilen. Jämfört med Desire tycker jag skärmen är mycket lättare att läsa från i sol-ljus. Är väldigt nöjd med mitt köp.
     
  3. Flink

    Flink Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon annan som har haft problem med låsskärmen?
    Nedre halvan av skärmen var helt svart, och "ringen" och ikonerna var förskjutna till övre halvan av skärmen. Det gick inte att dra ringen för att låsa upp, utan man fick dra från där den borde sitta, dvs där skärmen var helt svart för att det skulle fungera.
    En omstart senare så var den som vanligt igen.
     
  4. Philip5

    Philip5 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har också haft min Sensation i en dryg vecka och jag har inte heller haft några problem med min. Visst minskar mottagningen av wifi om man prompt måste hålla handen kupad över hela översidan på luren men så håller i alla fall inte jag min lur. Jag har gått från Hero till Sensation och lyftet är hur stort som helst. Lite ovant i början att luren är större men det vänjer man sig snabbt med och jag stör mig inte heller på den i fickan.

    Jag gillar Sense och tycker Sensation är mycket snyggare än SGS2 så det var mina två främsta argument för att välja Sensation före SGS2. Att sedan SGS2 kanske är lite snabbare här och var i benchmarks och liknande tycker jag inte tar något ifrån att upplevelsen av att använda Sensation ändå är fantastisk så här långt. Jag har i alla fall inte ångrat mitt val.
     
    Last edited: 18 jun 2011
  5. caesar

    caesar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    En likasinnad! Jag har också gått från Hero till Sensation, mycket pga Sense, snyggheten och robustheten. Storleken tycker jag inte är något problem, som jag var lite orolig för innan.

    Mvh
     
    the_wanderer och Philip5 gillar detta.
  6. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 183
    Mottagna gillanden:
    1 502
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Har haft min nu sedan starten och har hdn också med gillar sensationen som fungera kanon, inga problem alls med den
     
  7. Speedmaster

    Speedmaster Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag får streck/linjer på vissa widgets (nyheter & väder, sr, youtube, meridian, apps organizer, m.fl.). Det ser ut som störningar,flimmer, det pixlar till med streck över dom. Någon annan med samma fenomen?
     
  8. davidguate

    davidguate Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag får dem också, läste på xda att det är nåt att göra med det nya upplösningen, widgetarna är inte optimerad till upplösningen. Det ska fixa sig med en uppdatering.

    Sent from my HTC Sensation
     
  9. Speedmaster

    Speedmaster Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ok, tack för info. Jag överlever så länge :)
     
  10. dwiz

    dwiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har funkat felfritt fram tills inatt. Den var färdig laddad igår kl 21, efter det så spela jag min game dev story i ca 40 min. Sen vaknar jag 3 på natten av att den pep och hade 4% av batteriet kvar.
     
  11. the_wanderer

    the_wanderer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Försker köra spelet Cordy på min Sensation, det hade fått bra res. samt att de va rätt snyggt, laddade ner och installerade inga problem, starta upp och kunde springa omkring men så fort jag hoppade in genom ngn dörr och leveln började laddas så hängde det sig. installerat om det ett par gånger och startat om telefonen men nu kommer jag inte längre än att det laddar startsidan och hänger sig där, någon som fått Cordy at funka på sin? funderar på om det är spelet lr mobilen...
     
  12. jebediah

    jebediah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Låter mer som att det är spelet som möjligtvis inte riktigt funkar till dual-core. Samma problem inträffade i IT världen när den första Dual-Core CPU'n släpptes :) Har du testat spelet tidigare på en annan telefon? Och funkade det då felfritt?
     
