Problemtråd för Spica i5700

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av qrist, 21 dec 2009.

  1. shaq

    shaq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det finns en app som heter Call light, eller nåt sånt. Jag tror den gör vad du beskriver.
     
  2. Lilja222

    Lilja222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis vad jag ville ha. Tack så mycket.

    Lilja
     
  3. Ostkroken

    Ostkroken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    WiFi

    Vet inte om detta klassas som ett fel, men min Spica kan inte ansluta till nät med dolt SSID även om allt som har med kryptering och säkerhetsnycklar är rätt ifyllt.
    Måste köra med SSID't synligt numera i routern, iofs så funkar allting då utan anmärkning
     
  4. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Hos mig funkar det bra med dolt ssid.
    Har det funkat för dig innan och sen bara lagt av?

    /qsecofr
     
  5. Ostkroken

    Ostkroken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har aldrig funkat.
    Har testat och fipplat å mixat, får det bara inte att funka.
    Men varje gång jag gör SSID't synligt så ansluter den direkt utan knussel
     
  6. fader

    fader Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Iphone 15ProMax 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 15ProMax 256gb
    Telefon 2:
    Iphone 12ProMax 512gb


    Köpte en sprillans ny telefon idag, kört Iphone under ett år och ville ha mer.
    Blev en Spica från Mediamarkt, noterade att min version är Cupcake.XXILE och jag tycks inte ha några uppdateringar efter en massa strul med NPA
     
  7. Ostkroken

    Ostkroken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har testat mer nu ikväll å nu ger jag upp.
    Går inte att få att funka med dolt SSID.
    Visar jag SSID så ansluter den på 5 röda sek.

    Hjälp..... någon?
    Har en D-Link 624
    Kör WPA2-PSK samt MAC-Adress filtrering
     
  8. jonaseli

    jonaseli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min version är CUPCAKE.XXIJ5 och det tolkar jag som en äldre version av firmware än vad Berka99 och fader har. J kommer före L i alfabetet.

    Själv köpte jag min för två veckor sedan och har inget annat än strul när jag försökt koppla den till datorerna (en hemma med Win7 x64 och en på jobbet Win Vista x32).
    Hemma har jag inte fått någon kontakt med telefonen från datorn. På jobbet har jag en gång fått till att komma åt SD-kortet så att jag kunde överföra lite ljudfiler men det funkar inte.

    Hemma installerade jag den nya PC-studion som finns länkad i börja av denna tråd, men på jobbet tog jag den som följde med på skiva.

    Idag så har jag avinstallerat CD-varianten av PC Studio, avinstallerade alla Samsungrelaterade drivrutiner som jag hittade via USBdeview. Startade om datorn, installerade nya PC-studio och kopplade in telefonen. Inget vettigt händer. Sökenhet-ikonen i PC-studio snurrar en stund men genererar inget resultat, inget UMS-composite eller telefon. Nada. Utom en liten sak, nere i systrayen (vid klockan) ser jag en USB-ikon. Den dubbelklickar jag på och den rapporterar att datorn inte hittar drivrutinerna till den nyligen anslutna enheten. "Jahapp" tänker jag och letar reda på drivisarna som ligger i Samsungmappen i installationskatalogen. Då det fanns flera kataloger med drivisar satte jag den i "Samsung"-mappen och bockade för att den skulle leta i underkataloger. Detta för att den ska själv hitta rätt alternativt att jag skulle få välja den mest troliga drivrutinen. Då får jag upp följande meddelande:

    De bästa drivrutinerna är redan installerade.
    Eneheten använder den senaste versionen av drivrutinen.
    Okänd enhet.

    Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag har aldrig varit med om något så j-a svårt att få till. Till och med min gamla Ericsson T28 med serieportsanslutnig var en dröm att ansluta. Jag är millimetrar från att sätta en hammare i telefondjävelen.
    Annars är jag mycket nöjd med telefonen, snabb, kul och smidig att nyttja. Men ett helvete att koppla mot en dator...
     
  9. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Kolla om du har masslagring i kryssat.Meny,setting,om telefonen,extra inställninger.
     
    Last edited: 18 feb 2010
  10. sidstyler

    sidstyler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Med Windows 7 64 bit fick jag det att fungera när jag installerade NPS i Vista SP2 läge. Innan dess var det bara tjat om osignerade drivisar och allt ballade ut. Nu ser jag både kort och telefon konstigt nog.
     
  11. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har du lagt till Spicans MAC-adress i routern? Annars kan det ju vara värt att stänga av filtreringen och testa.
     
