[ROM] [GingerBread] CyanogenMod 7.2.0-RC0 INOFFICIELL "nightly" [2012-02-01] [Gen2]

Diskussion i 'ZTE' startad av kallt_kaffe, 20 maj 2011.

  1. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    825mhz är 100% stabilt för mig. Börja på 806 och gå uppåt vettja. det gjorde jag.

    Dock kör jag 806mhz för tillfället då plattan verkar käka mer ström än vad cigguttaget i en -06 Astra kan mata den med. Den laddas ur (långsamt iofs) även om laddaren är tilllkopplad.
     
  2. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Går inte att säga säkert vad som är stabilt då det beror på varje enskild processor (ingen är den andra 100% lik). Jag kör 787MHz och har hittills inte haft något större problem (se längre ner) med den frekvensen och kommer antagligen att sätta antingen 787 eller 768 från boot. Sedan finns det andra här som har kommit upp över 806MHz och upplever att det är stabilt.

    Jag kan köra lite högre - på 806MHz, men då börjar det krasha och ha sig rätt frekvent när jag använder uppkopplingen.

    Jag skulle bli förvånad om de 700MHz du frågar om (du kan välja 691 eller 710MHz) överhuvud taget ställer till med problem för någon. Skjut lite högre och prova 729MHz, 748MHz eller kanske till och med 768 som jag tror de flesta borde klara utan problem, men efter det tror jag (min egna högst personliga gissning) att det kan börja balla ur för fler och fler ju högre frekvenser man provar...

    Jag som är lite försiktig av mig gjorde något i stil med det här:

    710MHz - 10 minuter i Stabilitytest
    748MHz - 10 minuter i StabilityTest
    787MHz - 10 minuter i Stabilitytest
    806MHz - 10 minuter i StabilityTest
    825MHz - 10 minuter i StabilityTest
    844MHz - krashade innan jag hann komma tillbaka till "Homescreen" igen, så jag gick ner ett steg och körde:

    825MHz - 1 timme i StabilityTest

    Efter det så gick jag in på lite "vanlig" användning, och trots att jag lyckats bra med StabilityTest så fick jag upprepade krasher när jag uppdaterade apps från Market, kollade posten, etc. etc. Så jag gick ner till 806MHz, och då kunde rulla rätt länge så innan det återigen ballade ur vid användande av internet. (lustigt egentligen... nätverket är många gånger det som börjar bråka när man överklockar datorer för hårt)

    Nu är jag som sagt nere på 787MHz vilket har rullat bra några dagar. Hade förvisso en frysning igår när jag hade MyTracks igång på väg hem från jobbet, men detta är just det enda. (En gång är ingen gång som de säger)
    Kan vara så att jag fortsätter köra 787MHz för att tillfälligt växla ner de gånger jag vet att jag har lite tyngre internetanvändning på gång. (Det är alldeles för roligt att köra NFS Shift med en bra överklockning för att jag ska vilja gå ner för långt permanent)

    Sedan kan man ju alltid fråga sig vad som är 100% stabilt... Du kanske kan pressa upp processorn i 806MHz eller mer och köra så i några veckor, men sedan en dag när du kör applikation "x" så visar det sig att det börjar frysa för dig...

    Överklockning är ingen exakt egenskap (det har man ju fått lära sig från datorvärlden om inte annat) så det handlar om att testa, testa och åter testa.
     
    Last edited: 7 jul 2011
    Palle007, solidtudor, ime95mos och 1 annan gillar detta.
  3. HOAP

    HOAP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Som de flesta andra här säger så är alla plattor individuella så det går bara att testa fram vad som funkar på just din platta.
    Min platta är inte stabil över 748Mhz tyvärr så dumt att börja testa på 800.
    Mer lämpligt är att göra som gosa föreslår och börja testa runt 700(eller ännu längre) och arbeta sig uppåt ett steg i taget. Det sparar på batteriluckan ;)

    Gällande strömförbrukningen så har jag samma problem som du (redan på stock 600Mhz) när jag kör Google Navigation. Och det är inte cigarettändaruttaget som är problemet utan den USB-laddare du har satt i som förmodligen bara ger 500mAh mot 1500mAh som väggladdaren till Lighten ger.
     
