SPB Shell 3D ?

Diskussion i 'Applikationer' startad av guldfisken, 31 jul 2011.

  1. guldfisken

    guldfisken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det skrevs om SPB Shell 3D
    för kanske ett halvår sen och det verkade interssant, jag installerade dock inte appen för att den kostade nästan 100 kr.
    Nu kom jag att tänka på launchern och undrar om det är någon som använder / har använt som kan berätta lite om den.
    Den kostar ju trots allt 100 kr så det måste vara en riktigt bra launcher..
     
  2. guldfisken

    guldfisken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  3. evil_ed

    evil_ed Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om du ska köra den på tattoo så STORT varningstecken! Den är rätt krävande och kommer nog hacka en hel del på en tattoo. laucher pro eller Go launcher funkar nog bättre ...kommer inte vara lika snygg dock ;-)
     
  4. guldfisken

    guldfisken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jo, det fattar jag. Men jag ville bara veta vad som gör den värd 100 kr..
     
  5. evil_ed

    evil_ed Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Checka in denna review:
    ‪Spb Shell 3D for Android Review‬‏ - YouTube

    Körde förra versionen när jag fortfarande körde windows mobile, då var det stor skillnad. Nu känns det inte lika imponerande när man testat en del launchers på android. Man får fortfarande ge den att den har ett sjukt snyggt gränssnitt (min åsikt) men rent funktionsmässigt finns annat som matchar den.
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jag har ingen aning om vad som gör den värd 100:-. Körde den ett tag som beta och i det stora hela har inte mycket ändrats tills dagens version.

    Stört låst om man är vad vid vilken annan launcher som helst. Förutom Laucher 7 då kanske. Det kanske var revolutionerande på sin tid, med hela SPB Shell alltså, men när det finns LPP, ADW och GO! så finns där ingen anledning att lägga en lunch i pengar på en launcher som du kan få gratis på andra håll. Det enda den har som inte de andra har är sina 3D-effekter.

    Lite fräck är den men inget som jag orkade titta på mer än i två dagar.
     
  7. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Instämmer. Fint ögongodis, men personligen tycker jag den bryter mot Android-operativets övriga funktioner, utseende och beteende.

    Jag kör nu stock-launcher igen.
     
  8. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det finns ju en version utan 3D som är mindre krävande. Min erfarenhet av den (på annat OS) är att den är mycket bra.
     
  9. derfpa

    derfpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Provade som hastigast en piratad version. (Piratversion är inte lönt heller som substitut då den inaktiveras efter ett tag)
    Jag kan ärligt säga att jag inte alls var imponerad. Visst var den lite snygg och så, men absolut inget jag hade velat köra på heltid! Dessutom var den laggig på min lite halvklena hårdvara, men funktionsmässigt såg jag inget som väger upp nåt som inte andra Launchers har.
     
    Last edited: 1 aug 2011
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det SPB gör bättre än de flesta launchers är att den har en bra inbyggd katalog funktion som slår det mesta andra. Förutom det så är den inte speciellt funktionell. Det den är till för är att se bra ut och ge lite wow känsla. Det hela blir ganska tröttsamt snabbt dock pga brist på möjlighet till inställningar. Den har i stort sett inte utvecklats någonting sedan den släpptes för länge sedan. Lite har hänt men inte mycket.
     
  11. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    SBP Shell kommer ju från Windows Mobile. WM hade ju så sunigt interface från början att massor av "Today screen plugins" och shells utvecklades till det.

    På WinMo-tiden var SBP ett av dem som fick bäst kritik. Skillnaden är att en del av det som SBP förbättrade i WinMo, är ganska bra i Android redan från början.