Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

  1. Fibbe

    Fibbe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Länsförsäkringar funkar också!
     
  2. johj45

    johj45 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ikano Bank fungerar inte längre?

    Ikano Bank verkar inte fungera för mig längre (har fram tills nu fungerat 2 mån utan problem), appen kraschar när man försöker uppdatera Ikano Bank. Mina andra 2 konton Nordea och Eurocard fungerar.

    Är det någon som kan testa Ikano Bank?
     
    gutte42 gillar detta.
  3. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Ja har kört Ikano sen dag ett då den va en av de första bankerna i appen och har aldrig, ok nu ljuger jag, har iallaflal ett par gånger fått "redigera" och sen spara för de ska "hoppa igång igen - men då är också triangeln där - Däremot upplever jag deras hemsida som något "trög" - de hör väl ihop... kanske ska ge Ikanobank lite mer time-out tid....
     
  4. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Kan du testa att köra igång aLogcat precis efter att du fått crashen och se om du hittar något intressant i loggen?

    Testa gärna att ta bort ditt Ikano Bank-konto från Bankdroid och lägga in det på nytt.
     
  5. bolleboll

    bolleboll Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite tankar angående säkerhet.

    Det verkar som att man i regel är ganska rädd för att någon ska kunna få tag på ens bankinformation. Jag tror det är väsentligt större risk att någon kommer över ens kreditkortsuppgifter än att någon ska få tag i lösenorden till banken via Bankdroid.
    Till exempel, hur många har inte någon gång låtit en servitör gå iväg med Visa kortet för att dra det i kortläsaren i kassan?
    Lösenorden till banken går inte att använda till så mycket (såvida man inte hade Swedbank), till skillnad mot vad man kan göra med kreditkortsuppgifter.

    Risken att använda Bankdroid är minimal, men sätter lite frågetecken i huvudet på folk.

    Hare
    /Bolleboll
     
  6. johj45

    johj45 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Problem med ikano bank:
    Provade att installera om appen.
    Nu går det inte att lägga till ikano bank.
    Felmedd: går inte att hitta eventvalidation.
     
  7. lindbacks

    lindbacks Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ICA

    Laddade hem appen igår, funkar finfint, underbar app, MEN ica.se med kontoutdraget funkar ej att logga in på
    "Kunde ej skapa konto, not trusted server certificate"

    /Stefan
     
  8. lindbacks

    lindbacks Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sorry, insåg just att det kommit ut en ny version, men lägg ut den på android market, för där ligger den äldre ännu
    /Stefan
     
  9. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    1.8.0-RC1 är är en release-kandidat d.v.s. sista teststeget innan versionen kan släppas skarpt på market. Ju fler som testar den och kommer med feedback desto snabbare kommer nog liato att känna sig trygg med att släppa den på market.
     
  10. Andreas75k

    Andreas75k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Verkar som att man får force close om man har automatisk uppdatering på samtidigt som mobilt bredband och wifi är avstängt...

    Någon som fått samma eller kan testa om det går att återskapa för andra än mig?
     
  11. devotional

    devotional Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon mer än jag som har problem med Eurocard? Har provat av och till under flera versioner av Bankdroid men aldrig fått det att funka.

    Gjorde slag i saken igår och debuggade på egen hand. Har ett förslag på mindre justering på regexpet som listar konton (kort) men det skulle ju vara intressant att veta att det finns fler som lider av problemet.
     
  12. bananove

    bananove Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Hej!

    Jag använder bankdroid dagligen och är verkligen en superapp. MEN det är en sak som är fruktansvärt irriterande och det är när man är inne i bandroid klickar för att göra en (iaf i swedbank och handelsbanken) överföring mellan egna konton så finns det inget sätt att stänga ned webbläsaren efter att överföringen är klar. Det man måste göra är att peppra på "bakåtknappen" upprepade gånger innan man äntligen kommer tillbaka till huvudappen.
     
    Last edited: 25 jul 2011
  13. Kentomen

    Kentomen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    650
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Närå, du bara klickar en gång på Bankdroid-loggan

    [​IMG]
     
    bananove gillar detta.
  14. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Jag har två önskemål på förändringar:

    1. Klickar man på "www" för Nordea så hamnar man på "Konton" och inte huvudmenyn. Gissningsvis så går de flesta in på websidan för att göra överföringar och då går det snabbare om man hamnar i menyn först (precis som man gör på swedbank som har en nästintill identisk mobilsida)

    2. Om man är inne på ett konto så skulle det även där vara trevligt om man hade möjlighet att klicka på loggan och komma till internetbanken eller, precis som i widgeten uppdatera saldot för just det kontot.
     
  15. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har problem med mina "konotutdrag" på mina lån på swedbank. De uppdateras inte, allt annat uppdateras.

    Någon mer med samma problem?
    Finns det någon lösning?
     
  16. gustav.fridolf

    gustav.fridolf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Detta kanske någon redan frågat förut i tråden men jag är väldigt ny med att ha bank och sånt själv (fyllde nyss 18). Har swedbank och försöker börja använda mig utav denna appen men vet inte vilket lösenord dom vill att man ska skriva in.
    har testat med mitt korts lösen och med säkerhetskoden man får med bankdosan och även med min femsiffriga telefonbankskod. Så vilken är de man ska använda sig utav?
     
  17. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    exakt samma kod som på din internet-sida :P men du måste först fixa och logga in med dosan och göra (du får söka runt lite) så du får möjlighet att logga in med ett lösenord utan dosa - det är det lösenordet du använder i bankdroid :)
     
  18. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Mer exakt:

    Logga in på Internetbanken med din säkerhetsdosa. Under menyn Tillval har jag valet "Byt personlig kod". Jag gissar att valet kanske heter något annat innan man har skaffat en så som "Ansök om personlig kod".

    När det sen är fixat kan du kontrollera att koden fungerar genom att på login-sidan till internetbanken (där su skriver ni personnummer) välja att logga in med personlig kod i stället för Säkerhetsdosa. Fungerar koden där så fungerar den i Bankdroid.
     
  19. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Tack - de va precis de ja mena :)
     
  20. Screemer

    Screemer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tjenixens..

    Ville bara tala om att senaste bankdroid 1.8rc fungerar skodakortet i..:)
    Lysande, tackar...:)