Köpa Android - Snarast

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Cim-Inc, 10 feb 2010.

  1. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Vet inte vad jag ska satsa på riktigt.... Har 4000 som gräns just nu (men om jag kan övertalas att vänta till mars så kan jag höja till 5000kr), och jag vet inte vad jag ska satsa på.

    *Acer Liquid för c:a 3600kr (finns det svenskt t-bord? kommer den uppdateras till 2.0/2.1???)

    *Samsung Galaxy 7500 för c:a 2700kr (samma frågor som ovan)

    *Nexus One (samma frågor som ovan) - kan max tänka mig att ge 5000kr för en Nexus.

    *Annat alternativ????

    Behöver er hjälp här!
     
  2. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER


    Nexus one kommer ju redan med 2.1 samt att den är googles "officiela" telefon. Så det är nog störst chans att du får support och nya uppdateringar till den, vet dock inte om svenskt t-bord. Kanske scandinavian keyboard(en app) kommer funka med nexus senare.
     
  3. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

  4. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Kanske ska nämna också att något jag uppskattar hos en mobiltelefon är en ''tunn'' profil (under 13mm tjock/tunn/djup) och att det inte är för mycket ''ram'' runt själva skärmen (allt för att få en så stor skärm som möjligt i en så tajt enhet som möjligt).

    Har noterat att det är möjligt att få en Nexus One via typ tradera.se för c:a 5000kr (om man har lite tur, har sett ett antal gå runt 4800-5200kr).
     
  5. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Kolla runt huvudsidan på HTC Bravo. Den är princip identisk som Nexus One, fast den har lite annan design och har ett mindre "chassi". Släpps någon gång kring mars-april
     
  6. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Frågan är om jag orkar vänta så länge, har precis sålt min blackberry, och tills jag bestämt mig vad jag ska köpa så är jag fast med en gammal Sonyericsson (första modellen med ''färgskärm'' och T9).
     
  7. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Nehee....Ingen mer hjälp här inte :P

    Blir nog en Xperia X10 (vit såklart!!!) annars en Xperia X10 Mini Pro (om prislappen blir vettig) :money::innocent:
     
  8. Rasti

    Rasti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Varför inte beställa en Nexus One på egen hand? Jag får min imorn till en kostnad strax under 4500
     
  9. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    vart har du köpt den då??? (ebay uk? eller ebay usa?) jag måste dock vänta tills det rasslar in pengar på kontot igen (senast den 24:e), har bara 1800kr undanstoppat till just en mobil för tillfället. :sealed:
     
  10. ranting

    ranting Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Kolla i forumet för Nexus One, finns flera trådar för det. Många har t.ex. beställt från Google m.h.a. att använda en UK proxy med leverans till företaget Borderlinx som sedan skickar vidare telefonen hit.
     
  11. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Nexus One är imo lite som iPhone. Lite hajp. Det är i grund och botten en HTC som kommer med 2.1.

    Om du vill ha en, men har begränsade tillgångar, kommer du bli nöjd med en Liquid. Kör 2.1 på min nu så det kommer släppast offeciellt också.

    Men du, och alla andra, gör som de vill :)
     
  12. upnorth

    upnorth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Själv biter jag naglar och väntar på en snyggare och bättre Milestone :P
     
  13. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Kommer köpa en HTC Desire/Xperia X10/Xperia X10 Mini Pro, vilken det blir beror på vilken jag kan lägga vantarna på först :P:innocent: