A2SD+ att fungera?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Drappe, 10 jul 2011.

  1. Drappe

    Drappe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    567
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har rootat och flashat in CM7 och fixat A2SD men när jag laddar hem appar läggs de fortfarande på internminnet, är det någon speciell inställning som jag har missat?
     
  2. xziaz

    xziaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Du ska ladda ner appen s2e ifrån market. Ställ in i CM7 inställningar att allt ska läggas på interna minnet, sen startar du applikationen ställer in vad som ska skickas över. Menu + reboot :) så skickas allt över, eller bara starta om den det kvittar. Bara du har appen så

    Lycka till!

    Kom ihåg att vissa saker kommer ta plats på ditt interna minne, det beror på vad appen kräver osv.
     
  3. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Glöm inte att du ska ha en EXT3 partiton på minneskortet - sen ska allt skötas automatiskt.
    (Rom Manager är ett bra program för att göra en EXT3-partition men går bra att göra på datorn med - med rätt program)
     
  4. Nephre

    Nephre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite

    Jag har lite av samma problem men jag kör inte CM7 utan Leedroid vilket jag fastnade stenhårt för. Men samma strul, apparna hamnar fortfarande i internminnet trots en ext3-partition på 1536mb (internminnet sjunker i samma takt som apparna är stora i alla fall). Har testat Reflex S också men samma sak där. Efter ett tips plockade jag hem en terminal och skrev in
    su
    a2sd
    cache2sd
    men det enda som händer är att teminalen svarar med "a2sd: not found" och samma sak med cache2sd-kommandot. Vad gör jag, någon som har ett bra förslag?
    Jag är total noob på detta så håll allting på idiotnivå är ni snälla :P
     
  5. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Det är ett problem som vi som kör iNsertcoin inte har i alla fall.Jag har 118MB ledigt på det interna oavsett hur många Appar jag plockar in i luren.
    Samma sak i sonens lur det fungerar på samma sätt i den, och detta är automatiskt och jag har inte gjort någonting annat än installerat romen med en EXT4 partition på kortet på 1GB.
     
  6. inact_0043

    inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har samma problem med iNstercoin, men jag får inte permission till Android Terminal Emulator :S
     
  7. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Undrar om era SD-kort är låsta i en del mappar? Det är ju enkelt att kolla upp i så fall? Är det ett hänglås på det mesta där så kan det kanske förklara saken?
     
  8. Nephre

    Nephre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nix, inga hänglås någonstans
     
  9. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    du ska skriva

    Kod:
    a2sd cachesd
    om du har tur så ska de fungera ^^
     
  10. Nephre

    Nephre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har testat det också men tyvärr har det inte gett något resultat. Det märkliga är att efter jag har flashat in en rom och kör en restore på apparna så lägger de sig på ext3-partitionen. Men många appar får Force Close så fort man kör dem och så fort jag ska installera något nytt hamnar det i internminnet ist för på ext3 där jag vill ha dem.

    Ska testa insertcoin och elelinux för att se om det funkar på dem men just nu känns det som det kommer bli samma visa igen. Jag måste ju göra någonting fel men jag vete fan vad
     
  11. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jag vet inte vad som är fel tyvärr, allt hade varit såå mycket enklare om jag hade din telefon framför mig :/
     
  12. basse

    basse Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lånar denna tråden...
    Trivs med min Desire, men interna minnet är ju på tok för litet.

    Har ingen lust att roota.

    Har installerat app2sd från market, men problemet är ju att det är så jäkla många appar som inte GÅR att flytta.

    Varför?
    Det är ju inte direkt några "små" tillverkare som står bakom dom värsta minnesslukarna:
    Adobe Flash 12 meg
    Google Maps 12 meg
    Facebook 6,5 meg
    Gmail 5 meg
    Spotify 5 meg
    Market 3,5 meg

    Totalt 44 meg...

    Det står att jag har "147,62" meg totalt, men när jag räknar ihop mina 19 apps som jag har som är "phone only" så blir totalen bara runt 70 meg...

    Vad är det som äter upp mina resterande 77 meg?
    Är det typ Sense och andra default-applikationer som oxå ligger och äter av dom 147 meggen?

    Helt sjukt att man år 2011 ska behöva sitta och räkna megabyte... Så problemet ligger ju snarare i att HTC rökte något konstigt när dom nöjde sig med så lite internminne, än att man råkar ha 44 meg appar som inte går att flytta till SD

    Men trivs ju med min desire, och ser ingen annan anledning att redan byta ut den.
     
    Last edited: 15 jul 2011
  13. Nephre

    Nephre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Förstår det, skulle jag få vägarna förbi Östergötland hojtat jag till och kollar om du kan. Likadant är du välkommen om du skulle ha vägarna förbi Örebro. Men det måste kunna gå att lösa ändå tycker jag, jag får helt enkelt läsa runt lite och se vad jag kan hitta i ämnet.
    Ska testa med ett annat minneskort och se vad som händer. Det är långsökt men jag ska testa ändå
     
  14. inact_0043

    inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Får permission denied på Android Terminal Emulator trots att den är godkänd i Superuser. :P
     
  15. Nephre

    Nephre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det slog mig en grej. Jag har ju kört med den där a2sd-patchen som gör att man man kan flytta appar till sd, även många av dem som inte går att flytta egentligen också (ni vet säkert vilken jag menar). Kan den patchen ha stört ROM:ens vanliga a2sd och att det är därför jag inte fått det att funka som det är tänkt?
    Har precis "avpatchat" och flashat om Leedroid (min favvo än så länge tätt följd av Elelinux) så får vi se om det funkar
     
  16. Nephre

    Nephre Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nepp, det var inte det som var problemet... fan också... Jag vill ju bara att a2sd ska funka ordentligt