vad tycker ni efter uppdateringarna?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av vetten, 9 aug 2011.

  1. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Hur många timmar har telefonen varit uppe totalt ?
     
  2. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kan man på något sät få tillbaka sina gammla ringsignaler igen som försvann med uppdateringen?

    Skäms på er SE att bara ta bort saker i telefonen sdär.

    Kalendern har i alla fall blivit bra, Men hur byter man färg på händelserna i kalendern?
    Trodde Google kalendern påverkade det men så verkar det inte vara?
     
  3. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Ang ev deep sleep-bug så finns det inte på min i alla fall. Går fint ner på sleep som förväntat.

    Har däremot märkt en positiv sak och det är när jag kollar klockan med ClockSync-appen så drar sig inte klockan längre. Innan denna uppdateringen kunde den driva mer än 30 sek per månad. Nu visar den bara 1 sek fel sedan uppdateringen kom. Kan också säga att jag inte har på någon autojustering av klockan i inställningarna då jag har dåliga erfarenheter av det.
     
  4. Jimpan

    Jimpan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Kalendern får både ris och ros. Gillar att man slagit ihop månadsvyn och agendavyn. Dock skulle jag vilja ha ett renodlat agendaalternativ kvar. Det jag stör mig på är att, i alla fall i mitt fall, man inte kan skrolla mer än en månad framåt i agendarutan i månadsvyn. Dessutom fungerade det inte heller att trycka på ett datum i månadsrutan och på så sätt få upp den datumen direkt i agendarutan nedanför. Någon annan som har samma problem?

    Edit: Fick i alla fall fram rätt dag nu när jag tryckte på ett datum i månadsvyn. Fick hålla nere fingret en stund. Då dök det upp alternativ att visa dag eller att skriva en ny händelse. Valde "Visa dag" och då kom rätt datum upp, även fortsättningsvis så fort jag tryckte på datumet. Dock skulle jag vilja kunna välja att datumet jag tryckte på visas i agendarutan nedanför istället som alternativ.
     
    Last edited: 18 aug 2011
  5. Scribe

    Scribe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    jag hittar inte dataräknaren bland widgets? :O nån som upplevt samma?
     
  6. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    På det hela taget så är den senaste uppdateringen ganska bra. Just efter uppdateringen så kändes telefonen lite ostabil, men det har blivit bättre med tiden och hela telefonen känns aningen rappare och segar inte ihop sig på samma sätt som tidigare.

    Däremot finns fortfarande en del buggar.

    För det första så verkar det finnas en allvarlig bugg i hanteringen av GPS. Jag har vid flera tillfället fått telefonen att starta om sig själv när jag har slagit på GPS:en. Detta problemet hade jag aldrig med före uppdateringen. Lyckligtvis bootar telefon väldigt snabbt numera, men det är ganska allvarligt att telefonen startar om på detta sätt.

    Wifi fungerar också sämre efter uppdateringen. När det fungerar så fungerar det bättre, dvs stabilare uppkoppling och snabbare överföring. Problemet ligger i att jag ofta har väldigt dålig signal trots att jag sitter bara några meter från accesspunkten. Har samma oavsett nätverk och verkar vara oberoende av b+g eller n-standarden.

    Vidare är det en del kosmetiska konstigheter. T.ex. kan man inte längre se veckodagen när man ska ställa in datum på en händelse i kalendern. Kalender har dessutom en grafikbugg som syns när man scrollar mellan olika sidor.

    Den gamla buggen där bakgrunden på hemskärmen blir korrupt om man startar och direkt stänger ner en app, finns fortfarande kvar. Händer dock inte så ofta, men när det händer ser det väldigt lustigt ut.
     
  7. Peterrrrr

    Peterrrrr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Min telefon drar mer än dubbelt så mycket sedan uppdateringen, förrut om jag inte gjorde något så drog den väl 1% var 4-5:e timme. Så ringde jag och skickade sms så räkte den i 3-4 dagar. Om jag lekte mycket 2 dagar, nu klarar den 24 timmar trots lite användande.