  12. Ostkroken

    Ostkroken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Självklart är MAC-Addressen tillagd i routern, annars så skulle det ju inte funka bara för att jag gör SSID't synligt ;)
     
  13. jonaseli

    jonaseli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter en ny omgång av- och om installation av Samsungs mjukvara och en total återställning av telefonen så lyckades jag få kontakt mellan dator (hemma Win7 x64) och telefonen. Den identifierar telefonen som en i5700!! :D
    Det enda jag kan göra är en uppdatering av telefonens mjukvara vilket jag vill göra, för att få en nyare, och förhoppningvs bättre, mjukvara i telefonen.

    Själva uppdateringen går bra fram till steg 3, då den ska börja kompilera då det skiter sig fatalt. Får då beskedet att ta ur batteriet fram och tillbaka, utan att starta telefonen koppla in den datorn och via New PC Studion göra en Nödåterställning.
    Det sista funkar inte, då datorn inte hittar en telefon som är avslagen. Testar att starta telefonen och den går igång som den ska men i PC Studio så hittar den bara UMS Composite, dvs USB minnen och när jag försöker göra en uppdatering så går det av förklarliga skäl inte...
    Efter ytterligare en återställning av telefonen så funkar det ändå inte.

    Vad gör jag för fel??? Jag har avbockat "bara masslagring" under "Inställningar - Om telefonen - Extra inställningar".
    Jag har provat olika USB-portar på datorn, men det lirar ändå inte.

    Edit: Några timmar efter ursprunglig post.

    Nu får jag inte ens upp UMS-composite i PC Studio. Det här är fanimig det djefligaste jag varit med om.
    En annan sak, när jag kollar i Lägg till/Ta bort program i Kontrollpanelen så är där 16 Samsung relaterade drivisar och program... 16... Väljer jag att avinstallera PC Studio så är där 15 kvar. Man borde kunna kräva att alla de relaterade programmen skulle avinstalleras när man avinstallerar det program som initialt installerade dem, men icke sa Nicke.

    Saken är den att jag är väldigt nöjd över telefonen i lag, den är cool, snygg, smidig att använda och överlag erbjuder Android en funktionalitet som slår alla telefoner jag haft historiskt. Men att synka den mot datorn lämnar en hel del att önska.
    Näe, nu ska jag testa att synka den mot dotterns XP maskin. Önska mig lycka till...
     
    Last edited: 20 feb 2010
  14. rockshox

    rockshox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har hållt på med PC-studio tills jag är gråhårig och gråtfärdig. Det enda jag lyckats med någorlunda är att göra back-up på bilder, filmer etc. Att försöka uppdatera mjukvaran är en mardröm. Jag har som många andra lyckats få PC-suite att känna av att det faktiskt är en Galaxy Spica ansluten till datorn men vid steg 2 tar det stopp, ingen fil finns att hämta. Jag lyckas dessutom varken synka telefonbok eller almanacka till datorn. Trots att PC-suite känner av Spican.

    Jag märker ju att, efter att ha läst en massa råd och tips, jag inte är ensam med PC-suite problem men man kan ju undra hur Samsung låter något så jävla värdelöst följa med telefonen. Det har ju dragit ner betyget något fruktansvärt och även om jag är nöjd med telefonen i säg självt så kommer jag aldrig någonsin mer köpa en Samsung på grund av allt strul med PC-suite. Totalt jävla värdelöst är mitt omdöme. Vad hände med plug and play? Jag kommer nu gå till Teliabutiken och på mina bara knän be dem uppdatera telefonen.
     
  15. power650

    power650 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Samsung Note10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note10+
    Kan hålla med om att PC-suite är kasst.
    Men angående att synka kontakter mm så står det ju när du ansluter telefonen att det endast går att uppdatera mjukvaran i telefonen. Så varför ens försöka att synka kontakter mm förstår jag ej.

    Tips.
    Använd Google mail med autosynk av kontakter o kalender funkar kanon, så har du alltid en extra backup om något händer med telefonen.

    // Henrik
     
  16. rockshox

    rockshox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det missade jag isf.

    Bra tips. Ska synka de med Gmail istället. Tack.
     
  17. J0nth3

    J0nth3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Varför hackar det när man streamar musik/kollar youtube?
     
  18. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    upplever inga sådana problem.. segt nätverk kanske?
     
  19. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade det problemet tidigare med min Spica, verkade ha med RAM minne att göra.
    Om jag manuellt dödade processer så flöt allt på fint.
    Har inte det problemet längre sedan jag gick över till 2.1, kan ha varit en skum 1.5 grej.

    /J
     
  20. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Många verkar ha haft det problemet när de körde via wifi.