[ROM] [GingerBread] CyanogenMod 7.2.0-RC0 INOFFICIELL "nightly" [2012-02-01] [Gen2]

Diskussion i 'ZTE' startad av kallt_kaffe, 20 maj 2011.

  1. HOAP

    HOAP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Samma App2SD som du har nu borde funka på CM7 också. Men jag har inte provat då 300MB räcker gott och väl för de appar som jag använder.
    Gällande att spara "saves" så rekommenderar jag dig att ta en titt på titanium backup som låter dig spara och återställa appar inklusiva data(saves, inställningar,etc)
     
  2. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ny version i första posten. Observera att de tidigare släppta kärnorna för överklockning, resp AHB överklockning INTE skall användas ihop med 2011-07-02 eller senare av CM7. Gör man det så kommer plattan inte att boota.

    2011-07-02 och senare har överklockbar kärna inbyggd från början och jag kommer att lägga upp en variant med AHB överklockning senare.
     
    Dreach och Mr_john gillar detta.
  3. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Fungerar helt ljuvligt! Tack!

    Sent from my V9 using Tapatalk
     
  4. Delarium

    Delarium Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    kallt_kaffe:
    Har lagt in dagens release och det gick bra. Dock är market helskumt, hittar väldigt lite appar. Hittar inte tex. Aftonbladets app. Inte heller Länsförsäkringars, eller skype. Har haft detta på Lighten tidigare. Vad gör jag för fel? Får upp en massa annat, mycket asiatiskt.
     
  5. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ny version i första posten + AHB överklocknings update.
     
    Dreach gillar detta.
  6. cadwal

    cadwal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har ett litet problem efter installation av CM7 och det är att det bara går att dra fram notifieringsfältet i landskapsläge, inte i porträttläge.

    Hittar ingen inställning för det?

    Är det väl framme så går det att vrida tilllbaks till porträttläge och pilla i fältet, men det går inte att stänga det utan då får jag rotera tillbaks igen till landskap.
     
  7. curse

    curse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Testa kallibrera skärmen. Jag hade det problemet när jag uppdaterade en ny ZTE Light till original 2.2, konstigt nog har det aldrig varit något problem på kallt_kaffes varianter för mig. Bara original :-)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  8. cadwal

    cadwal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej, det hjälpte inte.

    Har tittat lite med Pointer Location i devtools och till synes så är det något fel på offseten, speciell i vad som är toppen i porträttläge, men även litegranna i högerkanten/toppen i landskap. Sedan verkar den inkludera hela ytan bakom knapparna i vad som mäts.

    Så vill jag stänga notifieringen så funkar det faktiskt om jag börjar dra nere under knapparna ...
     
  9. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag har haft liknande problem som dig, men då har alltid en "Screen Calibration" och sedan omstart hjälpt.

    Sent from my V9 using Tapatalk
     
  10. cadwal

    cadwal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hm, nya försök med en spets vid kalibreringen samt att slå av och på, inte bara en reboot fick det att fungera bättre.

    Lustigt nog så uppstår det där med att jag får börja under knapparna för att stänga _andra_ gången jag öppnar notifieringslistan. Första gången så gäller nederkant på skärmen men inte efter det.
     
  11. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    En fråga till Kallt_Kaffe:

    Jag såg att det nämnts någonstans tidigare men jag tror aldrig det fick något svar...

    Finns det möjlighet att få tillbaka det "mindre" original tangentbordet (i gingerbread), kanske som en flash-bar zip?

    För visst var det så att du petade in ett tangentbord som är "större" än i original? Eller är jag ute och cyklar nu?
    - Känns som att det nu tar rätt mycket plats i liggande så att man knappt ser var man skriver...
     
  12. larreva

    larreva Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu när kärnan finns att leka med; går det äntligen att fixa så att wifi inte kopplar ned vid screen off?

    Testat flera appar för detta och den enda som hjälper äter batteri så inåt helvete.
    Måste vara fler än jag som stör sig på detta?
     
  13. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Nja, det är nog som de ska vara nu. Höjden blev för låg tidigare eftersom vi köra WVGA med mdpi(160) mot det mer vanliga hdpi(240) som brukar användas vid WVGA på telefoner. Jag kopierade overlays från andra tablets och där hade man korrigerat höjden vilket är förklaringen till att tangentbordet blev högre. Personligen gillar jag det större tangentbordet bättre.

    Det du kan testa är att ersätta system/app/LatinIME.apk med motsvarande fil från CM7 för ZTE Blade. Det borde ge dig den lägre tangentbordslayouten igen.
     
    gosa gillar detta.
  14. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Du är inte ensam om att störa dig på detta. Dessutom stör sig nog i stort sett alla ZTE Blade ägare på detta och till ZTE Blade har vi haft källkoden länge men ingen har lyckats lösa detta ännu tyvärr.

    Källkoden till kärnan och även till CM7 finns här: https://github.com/kalltkaffe

    Du för jättegärna försöka luska lite i det. Om du hittar en lösning så gör du många ZTE Blade och Light ägare glada.
     
  15. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Ahhh... ok. Trodde det fanns ett original någonstans... Nåja - ska testa om det funkar med Blade-versionen.

    - Tack!
     
    Last edited: 4 jul 2011
  16. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Den sista version med gamla tangentbordet borde varit 20110531 men den är spärrad eftersom någon på microsoft ansåg att den innehöll saker som tillhörde dem. (Lite lustigt faktiskt, antar att det var någon som försökte jobba dagen efter en blöt personalfest som klickade snett)

    Men om du tar LatinIME.apk från 20110529 versionen som borde det också funka: update-cm-7.1.0-RC0-V9-KANG-signed-20110529.zip
     
  17. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Nu när cm7 har inbyggd overclock behöver man alltså bara uppdatera cm7 och inte flasha overclock kernel då den redan är inbyggd, vhar jag fattat rätt?
     
  18. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Funkade fin-fint det där... fick lite "hicka" när jag gjort bytet, startat om och inte kunde få fram tangentbordet alls men efter en justering av "rättigheterna" med hjälp av root explorer så blev det bättre.

    - Tack igen!
     
  19. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Det är korrekt uppfattat. Däremot måste du fortfarande flasha en gång extra om du vill ha AHB-överklockningen, som finns som separat fil i första posten.

    - Se bara till att ROM-en är från 2 juli eller senare och att AHB-överklockningen har vmsplit i namnet.
     
    Last edited: 4 jul 2011
  20. Dikkie

    Dikkie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    590
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Vilken skillnad med överklockningen! I webbläsaren, gmaps och spotify! Helt fantastiskt! :) Tack!