Galaxy Gio,spökande touch!?

Diskussion i 'Galaxy Gio' startad av jimpa77, 3 jul 2011.

  1. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Köpte mig en Gio i fredags,och har märkt att ibland så är det precis som att man trycker på "snabbknappen" för sök,inställningsknappen(den längst ner till vänster) Det händer oftast när man surfar att helt plötsligt så vibrerar den till och markerar för att skriva in en ny webadress.Och så kan det bli ett par gånger på raken.Det händer inte jämt men tillräckligt ofta för att det är irriterande.

    Det kan även hända när man är i menyn utan att man är i närheten av knappen att den helt plötsligt vibrerar till och vill göra en sökning på google.

    Har lagt in Gingerbread 2.3.3 och trodde först att det var en bugg i den njukvaran men efter att ha provat ett par andra Froyo 2.2.1 utan att felet försvann så borde man kunna utesluta mjukvaran.Nån annan som vart med om samma fel?
     
  2. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    har en galaxy gio också. har lagt inn gingerbread idag och har inte märkt något. kanske råkar du trycka på adress fältet???
     
  3. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER


    Nej då,det är nått som spökar i min.När jag använder minin så blir det aldrig såhär.Men jag märkte att avaktiverar jag auto rotation så försvinner problemet för mig på gion.

    Hittade en med liknande fel som mig: GIO: Weird behaviour with WAP/GPRS

    Han nämner nått med kalibreringen så skakar den blå cirkeln fast han har den liggandes på plant underlag.Det gör den på min gio men också på minin.
    Märkte dock att om man höll i telefonen plant så kunde jag få cirkeln att sluta skaka som den gör.

    Får se vart detta slutar...
     
  4. csidroid

    csidroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    gå in på inställningar och tryck på: kallibrera horisontelt
     
  5. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Det har jag gjort,en konstig sak är att detta problem bara dyker upp när jag har 2G täckning.Har inte hänt nån gång när jag har 3G täckning.

    Testade precis nu när jag har 2G täckning och klent batteri med 19% kvar just nu och självklart så vibrerar den till och skickar fram qwerty tangenbordet ett par gånger.
    Detta fenomen är också bara när jag surfar med webläsare,dolphin eller den inbyggde browsern spelar ingen roll.Samma irriterande fel ändå,även när jag använder blockets app.

    Sen när man är på jobbet där det är 3G täckning jämt så lyser detta fenomen med sin frånvaro.