Går det att låsa skärmen under samtal?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av eme, 22 jul 2011.

  1. eme

    eme Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ett problem med min xperia arc och det är att det verkar som att jag kommer åt skärmen med kinden när jag pratar i telefonen. Sätter då på högtalaren, lägger på, stänger av mikrofonen. Stör mig otroligt mycket på detta och undrar nu om det ska vara så lätt att avbryta sina samtal och om det finns nån funktion som gör att man kan låsa skärmen under samtal??

    Men helst inte under tiden då knappsatsen används, då vill jag ju kunna klicka på skrämen utan att ett samtal avbryts.
     
  2. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Det finns väl en sensor som släcker skärmen när du sätter den mot kinden? Det finns iaf på X10 och det vore konstigt om det inte finns på Arc.
     
    Last edited: 23 jul 2011
  3. Loke1910

    Loke1910 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tycker inte heller sensorn fungerar riktigt bra, måste hålla luren tätt emot örat/kinden hela tiden för att inte riskera komma åt och sätta igång högtalaren/lägga på eller liknande. Men man kan ju släcka skärmen vid samtal med on/off-knappen, känns lite drygt dock.
     
  4. Newguy

    Newguy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    tryck på låsknappen så låser den väl undersamtal? min låser sig själv under längre samtal ibland :P
     
  5. Joakim_Lind

    Joakim_Lind Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Klart att den låser sig efter en viss tid. Men problemet är att den bör förbli låst. Speciellt när man använder Blåtandshandsfree.