Lg Optimus 3D eller Htc Evo 3D

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av amirali, 8 jul 2011.

  1. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Är jätteintresserad av båda, själv tycker jag Evon ser snyggare ut. Men det viktiga är vilken som är bäst, någon som kan hjälpa :D
     
  2. AndroidFtw

    AndroidFtw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Optimus 3D Fördelar: Lite vassare processor och den är bättre på att visa 3D innehåll. LG har gjort en häftig och användingsbar 3D-app som fungerar som en hub till alla 3D saker man kan titta på. Skärmen är extremt ljusstark och har bra betrakningsvinklar.

    Evo 3D Fördelar: Lite högre upplösning och Sense (om man tycker det är bra) är dom enda fördelarna som jag ser.

    Jag valde Optimus 3D :P
     
  3. draxxx

    draxxx Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Stod inför samma problem som dig. Men jag beställde Lgn igår o den kommer på måndag tisdag.

    Men telefonerna är lika bra i stort sett, den ena är bättre än den andra och den andra är bättre än den första så det är svårt...Men jag fastnade för Lgn av den anledningen den kunde filma Full Hd och den har dual memory :)
     
  4. AndroidFtw

    AndroidFtw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Glöm inte dual channel också :) Dual-core dual-memory dual-channel det blir 3st d! 3D alltså :teeth: Den har både 3D och 3D ;)
     
  5. DJ.swe

    DJ.swe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  6. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    En grej jag tror många glömmer är att på HTC Evo 3D så känns det som att det kommer vara väldigt lätt att repa plasten som täcker kameralinserna, men på LGn så är själva plasten/glaset för linserna nedsänkt lite i bakstycket vilket borde skydda bättre mot repor om man lägger ned telefonen med baksidan nedåt.

    En liten detalj bara men som kan vara rätt så viktig.

    Sen var själva 3D-stödet på LG hur underbart och bra som helst och telefonen är väldigt snabb.

    Jag är fortfarande väldigt kluven gällande de två telefonerna eftersom jag hade problem med min Optimus 3D, men eftersom alla andra som köpt den verkar vara så himla nöjda så har jag börjat fundera på att ge telefonen en andra chans och prova ett nytt ex.
     
  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Personligen hade jag valt HTC. Egentligen av en ganska simpel anledning som egentligen inte har med telefonen att göra, men tycker det är åt helvete att LG leverar en telefonen med 2.2 och inte 2.3, plus att dom inte hållit den utlovade tiden för uppdatering av O2X. Telefonen är säkerligen bra men då LG är den enda tillverkaren som utger sig för att leverera premium telefonen som levererar nya telefoner utan 2.3 så undrar jag hur "premium" deras anställdas kunskaper är.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  8. Verrox

    Verrox Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Äsch, sluta vara så grinig, så galet stor skillnad på 2.2 och 2.3 är det inte, det hade ändå sett likadant ut iochmed att de gör om gränssnittet.
     
  9. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Är absolut inte grinig men är oxå inte färgad av att vara ägare av en LG telefon. Men eftersom du inte verkar bry dig om det är 2.2 eller 2.3 så tycker du alltså att det är ok att LG inte levererar det senaste till sina kunder när i praktiken alla andra gör det(räknar inte in ZTE och andra budget tillverkare). Gingerbread har trots allt funnits i över 6 månader ute på marknaden så LG kan inte skylla på tid. Min personliga åsikt är och förblir att LG inte har fokus på sina kunder utan att få ut så många produkter som möjligt på så kort tid som möjligt.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
    Hitman TheSwede gillar detta.
  10. MrHydrodynamic

    MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men så kostar ju HTCn dryga 1500 mer också. Vad kostar mjukvara och utveckling och licenser? Kan detta spela med? De vill ha ut volym hårdvara och köra mjukvaran senare när det lämpar sig?

    Någon som har andra idéer?
     
  11. Verrox

    Verrox Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Kul för dig, jag är antagligen jättepartisk då då jag har en gammal lg...
    Poängen som du missar är att den största skillnaden med 2.2 och 2.3 är granssnittet, och det gör tillverkare ändå om > det är inte stor skillnad mellan 2.2 och 2.3.
    Då de har sagt att de skall uppdatera den till 2.3 så ser jag inte vart det stora problemet är, folk är för fästa vid android version imho.
    Och det är så galet rent marknadsmässigt sett? HTC hade samma policy för inte så längesedan även fast det får det att se ut som att de bryr sig numera.

    btw, tapatalk signaturer är lame.
     
    Mr_Snarl gillar detta.
  12. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Beställde en Optimus 3D på webhallen tidigare idag! Mycket spänd! :)
     
  13. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Du kommer bli grymt nöjd :)
     
  14. Fimpeng

    Fimpeng Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Klockrent att du sitter o klankar ner på LG för att dom inte har fått ut sin uppdatering än när du sitter med en SE som under grymt lång tid fick för sig att 1.6 allt räckte för att säga att dom hade bäst telefoner...
     
  15. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Förlåt om jag lägger mig i men TS, du kommer nog inte få ett objektivt och välgrundat svar om vilken som är bäst i LG-forumet :)
     
  16. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Haha delvis sant fast vore folk missnöjda skulle de flesta rekommendera HTC ;P
    Sedan från vad jag sett och hört verkar LGs vara mer genom arbetad än HTCs, LGs är lite rushad men inte på hårdvaran, HTC däremot känns som att de typ tagit en parallax skärm och bara slängt på den på en annan färdig mobil, sedan är HTCs låst dock har jag inte en HTC EVO 3D själv utan en LG så allt jag kan säga med 100% säkerhet är att jag är riktigt nöjd med min iaf, mjukvaran skulle behöva lite mer men iom att CM är på god väg lär det lösa sig ganska snart :)