Ren Android!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av brassekongo, 21 feb 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. brassekongo

    brassekongo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Finns det någon telefon som kan köra en Android version utan inblandning av tillverkaren. Bara en standard Andriod utan några ovanpåliggande lull lull grejer.
     
  2. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Nexus One kör väl Googles standardversion, om det är vad du menar? Inget Sense och inga extraprogram är med, vad jag vet.
     
  3. brassekongo

    brassekongo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis!

    Okej. Så när det kommer en ny Android version så kan du installera den bums utan att vänta på att HTC ska göra om den för din telefon. Jag har en HTC Hero idag och vill absolut inte hamna i samma sak när jag byter telefon igen.
     
  4. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp, precis. Så fort Google släpper en ny version av Android så kan man räkna med att det kommer till Nexusen med en gång.
     
  5. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Ja, man kan nog räkna med att det är så något år framöver, men sedan? Den första android-telefonen som såldes av google, Android Dev 1 Phone (HTC G1), fick också uppdateringar. Från ursprungliga 1.0 till 1.1, 1.5 och slutligen 1.6. Dock går inte den telefonen att uppdatera till 2.0 eller nyare så telefonen blev trots sin framtidsäkerhet omodern efter bara något år.

    m v h Henrik
     
  6. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mm, dock så hade ju faktiskt G1:an ganska så ålderdomliga specs redan då, men det är sant som du säger. Att säga att något faktiskt är framtidssäkert är att vara optimistisk. :)
     
  7. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    845
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Det kommer alltid att ske, eftersom hårdvaran inte räcker till. Håller man sig till Googles telefoner (dit räknar jag de Google-brandade Dream, Magic och Nexus) så kommer nog en rätt så stor community hjälpa till när Google släpper dem, vilket inte kommer att ske lika snabbt med Nexusen, vilken är det självklara valet som svar på frågan...
     
  8. buffy

    buffy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Henrik det finns inget officiellt sätt att uppdatera ADP1 /G1 men det går mycket väl att göra det. bara att googla lite.
     
  9. sjobs

    sjobs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du vill ha en android lur lite billigare, så finns Huawei U8220. Det ska komma 2.0!
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.