    Jag chattade med Sony Ericsson om detta, så ni som har detta batteriproblem bör läsa det:

    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
  8. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Hehe. Supportkillarna är inte de skarpaste knivarna i lådan :) Jag tror SE vet om problemet, det har ju blivit så för alla som updatade. Lagom blåst att han inte ens märkt det själv. Störande är det dock, gillande batteritiden riktigt mkt innan. Aja 2.3.4 kommer väl snart om inte annat
     
  9. SirMacke

    SirMacke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5
    ROM:
    10.0
    Va fan?
    Där sköt de sig själva i foten.
    Ska starta en chatt och se vad de säger till mig.
     
  10. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag har inte märkt att mobilen drar mer efter uppdateringen!!
    En dag på kontoret, med lite surf ,mail,spotify och lite annat så brukar jag ha runt 5
    0% kvar när jag lägger den på laddning på kvällen!!
     
  11. pebe292

    pebe292 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb
    Nej, det har inte blivit så för alla.
     
  12. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nej - många säger att det är oförändrat eller att det blivit bättre efter ett tag. Min ARC var den samma efter uppdateringen men jag har gjort batteri-tricket på uppmaning av SE - vid 50% - stäng av mobilen ta ut batteriet vänta 5 min och ladda den avslagen i 4-5 timmar. Efter nästa laddning blev batteriet märkbart bättre och varade 1 dag extra - värt att pröva :)
     
  13. jonnyj

    jonnyj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    min drar massa mer ström, innan uppdatering laddade jag varje natt, nu håller den från samma tid till ca 18-19.00 sen måste jag ladda. har inte förändrat något annat i telefonen sen innan uppdatering.
     
  14. Sayurii

    Sayurii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vad innebär de olika posterna i batteriförbrukningen? Jag undrar liksom VAD dessa poster är?
    Mobilens viloläge?
    Telefonen är inaktiv? Samt skillnaden mellan dessa..?

    Android-system?
    Operativsystemet Android?
     
  15. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Telefonen är inaktiv ~= CPU:n idlar.
    Mobilens viloläge ~= GSM/3G radion idlar.

    Resten kan säkert någon annan förlara.
     
  16. kryddan

    kryddan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Original OOS 5.1.5
    Telefon 2:
    LG Google Nexus 5
    ROM:
    Original 7.1.2 root
    Telefon 3:
    LG Google Nexus 5
    ja tycker om den nya uppdateringen med sm undantag. den drar mer batteri. vet inte orsaken till varför. jag hittar inga uppenbara orsaker.
    det sades att den nya uppdateringen skulle ge "mycket" bättre ljud vid filming. Sicket skitsnack. ljudet är uppriktigt riktigt illa när man filmar med telefonen. det distar och "spricker". Iaf när man filmar livemusik. i övrigt så är det bara ros :)
     
  17. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag trodde att min batteri tid va bättre... Men detta va fram tills jag startade om telefonen förste gången efter uppdateringen (Har kört nu i ~2 veckor med uppdateringen å igår dog telefonen ihop med användning av GPS) Och nu är den ruskigt dålig tiden, jag har haft telefonen i 30 minuter utan laddare och redan förlorat 1% på batteritiden och då har den bara legat här på skrivbordet bredvid!!!! :(
     
  18. Sulan_73

    Sulan_73 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag har märkt att min drar otroligt mycket mer batteri än innan uppdateringen ,jag har fortfarande app killer intallerad och mycket ofta så dödar den mellan 12-17 apps ,vilket jag inte hade innan uppdateringen då jag hade som mest 8 apps ,,så nåt som dom åtgärda i 2.3.3 ,har förmodligen trillat in från 2.3.2 ..Väldigt besviken faktiskt .
     
  19. Jimpan

    Jimpan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Hmm. Jag har använt GPS:en en gång sedan uppdateringen och då bootade telefonen om av sig själv efter ett par minuter. I övrigt har jag inte haft någon ofrivillig omstart av telefonen. Läser nu att två andra här haft samma problem. Verkar som om det finns fog för bugg-varning här. Ska testa GPS:en ett par dagar och se om problemet återkommer.
     
  20. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Använder min GPS nästan dagligen och aldrig fått någon reboot för det. Vilka GPS program använder ni som får reboots? Kan ju vara så att felet ligger där och inte har med telefonen att göra.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
    Jimpan gillar detta.