Bästa budgettelefonen?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av mannyb, 1 feb 2010.

  1. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Som titeln lyder, bästa budgettelefonen just nu? Låt oss säga att 3500 kronor är en övre gräns.

    Acer Liquid är för mig det allra bästa alternativet i den prisklassen just nu. Man kan i skrivande stund få en Liquid för under 3500 kr inklusive frakt, vlket är mycket trevliggt.

    Skall man ner under 3000 kronor så blir det lurigare och man tvingas ofta acceptera operatörslåsning (dock ej ett abonnemang). Alternativen är HTC Tattoo, Samsung Spica och Huawei U8220 (Pulse). Vad tycker ni, vilken är bäst av dessa budgettelefoner?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 688
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    LG GW 620 EVE kan vi väl också inkludera i listan över budgettelefoner, den kostar förvisso strax över 3k, men har QWERTY vilket SMS-fantaster kanske uppskattar.
     
  3. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Jag känner två som har varsin Samsung Spica, och jag är faktiskt riktigt imponerad av den. Man märker stor skillnad i snabbheten i jämförelse med en orginalklockad HTC Magic, självklart till Spicas fördel. Det märks tydligast, av det jag har provat, när man håller på att uppdatera flertalet apps. Personligen gillar jag även skärmens färger på Spican mer än på Magicen.

    Att 2.0 (eller 2.1 vilket var det?) är bekräftat till Samsungs lilla billiga är ju också en enorm fördel. Hade jag inte siktat in mig på Nexus One så hade jag nog redan ägt en Spica just nu.
     
  4. mbee

    mbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det verkligen bekräftat av samsung själva eller är det bara som snacket går? Jag menar mycket tyder ju på att vi kommer att se en uppgradering men kan vi får svart på vitt från samsung på det?
     
  5. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    https://swedroid.se/samsung-i5700-spica-far-android-2-0-men-inte-forran-i-mars-eller-april

    http://www.mobil.se/artikel/forsta_intrycket_av_samsung_galaxy_spica_mob_091125160749-039.html
     
  6. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Jag tänker köra på Spica'n eftersom Pulse är såpass dyr. Halebop börjar sälja den i mitten av Februari så jag får väl hålla mig. ;)
     
  7. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Någon som har koll på om det dyker upp någon riktigt billig Android telefon inom det närmsta. Min lilla flicka ska köpa en ny telefon men hon är bara 11 år och jag vill inte att hon ska ha någon dyr telefon. Kan tänka mig runt 1500 kr.
    Enkel kamera och musikspelare är väl de funktioner hon vill ha. Hon har kontantkort så någon uppkoppling blir det inte tal om( måste gå att stänga av). Gärna Wifi.
    Jag vill ju att hon får en Android telefon men annars så blir det väl någon SE lur men utan Android.
    Android känns ju mer säkert och mer framtid i.
     
  8. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tyvärr finns det inte så många dumbphones med android på marknaden än så länge men det ser ut att ändra på sig iom mwc-mässan.
     
  9. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Har den Android så räknas det väl iaf. som en smartphone?o_O
     
  10. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Acer beTouch E110 och Huawei U8100/U8110 torde bli billiga; under 2000-sträcket med kontantkort gissar jag. De dyker dock inte upp än på några månader.
     
  11. supermario

    supermario Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lånar lite av tråden. Blir mer och mer sugen på en android för varje dag som går, nu har jag en SE satio som jag inte alls trivs med.

    Eftersom jag har en satio på ett abonemang hos tre så tänkte jag skaffa mig en av dom lite billigare androidlurarna och dom jag väljer mellan är

    HTC Tattoo
    Samsung galaxy i 5700 spica
    Huawei u8220

    Vilken av dom kan rekomenderas? tatton har jag känt och klämt på massor tidigare då jag var inne på en sådan innan blackouten med sation. Jag gillar den skarpt men är lite tveksam på skärmen då dom andra två har större skärmar, samt kapacitiva.

    Spica har jag också känt och klämt lite på igår. gillar den faktiskt rätt bra men folk verkar ha lite småproblem med dom om man läser lite på forumet.

    u8220 har ju en skaplig fördel i storlek på skärm, samt priset. Tycker även att den är snyggast av dom tre. Men den har jag inte kunna känna och klämma på.

    Vilken av dom tre ska man välja om man vill ha en schysst lur till ett bra pris. Förstår att N1 med flera spöar alla tre lurar, men vilket köp av dom ovan är mest värt? i nuläget lutar det åt u8220 eller tattoo. även om den har lite liten skärm
     
  12. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Problemet med tattoo är främst skärmens låga upplösning vilket gör att många apps inte funkar på den. Personligen har jag också dåliga erfarenheter med resistiva pekskärmar som för mig alltid fungerat dåligt. Huawein ser fin ut, men känns inte direkt som en kvalitetstelefon. Därför köpte jag en Spica. Och hittills är jag mycket nöjd med telefonen, dock ej med telia.
     
  13. supermario

    supermario Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Okej. Jo jag är medveten om att det är upplösningen som sätter käppar i hjulen. Okej. har en resistiv skärm på min vidriga SE nu, och tycker den funkar okej, men av det jag märkt på tattons skärm när jag lekt med den är att den verkar mycket mycket bättre och svarar bra på tryck.

    Står fortfarande i valet och kvalet, men eftersom jag har lång tid kvar på mitt abonemang så skulle det vara bra att hitta en bra lur till ett lågt pris. Och fördelen med u8220 är att den är billig, samt har en stor skärm, och att den ser bra ut
     
  14. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tycker Tatton är helt okej. lagom storlek och skärmen fungerar bra. Enda gångerna den inte har svarat är när det har varit kallt. Använder min telefon mest till musik och radio, gmail, facebook, kalender(sync mellan Outlook,Gcal och telefonen), navlauncher(gmaps) för GPS, andAndo för spara min promenad/löp rundor samt att ringa förstås både vanliga samtal samt VOIP samtal via Wifi.

    Att jag valde Tattoo var att den har Fmradio inbyggd vilket var ett av kraven.

    Kan inte säga att jag har ångrat mig på mitt val även om man alltid vill ha lite mer men för det jag betalade så tycker jag att jag fick mycket telefon för pengarna.

    Även om jag nu söker efter en billigare telefon till min dotter och är rätt besviken på att det inte finns någon Android för runt 1500 kr. Tycker att HTC kunde sänka Tattoon till ca 1500 kr nu när den har funnits ett tag så blir min dotter och jag nöjda och köper en till.;)