Debrandat och uppdaterat Sensation från 3. Gjorde jag rätt?

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av difference, 18 aug 2011.

  1. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Har precis debrandat min Sensation. Hittade dock bara RUU för Europe så körde på Europe CID och Europe RUU. Men det var såklart fel. Sverige och/eller svenska fanns ju inte någonstans vad jag kunde hitta.

    Kan någon hjälpa mig att länka till en? Eller hur gör man?

    Mitt mål är alltså att debranda min Tre-lur och installera en äldre stock RUU ROM för att sedan uppdatera till senaste 2.3.4.
     
    Last edited: 18 aug 2011
  2. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Såhär blev det till slut.

    - Jag fixade S-off med Revolutionary och satte ett Europeiskt CID (eftersom enda Stock ROM RUU jag hittade var europeisk).
    - Tryckte in RUU ROM:en (debrandade) min telefon.
    - Fanns då inget "Engelska (Sverige)" eller "Svenska (Sverige)" att välja vid setup av telefonen. Så jag valde "Engelska (Tjeckien)".
    - Uppdatrade mjukvaran OTA till Europeisk 2.3.4.
    - Ändrade CID till HTC__G09 (Sweden).
    - Fabriksåterställde telefonen och då kunde jag välja "Engelska (Sverige)" eller "Svenska (Sverige)" vid setup av telefonen. Dubbelkollade att 2.3.4 fortfarande var det som låg kvar i luren.

    Ska det vara okej så? Då jag kunde välja Sverige som land under setup efter fabriksåterställningen så fanns det massor av fler länder (öst-Europeiska). Men det måste väl kvitta?
     
  3. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Den stora frågan är väl om det är någon skillnad på europeiska RUU:n och svenska? Jag bytte som sagt CID till svenska efter uppdatering och resetade. Så nåste uppdatering borde väl bli den svenska då?
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo nu vet jag inte exakt vad Tre gjort med romen för egentligen så är det ju bara de tre största operatörerna i världen som har egna, T-Mobile, Orange samt Vodaphone.... men det kanske är en egen ??

    Nu har jag en obrandad och slipper då "step 4" i guiden men hursomhelst så ska det bli rätt.

    Sen har hela Europa sedan en gemensam version inkl språkfiler för alla språk.

    XDAs romsammasntällning:
    [ROM][11 May] Shipped Pyramid ROM Collection - xda-developers
     
  5. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Jo, Tre har tydligen egen. Man får en Tre-startskärm och en massa Tre-program osv.

    Vad för CID ska jag ha nu för att få rätt uppdateringar i framtiden? Är det HTC__G09 (Sweden) som gäller? När jag installerade Europe-ROM:en så gick det inte med det, eftersom Europe har ett annat CID. Men då fick jag som sagt inte Svenska som språkval eller location-val. Men det fanns när jag ändrat tillbaka till HTC__G09 och körde en fabriksåterställning som sagt.
     
  6. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER