Hur länge räcker era batterier?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av fleischer444, 25 jun 2011.

  1. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur länge räcker era batterier på Sensation? Installerade JuiceDefender Ultimate och har ställt in den på uppdatering av bakgrundsdata var 5min och nu har telefonen varit på i 31 timmar och jag har 30% batteri kvar enligt Battery Indicator Pro.

    Än så länge är det en possessiv överraskning eftersom jag knappt fick ut 14 timmar på min desire.

    Kan tillägga att användningen har varit ganska lätt. Lite surf några SMS, Twitter och ett par foton. Inga spel eller film.
     
  2. Gnaget

    Gnaget Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Batteriet har varit väldigt bra om man jämför med min X10 mini som jag hade innan. Jag har surfat, spelat spel osv.
     
  3. TrueDesire

    TrueDesire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    laddar min ca 2gånger per dag, då jag använder den rätt frekvent, ibland 3-4
    rekord på den är ca 26timmar.
     
  4. Hellboy

    Hellboy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har stängt av skärmen (dvs 0%), skruvat ned uppdateringarna och använder mest WLAN. Ringer halvsällan men får inte ut mer än en halv dag ur batteriet ändå. Helt kasst. Förutom det så är mobilen helt underbar, hade N1 innan och letat efter en värdig arvtagare.
     
  5. Hellboy

    Hellboy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu när min Sensation är tillbakaskickad och jag väntar på att få den fixad, eller att få en ny, så kör jag min gamla N1 igen. Det som slår mig är batteritiden, samma användning - exakt samma inställningar men batteriet räcker dubbelt så länge på min 1,5 år gamla N1. Det är förvånande. Jag hoppas att jag hade fel på batteriet i Sensation som jag skickade tbx.
     
  6. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmm.

    Jag kör utan problem i 2 dagar mellan laddningarna.
     
  7. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Brukar anvænda den aktivt och håller væl från morgon till kvæll precis.
     
  8. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Batteritid verkar hänga samman med mottagning. Batterier dränerades snabbt när jag var på landet. I stan håller den utan problem i 24 timmar.

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  9. strv103c

    strv103c Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har använt min 3 dagar gamla Sensation i 8 timmar och nu är det redan dags att ladda upp den igen.Jag är inte imponerad av batteritiden men så är jag ju en noob när det gäller android efter att ha ägt den i bara tre dagar. Ska prova Juicedefender.
     
  10. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det där gjorde min kväll, herrejävlar...
     
  11. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hahaha, ja epic fail... :)

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  12. typengan

    typengan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jadu, som det är nu så drar den cirka fem procent var tionde minut. Borde nog ringa support för köpte skiten igår, helvete!
     
  13. Gurk

    Gurk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tog ur min telefon ur laddaren för precis en vecka sen och nu är det 40% kvar av batteriet.

    Pratar alltså om min 200:- telefon som jag köpte för att ha medans min sensation är på service. Smärtsam påminnelse om hur det var förr i tiden vad gäller batteritid.
     
  14. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Ha ha , det var tider det. Gamla SE K810 räckte det att ge lite "mat" en gång i veckan så var den nöjd, trots ganska flitigt användande. Däremot började eländet när jag fick min Nokia N82 på jobbet. Den jäkeln var som en köttätande växt och vrålade "feed me" varenda kväll ;)
     
  15. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Upplever ungefär samma med min. Har du fått tillbaka telefonen ännu? Har också fungerat på att reklamera min på något sätt..

    Idag har jag gjort slut på batteriet 2 ggr. Har kanske pratat i telefon totalt en halvtimme, lyssnat på musik 1 timme och surfat minimalt och kollat några mail. Alla uppdateringar är ställda med batteriet i åtanke.

    Jag hade HTC Desire tidigare, den höll alltid en hel dag inkl betydligt mer användande än så. Med CM7 tom. 1,5 dagar.
     
  16. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Säger som jag brukar säga, Android är ett mysterium vad det gäller batteritid.

    Är inne på min tredje & jag slutar aldrig att förvånas.

    Min Desire S drar åt skogen för mycket i standby & jag vet inte varför utan väntar på uppdatering. Vissa andra med samma lur har bra batteritid.

    & som sagt, jag är en van androidanvändare som har Järnkoll, trodde jag :)
     
  17. Gustaf87

    Gustaf87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22
    Har samma problem, batteriet blir slut på en gång. Heron var mycket bättre i jämnförelse. Får nog vänta på uppdatering eller agusti då man kan slänga in vilken rom som helst
     
  18. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Shit, vilken skillnad. Med vetskap om ovan så när jag skulle vara borta minst 20 timmar utan ladd-möjligheter så satte jag över displaystyrka till manuell (minsta av de tre stegen på widgeten) och ökade enbart vid behov. Stängde även automatisk bakgrundssynk.

    Med dessa två enkla förändringar så klarade jag 24 timmar med 30-40% kvar! Använde ändå telefonen en hel del. Synkade mina två mailkonton flera gånger, tog massor med bilder, filmade, lyssnade på musik i kanske 2 timmar mm vardagligt användande.

    Tror det är någon form av bakgrundssynk som är totalbuggig i vissa konfigurationer som suger batteri som bara den. Alternativt så tar auto displaystyrka sjukt mycket.

    Kan man förresten (kanske via ngn app) ha automatisk displaysstyrka fast alltid typ 20% lägre än HTC default?
     
  19. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har Desire S & nåt sånt problem har jag också, med mobil data avstängt så gick den i över två dygn när jag var i Italien, detta trots en del GPS, foto samt nån timme wifi om dan.

    Normalt så laddar jag den två ggr per dygn men ok, jag är en mycket tung användare :)

    Det är min tredje Android & jag jämför med de andra som drog mycket mindre i standby med samma synkning igång...
     
  20. Favre0811

    Favre0811 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite för att slippa starta en ny. Tänkte köpa ett extra batteri på Dustin då jag antar att det är ett original batteri, HTC BATTERI BA S560 - SENSATION - Produktinformation , men undrar vart man får tag i en laddare till den? Vill ju kunna ladda den medans jag använder telefonen så att man bara kan byta ut batteriet om det ena skulle ta slut. Alltså inte behöva ha den i telefonen för att kunna ladda batteriet.