  13. Totoro

    Totoro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Se http://www.cordythegame.com/?page_id=27&mingleforumaction=viewtopic&t=21 Fler som har problem. /m
     
  14. Totoro

    Totoro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis vad jag har upplevt också. Har hänt ett par nätter att mobilen piper till mitt i natten pga dåligt batteri fastän batteriet har varit bra uppladdat innan jag har lagt mig. Väldigt mystiskt. /Mi
     
  15. Gustaf87

    Gustaf87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22
    Har haft min telefon i lite mer än en vecka nu och är mycket nöjd. Var riktigt ovant i början med storleken då jag haft en Hero innan. Man känner av att det sitter en dualcore i då man har många program igång samtidigt och hoppar imellan. Har inte alls haft mycket buggar, hade räknat med att få många fler med tanke på att skärm upplösningen och proccesorn är så pass ny teknik och inte alla hunnit med att uppdatera apparna för den tekniken men det fungerar riktigt bra.

    Har en riktigt konstig bugg med Gtalk dock. Fungerade kanon i början men nu går det inte att starta programmet, då jag startar det så flimmrar det till och inget mera. Riktigt konstigt. Batteritiden är väll ingen större skilldnad motför i heron men det var inget jag hade räknar med heller. Det man saknar är väll tillgång till tegra butiken. Någon som kanske vet vart man kan få tag på dom spelen? Inte sökt någonting än heller.

    Är annars hur nöjd som helst än så länge, kanske inte riktigt vant mig med storleken riktigt än men det är det minsta problemet.
     
  16. Mrmuppen

    Mrmuppen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat mer med kameran nu, för mig är det konsikvent så att när den slår på LEDarna och man tar kortet så lyser de ju upp lite starkare i det ögonblick man tar kortet, då startar telefonen om!

    Kan det kanske röra sig om ett spänningfall pga belastningen på batteriet? Det blir ju en ganska hög belastning under en kort stund så..

    Kan nån mer testa just detta att ta kort i ett rätt mörkt rum med blixten på och se om samma sak sker?
     
  17. Steve

    Steve Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du kollar batterianvändningen kanske du kan se om det är något program som utnyttjat batteriet oväntat mycket.
     
  18. bubbenboy

    bubbenboy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft min sensation i ca 2 veckor nu och i början när jag satt och la in program och lekte med den som mest så stängde den av sig några gånger men har inte haft det problemet nu på en vecka under normalt användande. Det enda som stör mig lite är att det är svårt att lägga över programmen på sd-kort. När jag går in på hantera program och ska flytta till sd-kort så står han och "beräkna" en bra stund och sen börjar det rulla siffror ett litet tag. Sen trycker jag på "flytta till sd-kort". Ibland funkar det och ibland inte. Kan få göra om det 2-3 ggr ibland innan han flyttar. Förrutom det här problemet så är jag kanon-nöjd med telefonen.
     
  19. Philip5

    Philip5 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Händer inte för mig och jag har aldrig varit med om någon ofrivillig omstart. Nu när jag särskilt testade ett gäng bilder med blixt. Har ett nästan fulladdat batteri när jag testat.
     
  20. Ionleg

    Ionleg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Har haft en Sensation i nästan två veckor. Hade en rootad Desire innan.
    Är väldigt nöjd, har inga problem.
    Använder den i jobbet, ringer, mailar, SMS:ar, kör bluetooth med headset och bil. Lyssnar på musik och surfar en hel del. Kör pushmail med Exchange.
    Kör swiftkey för mail och SMS. Klart bästa tangentbordet för Android.

    Ang. batteritid gäller som förut laddning varje natt, annars verkar batteritiden aningen bättre än på Desire.

    Valde den i jämförelse med SGSII till förmån för Sense och byggkvaliten.
    Är också nöjd med skärmen, gillar upplösningen. Samsung skärm har bättre tryck i färgerna, men inte gorillaglas.
    Vi har nu 5 st desire här på jobbet och ingen har det varit problem med. Stor skillnad förr när vi hade Nokia, SonyEriksson, det var alltid nån lur på service.

    Är så nöjd att jag ska köpa fem stycken till så att kollegorna får en varsin. :)