  4. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Kan till och med vara så att man har en laddare som säger att den ska ge 1000mAh men inte gör det iaf. NiklasO har en bra tråd om detta, och den gäller oss med Light också, även om tråden handlar om HTC Desire.

    Köpte mig ganska nyligen ett par små "laddpluggar" från Dealextreme som jag tänkte försöka modda till att ge mig de 1000mAh som de är gjorda för att ge. Det blir förvisso inte lika mycket som den medföljande väggladdaren, men det borde ändå ge lite bättre "skjuts" i grejjorna...
     
  5. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag brukar helt sonika vänta ut plattan när jag klockat för högt. Efter runt 1 minut så brukar den starta om av sig självt. Samma sak med ZTE Blade. Förmodligen finns det en watchdog som startar om enheten när inget hänt på en viss tid.

    Å andra sidan med tanke på hur många gånger jag ryckt batteriet när jag flashat saker som inte funkat så verkar batteriluckan tåla en hel del.
     
    Palle007 och Dreach gillar detta.
  6. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Någon som testat denna från samma eBay säljare som säljer skärmskydd, jellycase m.m.? Mini USB Car Charger for 7" Optus ZTE V9 light Tablet | eBay

    Skärmskydden han säljer är det iaf inget fel på och jag tror många andra här handlat en del från just denna säljare.
     
  7. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Jag trodde också det, ända till jag kom hem igår efter 1 timme på cykeln och upptäckte att plattan var stendöd (hade fastnat med skärmen av). När jag senare bootade upp efter att jag ryckt ur batteriet och öppnade Mytracks igen så såg jag att bara de första 10 minuterna av denna timme var registrerade...
     
  8. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    565
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Jag kopplar in laddaren (behöver inte vara kopplad till uttag) så startar den om :)

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  9. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Vad kan jag säga, jag är en obotlig optimist....
     
  10. woundead

    woundead Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Trevlig upptäckt! :D

    Sparar tid istället för att ta loss den från "bokfodralet", ur gummiskalet och sen av med bakskalet för att få tag i batteriet x(
     
  11. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vad använder du för kommando då?
     
  12. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    565
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Det är inget kommando utan ett program som du startar upp ur SDK. Swedroid skrev en artikel om detta... Googla så kommer det upp.

    Sent from my V9 using Tapatalk
     
  13. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Okej tack.

    Edit: hittade direkt, grymt :)
     
    Last edited: 7 jul 2011
  14. Dreach

    Dreach Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Otroligt nice.

    806/806 i performance , tusen tack Kallt Kaffe.

    I AnTuTu vad får ni om ni kör den benchmarken ?
     
  15. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag använder 245-806MHz och får ca 1300 i antutu.

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
     
  16. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Du behöver inte ställa 806/806 om du kör performance, för det läget är alltid fullt ös och med andra ord spelar den lägre frekvensen ingen roll.

    Bättre då att välja något av de andra lägena (On demand, smartass eller likn) så att du iaf spar lite batteri när du inte behöver full kraft...
     
    Dreach gillar detta.
  17. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    565
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
  18. Ahla

    Ahla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det någon anledning att inte sätta den lägsta tillåtna klockfrekvensen till 122 MHz?
     
  19. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om man har den som telefon så kan den eventuellt bli lite långsammare på att vakna till liv när man får ett samtal. Å andra sidan kör jag min ZTE Blade med 122.88MHz som minimum och det funkar bra.

    Själv kör jag med "Smartass" som guvernör och 825 som max och 122 som min.
     
  20. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ny version i första posten. Observera att även AHB överklockningensfilen har uppdaterats då denna release har ändringar i både kärna och android som måste matcha.
     
    netto och gosa gillar detta.