3G dongel till surfplatta

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av aitto, 28 jul 2011.

  1. aitto

    aitto Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har köpt en Flytouch 3 (SuperPad 2) med Android 2.2 Froyo för att kunna surfa med mitt egna 3g modem. Fick råd om att köpa ett modem som hette
    E1750 för den var kompatibelt med surfplattan för mina egna modem ifrån 3 fungerar inte. Har nu gjort detta men inget fungerar. Måste man ladda ner något program till surfplattan eller måste man skriva in något eller vad?
    Är inte datakunnig på sånt här så jag behöver hjälp.
     
  2. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Du måste ange APN med lite info så att modemet fattar vad det skall "ringa upp". Kolla på swedroid wiki där finns inställningar för de vanligaste operatörerna. Du ställer in det under "trådlöst & nätverk" på plattan.
     
  3. aitto

    aitto Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har gjort detta men inget händer.
    Har varit i kontakt med både 3 som är min bredbandsleverantör och tabletkungen.se där jag köpte surfplattan och fått råd men inget händer. Har prövat allt. När jag har gjort alla inställningar och sparat och startat om och sätter in modemet så får jag fram upp på displayen 3G och det blinkar tills modemet har kopplat upp sig men jag kan fortfarande inte gå ut på nätet för det står att jag inte är uppkopplad.
    Ångar att jag köpte en sådan för det är bara massa problem och ingen hjälp får jag.
     
  4. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag hade liknande problem, testa ange nåt på raden dial up i APNinställningar, typ *99# annars kunde jag inte spara min Apn. Obs jag har inte samma platta som du ...
     
  5. Dimi

    Dimi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma ptoblem jag. Jag hittar dock ingen dial up i apn inställningar. Fattar inte vad jag gör för fel.

    /Dimi
     
  6. Kung

    Kung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    *BUMBP* lånar tråden lite..

    jag har en telia dongel som jag har lyckats låsa upp och lagt in mitt WiFog Surf kort i och på datorn så funkar det.

    men nu vill jag kunna använda dongeln på min Asus surfplatta, Tips önskas??
    (jag har dongel + kabel till plattan)